29. Mar 24, 00:56:31


Logg inn med Facebook eller Google!

Film

Started by paparouna, 01. May 10, 14:42:34

Previous topic - Next topic

karri

Noen som har sett denne filmen?? Eller hørt noe om den?? Jeg vurderer å bestille den, virker som en "søt" film  ;)




Originaltittel:
Nicostratos le pélican

Vakre greske omgivelser, og en rørende historie for hele familien!
14 år gamle Yannis lever på en liten gresk øy sammen med sin far, men etter hans mors død har forholdet mellom dem to blitt vanskelig. Det hele endrer seg da han under en tur til Athen redder livet til en liten pelikan som han tar med hjem og skjuler for sin far. Den nydelige, hvite pelikanen skal vise seg å endre sommeren til en han husker resten av livet, for blant øyas turister blir Yannis den store stjernen, og han vil snart oppdage en mykere side fra sin far.

Filmen er basert på romanen ved samme navn av Eric Boisset. I rollen som faren til Yannis ser vi mesterregissøren Emir Kusturica (Underground, Sort katt hvit katt, Maradona).
KARRI

nadia

veldig fin film og rørende å se den sikkert

ingaberentine

Har noen av disse filmene selv.

Vil trekke frem film nr 46 på den første linken.

46. Summer Lovers (1982)

Filmen er trolig spilt inn i 1981 og selv om den gir seg ut fra å være fra Santorini er det jo spilt inn både på Kreta og Mykonos og selvsagt Santorini. Historien i filmen er ikke den mest spennende, den var vel ratet med XXX og er i bunn og grunn en film om et 3-kantforhold i løpet av en ferie på Santorini, med blant annet en ung Darye Hannah, men for meg er hele poenget med filmen at den bringer frem gamle minner da min første tur til de greske øyer var i 1982. Her er klipp med masse ungdom som reiser med ryggsekker, som bor ute på tak, gamle ferger og ikke minst mesteparten av filmen er filmet på Oia på Santorini og det er spennende å se hvordan den har forandret seg siden begynnelsen av 1980-tallet. Så er det andre som vil mimre fra sine første turer på 80-tallet så anbefales denne filmen. Glem fortellingen, se på kullissene.........

Jeg har den både på VHS og DVD og DVD utgaven er det vel rundt 5 år siden jeg kjøpe........

http://www.imdb.com/title/tt0084737/
http://en.wikipedia.org/wiki/Summer_Lovers

marjana

Husker den filmen! Ganske teit plot, men som du sier så er det location som teller!
Den er også filmet en del fra Perissa på Santorini. I en scene i filmen så står de foran et skilt som sier bla. nakenbading forbudt, men da jeg var der i 1980 og utover så badet alle nakne foran skiltet og sov også ute på stranda. Vi tente bål på stranda om kveldene, og det var en hel gjeng med unge folk fra hele verden rundt bålet, så ikke helt ulikt filmen.
Glika i zoi

Rolf

Ikke visste jeg at dagen som gikk var selve livet!

marjana

Nå så jeg en stund på filmen Nicostratos i linken over, men ble litt forstyrret av tekstingen. Jeg kan litt fransk, men tekstingen var mer til forvirring enn til hjelp. Nesten verre enn google translation! Men den var jo stemningsfull og masse fine locations fra Hellas.
Glika i zoi

Rolf

Enig med deg ang.tekstingen.Imotsetning til hvis man ser den på You Tube så kan man ihvertfall slå av filmteksten. Og som du sier så får man i filmen både inntrykk av Milos,Sifnos,Athen og Pireus.
Ikke visste jeg at dagen som gikk var selve livet!

Pjokken

Quote from: karri on 10. Apr 13, 13:31:58
Noen som har sett denne filmen?? Eller hørt noe om den?? Jeg vurderer å bestille den, virker som en "søt" film  ;)




Originaltittel:
Nicostratos le pélican

Vakre greske omgivelser, og en rørende historie for hele familien!
14 år gamle Yannis lever på en liten gresk øy sammen med sin far, men etter hans mors død har forholdet mellom dem to blitt vanskelig. Det hele endrer seg da han under en tur til Athen redder livet til en liten pelikan som han tar med hjem og skjuler for sin far. Den nydelige, hvite pelikanen skal vise seg å endre sommeren til en han husker resten av livet, for blant øyas turister blir Yannis den store stjernen, og han vil snart oppdage en mykere side fra sin far.

Filmen er basert på romanen ved samme navn av Eric Boisset. I rollen som faren til Yannis ser vi mesterregissøren Emir Kusturica (Underground, Sort katt hvit katt, Maradona).


Jeg har ikke sett filmen, så jeg prøvde å søke den opp på Netflix.no men der var den ikke å finne.
Derimot dukket det opp en kanskje ikke verdens mest intelligente film, men må jo innrømme at jeg
humret innimellom av filmen, og den ga jo på en morsom måte ett lite innblikk i hva guidene sliter med til
daglig....kjærlighet ble det absolutt tid til også....


karri

OK film det, Pjokken  :)
Men må si jeg likte den første bedre, "mitt store fete greske bryllup", heter den vel?!
Jeg har bestilt "Nicostratos le pélican" i dag  ;D
KARRI

Pjokken

Quote from: karri on 12. Apr 13, 23:22:44
OK film det, Pjokken  :)
Men må si jeg likte den første bedre, "mitt store fete greske bryllup", heter den vel?!
Jeg har bestilt "Nicostratos le pélican" i dag  ;D


Mitt store fete Greske bryllup har nok mere i seg til å bli en film de fleste har sett  :smile12:

Jeg har sett litt filmer i sene vinterkvelder, men nå dreier sesongen inn på sommer.. det hamres
sages og males rundt om på tavernaer og hoteller, og forventningene stiger  :grill:
Mine film abonnementer stoppes denne måneden, og tas opp igjen i november...


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...