Logg inn med Facebook eller Google!

Vad gjorde ni..

Started by Riitta, 30. Jun 07, 19:47:42

Previous topic - Next topic

Riitta

Ni som har precis kommit hem från den väldigt varma luften. Vad gjorde ni för att stå ut zxzaxxxxxxxxxx
Jag själv har lite svårt och kunna njuta av tillvaron när det börjar bli över 30 grader zqr233
Tror att jag hade börjat fundera på ifall mina sparpengar skulle räcka till hembiljett fortast möjligt zxzaxxxxxxxxxx

Riitta

xristina

Vel - jeg badet og badet og badet og badet og lå under parasollen og badet og badet og badet og hadde air condition på rommet og badet og dusjet i kaldt vann og badet... :-) Og drakk MYE vann!

Riitta

Väldigt omväxlande zqr2333222222 Du klarade dig bra,utom kalymnosutflykten :wink:

Riitta

xristina

Det var jo i grunnen ikke så mye annet å gjøre... Men det er jo trist å ligge på stranden og lengte etter hotellrommet med AC! :-)

brit

Kjenner igjen beskrivelsen til xristina. Vi badet og badet også og brukte parasollen hele tiden. Vi tok noen båtturer ,det lufter alltid litt mer og så var det badestopp. Et tips er å vri opp t-skjorta i kaldt vann og ta den på våt, det hjelper veldig godt. Vi dyppa den i sjøen hvis det var det eneste vannet vi hadde i nærheten. Det ble en noe annerledes ferie enn det vi var vant til, men det gikk likevel veldig bra og vi koste os likevel. zqr2333222222 Men kan ikke komme fra at jeg gleder meg til neste tur som er i september.....  zqr2333222222

xristina

Misforstå meg rett; jeg storkoste meg jeg også. :-D Men man orker liksom ikke å gjøre så mye annet enn å være på stranden eller på badebåt når det blir så varmt. Jeg legger i alle fall ikke ut på bytur el.l. da... Det var deilig å være på båttur på mandag, selv om Pothia ble noe hett. Men vi storkoste oss utenfor Plati og på Pserimos hvor vi badet mye!

Tommy

Sista dagen innan hemfärd kom jag till Athen med buss vid 1-tiden mitt på dagen. Då tog jag mig så fort som möjligt ner i metron och vidare till flygplatsen och den av luftkonditionering svalkande avgångshallen där.

Letade opp en bagageförvaring och lämnade bagaget, sedan gick jag och tog mig en stor kall Alfa på en servering, läste lite, och satt där och hade det gott en timme eller så.

Tog sedan flygbussen tillbaka till Athen gick av vid Syntagma och skyndade mig undan hettan ner i metron och åkte till Monastiraki. Där gick jag runt i bazarkvarerens skugga och fotograferade en stund. Det var också dags att få något i magen, så jag fann en Ouzeria jag inte prövat förut. Satte mig inomhus för att undvika solen och värmen, blev sittande med god mat och dryck ett par timmar, strosade sedan till Brettos för ett glas brandy där innan jag for hem till den svala nord. Vid 9-tiden på kvällen tog jag flygbussen tillbaka till flygplatsen, då var det ännu 38 grader varmt i Athen, men det kändes inte så farligt jämfört med hettan tidigare under dagen.

På ouzerian åt jag pilaf Konstaninopel  ( risotto kallas det på svenska )och zaganaki på rökt ost från Metzovo, vitt vin till det var inte fel, ovanpå det blev jag bjuden på crepes med florsocker och chokladsås. Mycket gott var det, och mätt som en plätt blev jag. Stället rekommenderas varmt, menyerna utanför var bara på grekiska, men finns på engelska bara man vågar sig in och fråga.











 zqr2333222222 Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Athina

Fine bilder og fin beretning fra Athen,Tommy. Kan nesten ikke vente til jeg skal dit i september/oktober. Håper og tror på litt svalere temperatur innen da!
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tommy

Tack för det Athina  zxzaxxxxxxxxxx

Athen har verkligen bitit sig fast i mitt sinn, det finns så mycket nya sidor att opptäcka bakom varje hörn, så jag vill gärna ta mig en sväng dit då jag är i Grekland.

Men Athen ( o alla storstäder ) passar väl bättre på en höst- vinter- eller vårsemester än mitt i sommaren, fast ingen kunde väl drömma om att dessa temperaturer skulle komma redan i juni.... tror säkert du får det behagligare i månads-skiftet september/oktober.

 zqr2333222222 Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

När det är över +40 g håller jag mig från stranden... håller mig hemma i trädgården i skuggan eller inomhus! Nu äntligen är det \"normala\" temperaturer igen  zwwhhhhaaaxx

Camilla

bipbap

Etter turen til Chios nå, lovte jeg meg selv og aldri mer dra til Hellas i juli. Opplevde opptil 45 grader på det verste, og kun noen dager hvor det var levlig. For det meste lå det tett opptil 40 grader, og det er mer enn hva vi nordmenn kan tåle tror jeg. Det var faktisk ufattelig deilig å puste inn den kjølige friske luften på Gardermoen.

Joda, vi koste oss mye, men var ganske utslåtte til tider.

Riitta

Det var starkt gjort och klara av den hettan zxzaxxxxxxxxxx
Jag blir svag bara tänker på det.
Skönt och höra att ni hade det bra också och inte bara jobbigt zxzaxxxxxxxxx

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...