Logg inn med Facebook eller Google!

Ibland undrar man..

Started by Riitta, 18. Jun 07, 14:52:04

Previous topic - Next topic

Riitta

Har börjat fundera på att varför åkte jag till Grekland för första gången zxzaxxxxxxxxxx
Kanske hade varit lika bra och aldrig göra det zxzaxxxxxxxxxx
Man får bara evig längtan dit och blir aldrig fri från den sdsaxd
Hur ofta man än åker så vill man åka mer och mer. Det är ju inte klokt ztweeeeeeeee
Det är som kärleken, både härligt och plågsamt :oops:

Riitta

Mixelite

Jeg _vet_ hvorfor vi dro første gangen! Vi Satt med Gulliverkatalogen og studerte reisemål. Økonomien var laber og de andre i reiseselskapet var på bryllupsreise og ville ha høy standard. Jeg hadde lest litt om Hellas og syntes det hørtes interessant ut, og på Chios fant vi et nybygget, meget rimelig luksushotell som passet de nygifte og *vips* var det gjort!

Noen ganger er det litt irriterende å reise med folk som skal ha \"fullt innredet enebolig\" på ferie når man selv mener at man har det man trenger hvis man har seng, bad og god uteplass, men for Chios er jeg dem evig takknemlig ;-)

Livsnyteren

Må bare smette innom Mix og si at alt som du og Pjokken har fortalt om Chios er helt sant zqr2333222222 Chios var en fantastisk øy men det visste du vel allerede zxzaxxxxxxxxx

Mixelite

Quote from: \"Livsnyteren\"Må bare smette innom Mix og si at alt som du og Pjokken har fortalt om Chios er helt sant zqr2333222222 Chios var en fantastisk øy men det visste du vel allerede zxzaxxxxxxxxx

Ja _jeg_ visste det  zxzaaaaaaaaaa -men det er hyggelig å få det bekreftet av andre! Skummelt å anbefale en plass man er så glad i og risikere at andre ikke liker den ;-)

Calle

Quote from: \"Riitta\"Har börjat fundera på att varför åkte jag till Grekland för första gången zxzaxxxxxxxxxx
Kanske hade varit lika bra och aldrig göra det zxzaxxxxxxxxxx
Man får bara evig längtan dit och blir aldrig fri från den sdsaxd
Hur ofta man än åker så vill man åka mer och mer. Det är ju inte klokt ztweeeeeeeee
Det är som kärleken, både härligt och plågsamt :oops:

Riitta

Ja... Jag och Git åkte till Grekland en första gång och sedan en sista gång, så nu är vi fast!! Ajöss Sverige!
Jag håller med om att Grekland är som kärleken, både härligt och plågsamt!
Vi har ju bott på Kreta i mer än 3 år nu och känner till alla fördelar samt nackdelar i detta \"leksaks-land\"! Våra Kretensiska vänner skrattar hjärtligt när vi beskriver Grekland som \"Kalle Anka-land\"!
Men...
Trots allt, i vågskålen så väger Grekland mycket tyngre än Sverige! För oss i alla fall!!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Mixelite

Hva! Har det blitt 3 år alt Calle! Det var jo i går jeg leste om flytting og husjakt og planer...

Godt å høre at dere er fornøyd  :)

kari

Jeg blei ikke fast i hellas før jeg dro dit som voksen. Var på skiathos og kos i min ungdom, og tenkte vel da ikke på hvor fantastisk fint det er og hvor hyggelige menneskene er. Var vel mer ute etter bargata og nattelivet. Og om det var i hellas eller på gran canaria spilte vel ikke så stor rolle.

Etter vi dro dit på vår første øyhopping sammen med barna i 2001, har det vært bare hellas for oss. Og avkommet er like ivrige på å dra akkurat dit som vi er. Og nå er vi ikke ute etter bargata og nattelivet, snarere tvert om.

Det er noe spesielt med hellas, det er helt sikkert. Men slik føler de det kanskje de som alltid er i spania eller italia også..... kanskje. ztweeeeeeeee

Jeg håper at vi skal klare å fri oss såpass fra hellas sitt favntak at vi skal klare og reise til andre steder i verden også, men vi vil alltid komme tilbake til hellas.

Hellas betyr noe spesielt for oss.  zwwhhhhaaaxx  zwwhhhhaaaxx
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Calle

Quote from: \"Mixelite\"Hva! Har det blitt 3 år alt Calle! Det var jo i går jeg leste om flytting og husjakt og planer...

Godt å høre at dere er fornøyd  :)

Hej!
Jo, om man undantar våra \"research-resor\" år 2001, 2002 så har vi bott här nere stadigt sedan 26 Mars 2004.
Git var uppe i Sverige för några veckor sedan (4 dagar!) och sålde vår lägenhet i Malmö, snabba ryck!
Så nu är vi fast på Kreta!

Har firat svensk mid-sommar uppe på vår tak-terrass i kväll tillsammans med skandinaviska vänner. Sill, nypotatis (levererad direkt från Sverige i går!), snaps och allt därtill!

Git premiär-badade i dag i medelhavet för året. Själv har jag inte badat i havet sedan september 2005!! Kanske beror det på att medelhavet ligger 3 minuters gångväg från vårt hem, det finns alltid där och man kan utan vidare bada fram till och med december månad.
Men jag tar kanske ett dopp i morgon, eftersom det är så j*kla varmt just nu för att vara juni!

Vill någon läsa mer om vårt liv och tillvaro nere på Kreta så finns en liten blogg-länk här:

http://rethymno.blogdrive.com/

Ni får scrolla ner och backa många sidor för att läsa historien från början, annars är det bara att \"haka\" på från dom senaste inläggen!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Athina

Jeg vet hvorfor jeg reiste til Hellas første gang. Det var i september 1994. Min lillebror skulle gifte seg med Vassiliki fra Athen,og hele familien reiste nedover for å være med på den store begivenheten. Og vi ble frelst;dvs. hellasfrelst. Siden da har vi feriert i Parga,Santorini og Halkidiki pluss Athen i forbindelse med greskortodoks barnedåp x3. Høsten 2002 fant vi det genuint greske,nemlig Kardamili med omegn. Siden har vi holdt oss der. Reiser til Kardamili for ellevte gang i september,da via Athen for å besøke min gresknorske familie. I april var vi med min bror og hans svigerfamilie og feiret påske i Atalandi noen mil nord for Athen. En ubeskrivelig fin og spesiell opplevelse. zwwhhhhaaaxx
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...