Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Chios

Started by Hellasfrelst, 25. Sep 09, 11:02:52

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Har omsider somla meg til å lære meg å legge inn bilder. Så dette er en prøve. Bildene er fra vår biltur til nord-vestkysten av Chios i sommer. Det var et av ønskene for årets Chiosferie. Turen gikk fra Karfas via Chios by, Volissos, oppom Agiasmata på nordkysten, så rundt om  vestkysten og ned til Volissos igjen.
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Gratulerer Hellasfrelst :cheers: Nå har du lært deg det jeg også har som forsett i løpet av vinteren  :colors:
Falt pladask for sommerfuglen jeg  :faroah:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Takker og bukker.
Ser at bildene kom i omvendt rekkefølge, så jeg er nok ikke helt utlært.
Men det kommer, det kommer. :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Har forstått at det er et problem for flere enn deg, Hellasfrelst. Må man legge ut bildene fra sist til først slik de ligger hos en selv, eller? Man har jo gjerne en rekkefølge som man følger ( uansett hvor/ i vilken fil  bildene ligger) vil jeg tro.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Å så flott Hellasfrelst! Vi var også kjørende til Ag Gala i høst, men vi tok ikke den store rundturen. Det får bli en annen gang.... :flower:

Katherina

:P Artig med et gjensyn med Chios, Hellasfrelst. Vi var der for 4 år siden og farta mye rundt på øya, men var aldri helt nord. Husker spesielt Volissos. Tror aldri jeg har vært så nær heteslag som der. Men jeg husker også godt den flotte utsikten det var fra borgen.
 :drunken: Ja, Chios er ei fin øy med vakker natur og mange sjarmerende landsbyer.
Gleder meg til flere bilder.

Riitta

Trevligt att du har kommit på hur man lägger i bilder :flower:  Den där fjärilen såg väldigt fin ut. Jag tror inte att jag har någonsin sett en fjäril i Hellas :cyclopsani:

Riitta

kaka

ÅÅåå. Her var det mye fint å hvile øynene på, Hellasfrelst!
Jeg likte og sommerfuglen spesielt godt. (Blir så imponert når noen klarer å fange disse som aldri vil sitte stille når jeg forsøker fotografere de)
 :flower:
Ang rekkefølgen på bildene, kommer de i omvendt rekkefølge når vi forhåndsviser de for oss selv, men riktig når vi legger de ut (slik jeg har erfart det i hvertfall,)
KariK

Tzasiki

Så fine bilder fra vakre Chios!.Takk for titten. Jeg var der selv nå på sensommeren..   :flower:

Hellasfrelst

Her kommer de siste bildene fra bilturen på norvestkysten. Vi besøkte  Ag. Markella på returen. Da var det veldig rolig og lite folk der. Den 22. juli når den store folkevandringen går fra Chios by og dit er det nok helt andre tilstander.
 :walk:

Vi hadde leid bil for to dager, så dagen etter kjørte vi sørover med Emborios som eneste ønske for dagen. Ellers skulle vi ta det litt som det kom. Men det ble ikke noe langt stopp i Emborios på oss, det var mye folk der og ikke akkurat sånn som vi liker å ha det.
Så vi tok en avstikker ned mot sørspissen av øya. Trodde vi. Syntes kilometrene ble veldig lange etterhvert, og plutselig så vi Pirgi.. og skjønte vi hade kjørt feil. Så vi kjørte mot Pirgi og så et skilt med Karintas bay eller noe sånt og svingte ned i retning sjøen. Ganske bra asfaltert veg en bit, men så var det slutt. Etter et godt stykke med veldig dårlig grusveg tenkte vi å snu mens vi ennå kunne, men da åpenbarte det seg plutselig en strand, med noen få parasoller og solsenger og en en liten taverna. Og da var vi plutselig i paradis.
 :cheers:
Etter en bedre lunch laget av et eldre trivelig ektepar ble vi værende der på stranda i roen og freden i mange timer.
Da vi omsider skulle starte på hjemturen fant vi på at vi skulle kjøre innom Pirgi og se oss om. Vi har vært der før, men da var det så varmt at vi gikk mest og svima. Nå var det så sent på dagen at det var mye mer behagelig å rusle rundt i gatene. Og alle dagturistene var borte.
i zoi ine tora - livet er nå

Mixelite

Å så koselig å se!

Bildet fra Agiasmata fremkaller minner... Vi dro dit i sommer for å ta de varme kildene nærmere i ettersyn. - Uten å lykkes med det. Badet var stengt og alt med seg. Tavernaene var også stengt, så her var ikke mye liv... Når man har en med seg i bilen som eelsker å ta av på umerkede veier for å se hvor de ender, så gikk det som det måtte gå: Vi tok grusveien opp fjellet på østsiden av Agiasmata, på kryss og tvers i olivenlunder og med utallige umerkede veikryss(vi måtte snu noen ganger). Nervepirrende smalt og bratt og alt med seg, men belønningen var en fantastisk utsikt over Agiasmata.


[align=center][/align]

Hellasfrelst

Nei, i Agiasmata var det ikke mye liv. På vår vandring rundt omkring hørte vi stemmer kun ved et eneste hus hvor det satt en to-tre menn og skravlet.

Ser forresten at jeg ikkke har fått ut bildene i riktig rekkefølge nå heller.
Nå har jeg prøvd både på det ene og det andre viset, men med samme resultat. Ja, ja..
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...