Logg inn med Facebook eller Google!

Hotel Stroumbis...noe tess?

Started by Andy79, 05. May 08, 19:30:31

Previous topic - Next topic

Andy79

Har planer om å bestille tur til Chios i juni. Har vurdert et utvalg hoteller, men har funnet ut at hotel Stroumbis i Megas Limnionas passer lommeboka best av de som er igjen. Noen som har bodd der, eller har hørt noe om dette hotellet?   :cheese:

På forhånd takk!

bengalow

Vi bodde där för ett par år sedan, ett alldeles utmärkt hotell med pool. Han, som då arrenderade hotelldelen, bar upp vatten och vin på rummet, städningen var 5 dagar i veckan, alldeles utmärkt skött. Vi bodde på andra våningen med balkong ut mot havet. Det ligger vid en sidogata utan störande trafik. Det är sällan vi haft det så bra! Rekommenderas helhjärtat, och grattis till valet!!!!
Jag vill bara lägga till, att om vi hamnar i Megas Limionas igen, så vill vi gärna bo där!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Andy79

Tusen takk for kjapt svar! Ble litt klokere nå  :happy7: Hotellet hørtes bra ut. Har du noen erfaring med Panagiotis? Har lest at det er samme eier som driver dette hotellet også, og at de omtrent ligger rett ved siden av hverandre....?

bengalow

Det hotellet som ligger vid sidan av hette Evas Studios förut. Den gången var inte städningen å bra, sa våra vänner som bodde där. Det är gemensam pool, och ligger helt kloss inpå varandra men  spegelvända.
Hotellen har visst samma ägare, men han arrenderar ut verksamheten till olika människor. Vem som är \"bäst\" nuförtiden av dessa törs jag inte säga något om, men vi trivdes bra där!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

Bengalow, du bodde på Panagiotis. Som helt rett har samme eier som Stroumbis. Stroumbis heter han ;-) (Eva har annen eier).

Når man går den bittelille spaserturen ut av \"sentrum\" i Megas Limnionas og tar til venstre opp bakken mot Panagiotis/Evas(forbi det knøttlille huset på hjørnet), ligger Stroumbis på venstre hånd noen få skritt før man kommer opp til porten til Panagiotis/Evas. Så de ligger ikke langt fra hverandre.

Jeg har dessverre ikke bodd på noen av dem(bare på Evas), men det er vel det det er, har jeg forstått. Altså, ikke noe luksushotell, men rent og med grei behandling av gjestene. At han fyller opp med drikkevarer på rommet er jo litt luksus da :-D

bengalow

Tack för påminnelsen, Mix!! Ja, jag har ju passerat de 60, så minnet är inte med som förr. Då är det Panagiotis som vi tyckte var så bra!! Och som jag skrev om...halleda vad ett gott minne vore bra att ha!! Synd att man inte kan köpa sig ett externt, hehe!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

Quote from: \"bengalow\"Tack för påminnelsen, Mix!! Ja, jag har ju passerat de 60, så minnet är inte med som förr. Då är det Panagiotis som vi tyckte var så bra!! Och som jag skrev om...halleda vad ett gott minne vore bra att ha!! Synd att man inte kan köpa sig ett externt, hehe!!

:-D Synes du klarer deg helt utmerket jeg Bengalow! Det kan godt være det het Stroumbis da du bodde der, for Panagiotisnavnet er ganske nytt, tror jeg og det het noe annet før det igjen...

Mixelite

Jeg fant denne filmen fra Megas Limnionas. Hvis du ser på oversiktsbildene over stranden så ligger det et blått bygg(ugg) litt i venstre kant av bildet. Dette er Klouvas som Lilleput hadde før. Bak dette ligger Stroumbis og litt til høyre for det igjen, Panagiotis og Evas. Utsikten helt i starten og bassengområdet på slutten av filmen er Panagiotis/Evas.


bengalow

Det som nu heter Panagiotis hette Stroubis förut, kan jag se på resehandlingarna från 2003. Det är dom som har gemensam pool med Eva\'s Studios. Efter ca 10 sekunder på filmen så visar dom en utsikt som kunde ha tagits från den balkongen vi hade den gången.
Vadtusan, Mix, så har jag lite minne kvar i alla fall! Det visste jag nästan inte!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

Bengalow! Du er en goding!  :cheers: (men nå er jeg vel åff topic over en lav sko!)

Nuvel, for å si litt mer om Stroumbis, så sier det vel litt om stedet at Lilleput har beholdt det i katalogen sin gjennom veldig, veldig mange år!

Andy79

Da er det oppklart  :icon_smile: Takk for fine innspill hvertfall, så får vi se hva det blir til til slutt. De ser jo begge ut som to allrighte alternativer, blir nok bra uansett  8)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...