Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos juni 13

Started by Anders, 16. Jun 13, 20:47:07

Previous topic - Next topic

Anders

Hipp hei!
En sommerlig hilsen fra et vakkert paradis :-)
Endelig er nettet oppe og går. Vi har det praktfullt. Strålende vær her, og jentene mine storkoser seg.
Dagen tilbrakt på Paradise, med mange av de "faste kjente" (bohemenes verden dette :-) )
Nå blir det rusling i gamlebyen... jeg opplever nesten øyen på nytt med disse to førstegangsbesøkende :-)


karri

Kos dere videre i ditt paradis, Anders  :)
KARRI

kaka

Du høres nesten lykkelig ut  :D

Kos dere fortsatt!
KariK

Anders

Er lykkelig :-)  Perfekte dager så langt... rent bortsett fra at det nesten ble kjølig her. Sikkert under tredve nå :-)
Nydelig tipota-dag. Jentene koser seg og alt er bare bra. Rusling i gamlebyen gjorde susen... og vår egen lille verden her på SummerTime er også en suksess.
Nå er det stelling og dulling med skrotten på gang... uvant for en gammel mann med så mye oppmerksomhet rundt den biten, men lærerikt også. :-)
Ellers... er alt som det skal være. Litt lite turister, sies det... holder i lange baner for min del!
Imorgen kanskje lunsj med meze i Prokopios?
Kalo vradi!

streamer

Som vanlig så må du hilse Manoli m/familie fra meg og si at jeg kommer i september.

Solgry

Høres helt herlig ut, Anders! :D
Hilse masse til Sophia, igjen! Ses om 12 uker! :juble:
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Ny praktfull dag. Tror vi har vært veldig heldig med været denne gangen! Ble enig med Manoli om at det er allways nice here in Turkey :-)
Har vært nedover "stripen", lesket strupen på Paradiso og sett det ødelagte treet, sett Shark Rock (for n'te gang), spist hyggelig lunsj med meg meze og hector
i Prokopios (hvilket for øvrig krever veldig lite for og få til!), har bidratt heftigt til konsum av ymse andre lokale produkter, har hatt en herlig dag i solen.... har egentlig kost ræven av oss :-)
Tror nesten jeg stemmer blankt iår... har jo ingenting å klage på!
Og så blir det vel Meltemi og peppersteak  og litt Nicos-fantasier utover kvelden. "Jentene mine" later til å like dette veldig godt... sånn at eg setter pris på å være bestefar :-)

streamer

Men så til det store spørsmålet!! Klarer de å holde følge med bestefar?? For å være litt seriøs så er det jo en stor glede å kunne vise venner og familie paradiset våres. Og introdusere de for våre venner der nede.

Solgry

Vet du, at jeg har aldri sett Shark Rock! Hvor er den? På Ag. Anna, har jeg forstått, men hvor? :fisk:
Lodotter er englenes tøfler.....

Sjøløve

Quote from: Anders on 18. Jun 13, 19:18:45
Ny praktfull dag. Tror vi har vært veldig heldig med været denne gangen! Ble enig med Manoli om at det er allways nice here in Turkey :-)
Har vært nedover "stripen", lesket strupen på Paradiso og sett det ødelagte treet, sett Shark Rock (for n'te gang), spist hyggelig lunsj med meg meze og hector
i Prokopios (hvilket for øvrig krever veldig lite for og få til!), har bidratt heftigt til konsum av ymse andre lokale produkter, har hatt en herlig dag i solen.... har egentlig kost ræven av oss :-)
Tror nesten jeg stemmer blankt iår... har jo ingenting å klage på!
Og så blir det vel Meltemi og peppersteak  og litt Nicos-fantasier utover kvelden. "Jentene mine" later til å like dette veldig godt... sånn at eg setter pris på å være bestefar :-)


Høres ut som du/dere koser dere. 
Du er vel reist hjem når vi planter beina på Naxos igjen om 12 dager så vi får nok vente til september med et gjensyn. 

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Å reise med unge, morgenspreke mennesker kan gi seg så mange utslag... Portara har fått nytt navn! Heretter heter det "dørkarmen" :-)
Og Flisvos har blitt til Kiwi pga flagget :-)

Shark Rock finner du hvis du går opp til det lille kapellet mellom Ag.Anna og Plaka og kikker nordover, Solgry. Riktig avskrekkende tanngard iår :-)

Ellers ny, fin dag, men bra med vind. Gjør det okay på stranden... :-)
Traff igjen meze & hector på Meltemi igår kveld. Og kokken må lære seg at når jeg sier well done pluss om peppersteaken så skal den være well done PLUSS! :-)
Nyter livet...

Anders

Varm, skyfri morgen på Naxos, men Meltemien har begynt å gjøre seg gjeldende. Ble en laaaaaaaaaaaaaaaaang dag hos Manoli igår, traff flere norske kjente og hadde det virkelig trivelig. Og fikk overbevist noen om at FB-forumet bare er en "teaser" i forhold til det "ekte" forumet :-)
Havnet på Susanna for en mettende pizza til slutt, før den gamle måtte sove og de litt yngre ville shoppe :-)
Er invitert nedover til Plaka idag, vi får se hva dagen bringer. Har jo noen små forpliktelser som må oppfylles i forhold til et visst forumtreff i september... :-)
Ha det fint der hjemme. Idag må jeg kjøpe billetter til BS til Santo imorgen...:-( ... men har avtalt med meze&hector at vi skal "mythose" oss sammen nedover :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...