Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos påske 2013... hilsen fra Anders

Started by Anders, 01. May 13, 17:20:48

Previous topic - Next topic

Anders

Jøss! Jeg er på nett!
Nå kan det bare bli bedre :-)
Ganske vindstille og iallfall glohett på terrassen foran nummer to. De som er kjent vil vite :-)
Christodolos kom ens ærend for å fortelle at nå hadde "leverandøren" fixet alle sine problemer.
Skal oppom Galaxia på Gyros-aften, ellers tusler ting ivei på sitt vanlige, rolige vis.
Har til og med kommet folk på Asteria!

Tjorven

Det høres herlig ut på alle måter  ;D  Kos deg videre, Anders.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Opa! Kommer fra Meltemi, hvor jeg ble servert en peppersteak på størrelse med Bulgaria. Til mine litt tafatte unnskyldninger fordi jeg rett og slett ikke klarte spise opp alt (small man with small stomach) så fikk jeg til svar: No problem my friend... next time you ask for Slovenia!

Ellers... cordfløyel. Ca 20? Stille og rolig på øyen, selv om noen ungdommer har begynt med smellerier. Imorgen blir det jo noe annet.
Og som jeg ble enig med en greker på flyet fra CPH til ATH... "Life has a beginning and an end... and we just have to live with it!" :-)


Tjorven

Kan nesten kjenne den gode feriefølelsen din helt hit.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Hei Anders! Godt å vite at du har det godt på Naxos!

En jeg kjenner her på Syros tuller alltid med meg siden jeg dukker opp til nesten alle årstider.
"Welcome, you must love it very much here on Naxos"! Og det er jo hjertens enig i!

Kalo pasxa! I morgen er det alle prosesjonene med ikonene i gatene, og fyrverkeriet er på søndag.

Glika i zoi

Heidrun

Quote from: Anders on 02. May 13, 21:44:13
Opa! Kommer fra Meltemi, hvor jeg ble servert en peppersteak på størrelse med Bulgaria. Til mine litt tafatte unnskyldninger fordi jeg rett og slett ikke klarte spise opp alt (small man with small stomach) så fikk jeg til svar: No problem my friend... next time you ask for Slovenia!

Ellers... cordfløyel. Ca 20? Stille og rolig på øyen, selv om noen ungdommer har begynt med smellerier. Imorgen blir det jo noe annet.
Og som jeg ble enig med en greker på flyet fra CPH til ATH... "Life has a beginning and an end... and we just have to live with it!" :-)


Har de saus til pepperbiffen. Eller er den så tørr at man må bruke Ouzo til å få den ned
Yamas til livet og til

Yutao

Jeg har ikke smakt pepperbiff der, men jeg spiste biff fillet som var fantastisk god. Kom med en deilig BBQ saus. :)

Anders

Fortærende hvor tidlig jeg våkner, da! :-)
Men her kan man nesten stille klokken etter kvitrefuglene... konserten begynner nesten nøyaktig klokken seks hver morgen, og så er de enerådende et kvarters tid før duene slår følge. Og her kan man virkelig forstå hvorfor det heter "Tweeter" !!!

Ellers en finere og varmere morgen enn igår.
Det lysner fort, men sånn så det ut for ti minutter siden...

Solgry

Herlig! Den utsikten har fulgt min morgenkaffe mange ganger, ja!
Nyter dagens 1. kaffekopp i Kragerø, men kvikksølvet er så vidt over 0 grader! Var det noen som sa "kom mai, du skjønne, milde"?

Det er vel unødvendig å si "kos deg, Anders"? Bare 4 måneder til, så er vi der! (Og vi blir også med på bussturen 11.9.)
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Det blåste for mye på taket.... ble solkroken på nr 2 :-)
Litt rart å ha hele SummerTime for meg selv.... men stort sett tomt bortover hele gaten også!
Kjekt å mate småfuglene med peanøtter (de kommer hver morgen nå, fordi de har oppdaget meg), men ikke fullt så kjekt når de takker for maten med å drite på brillene mine!
Tenkte jeg kanskje skulle filme litt idag... vise litt av det som venter i september. Vi får se.
Og VELDIG kjekt hvis dere blir med på den bussturen, Solgry! Godt selskap får man aldri nok av :-)

Anders

Og klokkerne har våknet.... det klemter sårt og uregelmessig (og betydningsfullt?) overalt.

Noen(?) har vært snille nok til å sette igjen en vannkoker her, så det går veldig lett å lage seg kaffe.


Anders

Og jeg savner Kostas noe veldig... mye mer enn jeg trodde. Må nesten se andre veien når jeg passerer Base....
Det var liksom stedet hvor man "stakk innom" for en night-cap.... han kunne si "Fuck off, my friend" og få deg til å føle deg velkommen!


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...