Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på turne, 2012

Started by Anders, 28. May 12, 17:13:22

Previous topic - Next topic

Anders

Hilsen fra "frøkna". Hun er vel fremme på Antiparos. Få 2-roms i andre etasje, med flott utsikt. Fikk "haik" over fra Paros med en av dagsturbåtene som var innom, skipperen kjente henne igjen :-) Truffet annet norsk par og skal ha middag sammen med dem ikveld. Så "tøtta" er HJEMME, som hun sier :-)

kaka

28. May 12, 18:45:40 #1 Last Edit: 28. May 12, 20:14:16 by kaka
Du verden! Hun er i full gang allerede, ser jeg. Hils henne.
KariK

Ole

Framme alt?! Da har hun vel tatt fly fra Athen til Paros. Tenker hun storkoser seg der nede!  :juble:

Riitta

Önskar Tjorven en härlig ferie, utan några olyckor :) ;)

Riitta

Sisi

Melding til dere fra Tjorven: "Et år eldre, bortsett fra d en flott bursdag med venna på terassen først, middag hos Pavlos, kaffe/metaxa på Babel, en ouzo t Nikos og dansefotan igang på Doors  :D   Og Anti er fortsatt ei lita bygd  ;)  all vissst æ hadd bursdag! Overraskende, litt flaut men arti og da  :D  Best av alt: finform idag!"

Anders

Ny melding idag... om hetebølge som kom :-) Har byttet rom til baksiden, men har veranda på siden så hun får både havutsikt og solnedgang (og mye roligere). Går mye i strand og bading og "slumring"... hilser så mye til forumet!

Annlaug

Hils tilbake og si at vi gleder oss med henne:) Du kan melde at her er det ikke hetebølge og heller ikke havutsikt så hun fær nyte for oss alle 8)

Tjorven

Takk for hilsinger  ;D
Kom hjem ved midnatt igår, og da var det godt å endelig være hjemme etter en lang 2-dagers hjemreise. Starta fra Antiparos onsdag morgen, videre med Blue Star Paros til Pireus for en overnatting (og mange nye inntrykk) Den biten var jeg jo litt spent på, men alt gikk over all forventning bra, lett å finne fram til hotellet fra havna, og enda lettere å komme seg til bussholdeplassen dagen etter  ;D Intet stress, og flybussen har fått a/c siden sist  ;) Det var deilig, ikke var det mye folk ombord heller... Og flyplassen i Athen har jeg et meget godt "forhold" til, om man kan si det sånn.


Mellomlandinga med 5 timers opphold på Kastrup derimot  :-X :-X Uoversiktlig og rotete, skitne toaletter (i underetasjen) og et uholdbart tilholdssted i ankomsthallen, som forøvrig lå milvis unna gaten vi ankom på. For det var der jeg "måtte" oppholde meg (om man skal ha seg en røyk eller fler) før jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg kunne jo gått direkte på transit siden jeg hadde ombordstigningskort, men 5 timers venting + 1,5 timers flytur uten røyk var uaktuelt  ??? Jaja, jeg holdt ut der til kl 19, og flyet mitt skulle gå kl 21. Er sjeleglad for at jeg gikk til sikkerhetskontrollen i såpass god tid, for der var det laaaang kø, ei klaustrofobisk mølje av folk og kun få innslipp-poster  :( Folk rista på hodet over dette systemet, men etter innslippet gikk alt greit, lett å finne fram til gatene og hyggelige ansatte over alt. Fikk heldigvis tid til å få i meg et varmt måltid, og litt taxfree-shopping  ;D


Så nå er jeg vel hjemme, uten noen skader  :P men uten mobil  :-\ (dermed ble det full stopp på sms-rapporter fra meg etter den 8.) Ble nemlig utsatt for en lommetyv, ikke i Pireus men på lille Anti av alle steder. Dit hadde en marokkaner forvilla seg, og jeg ble frastjålet både kamera og mobil  :'( uten at jeg ensa noen ting. Den "storyen" kommer jeg tilbake til - blir jo en reiseskildring denne gangen også - men heldigvis fikk jeg kameraet mitt tilbake etter 4 dager, da politiet fant det blant sakene hans  ;D 
Men jeg droppa Serifos og ble på Anti i hele ferien. Føltes ikke like greit å dra til ei ukjent øy der jeg ikke kjente noen, uten å ha tlf.kontakt med de der hjemme. Serifos får jeg ta en annen gang, jeg kosa meg der jeg var jeg, og trøsta meg med at jeg får med meg både Anti, Sifnos og Milos til høsten istedet, og med selskap av Sisi i tillegg  8) 8) Så alt i alt en toppers ferie  ;D 
Og nå skal jeg lande og kose meg med oppdatering på forumet  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Skönt och höra att du är hemma hel och frisk i allafall :) Trist med stölden :( Man väntar ju sig inte direkt att det skall hända på en sån liten ö, men tydligen får vi Hellasresenärer vara lite mer på våran vakt i fortsättningen på öarna också :-\

Ha det så bra!
Riitta

Tjorven

29. Jun 12, 17:15:02 #9 Last Edit: 29. Jun 12, 17:16:39 by Tjorven
Takk for det, Riitta. Slike tyverier er slettes ikke vanlig, og så vidt jeg vet var det bare jeg som ble utsatt for tyveri. Denne personen var nok ikke helt god, hadde visstnok nettopp vært i fengsel/arrest på Paros, og sitter nå i fengsel på Syros. Han var et sjelden unntak, så jeg tror ikke vi trenger å være redde for å bli rana rundt om på små-øyene, men det skader jo ikke å være på vakt. Velger likevel å tro at dette var et enkelttilfelle, som fort ble tatt og sendt bort for furoren han skapte på flere vis. Han ble pågrepet dagen etter, og etter det følte jeg meg like trygg som jeg alltid gjør på Antiparos  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Velkommen hjem, frøken :-)
Ble litt engstelig for deg når det ikke kom noe svar på melding... vurderte "nesten" å svippe over og se etter deg :-)

Tjorven

Takk Anders, og skjønner godt at du begynte å lure da du aldri fikk svar.Irriterende å ikke kunne si fra hvorfor  :-\ Synd dere ikke svippa innom en tur likevel da, det hadde jo alltids vært gøy  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...