Logg inn med Facebook eller Google!

Torill og Tjorven på Parga-tur!

Started by Anders, 26. Aug 10, 20:16:47

Previous topic - Next topic

kaka

Hei Torill. Ser du er innom Forumet nå.
vil bare hilse og ønske dere begge to bedre lykke med resten av ferien!
KariK

Tjorven

Takk for alle (god bedring) hilsninger  :D
Kom hjem til Trondheim i går, og nå sitter jeg her med ganske blanda følelser etter 14 dagers \"ferie\"   :blackeye:  :tard:  Vi hadde litt å slite med begge to; Torill av praktisk art, og jeg med sykdom av ymse slag. Siste uka kunne jeg knapt røre meg pga smertene i ribben + muskelstrekk, så for min del opplevde jeg kun 1 ukes ferie, resten var et sant smerte-hel....

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort uten Torill da, men heldigvis fikk hun da gått litt på oppdagelsesferd på egen hånd også, og vi kosa oss som best vi kunne. Vi hadde bl.a to \"festaftener\" på balkongen med middag bestilt fra en taverna, og med lokal vin fra Supern, så vi verken sulta eller tørsta ihjel  ;)

Og når ting butta imot, var alltid humoren god å ha. Som vi har flira og ledd på denne turen!!  :D  :D  Kjemien har vært upåklagelig på tross av alle \"prøvelsene\" vi ble utsatt for.

Det kommer nok noen mer utdypende betraktninger etter hvert, når jeg har fått landa skikkelig, og blitt leget bedre. En del bilder har det også blitt... :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingrid

Uff, høres ut som ferie med forviklinger dette her....men godt å høre at dere har kost dere tross alt....
Gleder meg til bilder og reiseskildring kommer  :flower:
Er spent på å høre hva dere synes om Parga nå. Er visst veldig mye folk der i august ja. Jeg var der i begynnelsen av juni for noen år siden og da var det \"sånn passe\" med turister.

Tjorven

Akkurat det kan jeg svare deg på med en gang, Ingrid  ;)
Parga er like vakker som før, men jeg må nok innrømme at jeg ble litt skuffa. Det var ikke \"mitt\" Parga lenger, til det var det ALTFOR mange turister, og for turistifisert etter min subjektive smak. Når man må stå og gå i kø for å komme seg fram i hovedgata/på havna, så forsvant mye av sjarmen for min del  :(

Men, vi fant heldigvis koselige tavernaer i smugene, møtte bare hyggelige folk og bodde perfekt (både sentralt og i rolige omgivelser) på Hotel Milos. Vi kunne ikke ha fått bedre vertskap  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Så leit for dere begge att ferien i alle fall den ene uken ble påvirket av sykdom m.m. Men så godt å höre att dere hadde mote oppe og masse godt humör - det redder mye det!

Ja, jeg sier som deg Tjorven som jeg skrev i min Parga betraktelse fra forige augusti att det var veldig mange turister der. Det var som en vegg av mennesker ved havnområdet och trappegaten og også gav meg ett helt annet syn enn det jag hade i mitt hode fra en tidigere reise. Men  vakkert er det der og litt av det \"gamle goa\" fant vi selv om vi fick lete litt. Håper på noen berättelser och bilder fra turen deres selv om den ble litt \"amputert\" :)
God bedring Tjorven!

Johanne :)

kaka

Velkommen hjem da, dere to som høres ut til å ha hatt èn ukes ferie på fjorten dager.
Kjedelig når det blir slik. Men, det virker ikke som humøret har fått knekken for det.!

Fortsatt god bedring, Tjorven!
KariK

Thera

Så uflaks, Tjorven! Godt å lese at humøret var på plass allikevel :) Gleder meg til bilder og betraktninger..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Tusen takk for gode ord, Johanne, kaka og Thera  :)  Denne gangen var det tross alt litt godt å komme hjem også  ;) \"Hestekuren\" den greske legen ga meg (da jeg endelig klarte å komme meg dit) gjorde såpass underverker at hjemreisen var til å holde ut.

Han skrev dessuten en utfyllende sykdomsrapport, i håp om at jeg kanskje kan få litt erstatning for tapt ferie fra forsikringsselskapet mitt. Er det noen som har erfaring med slik erstatning, forresten?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...