Logg inn med Facebook eller Google!

Chios i november

Started by Barbro, 08. Nov 08, 10:59:20

Previous topic - Next topic

Barbro

Her kommer en liten hilsen fra Barbro paa Chios,totalt utenom alt som heter turistsesong.Har hatt sommer siden jeg kom nedover,de siste to dagene litt endring i vaeret,kjoelig,men fremdeles opp mot 20 grader.Det blomstrer fremdeles nedover hvitkalkede murvegger,oppe i fjellene stikker en og annen liten blomst hodet opp mellom nydelige steinformasjoner,livet er rolig..og mange tavernaer og hotell stengte,men..det er aldeles herlig aa vaere her :flower: .
Farter rundt hele oeya med Pjokken,og gaar trimturer med Fotis om kveldene,spiser paa smaa helgreske tavernaer..jeg bare nyter.Og blir mer og mer sikker paa at Hellas vil bli mitt oppholdssted store deler av vinteren i aarene framover.
I gaar ble det overraskelseslunsj i det fri :colors: ..pjokken var svaert hemmelighetsfull da vi dro ut med scooteren,og hva som var i sekken...og under scootersetet,det visste jeg lite om.
Vel framme ved ei nydelig lita kirke ute paa en odde,dukket det opp gassbluss,groennsaksuppe,kjoettboller,nudler og smaapoelser :lol: ,kokken serverte en utradisjonell gresk lunsj,og oppvasken ble tatt i sjoekanten.En kjempeartig opplevelse :lol: .
I kveld planlegges det grilling,og Fotis,som teller kolesterolverdiene sine med stor bekymring,har lovt aa delta :flower: .
For de som ikke vet hvem Fotis er,saa eier han hotellet Parlamas Place i Karfas..en herlig gresk mann,som elsker aa synge..og som virkelig kan det :cheers: ,jeg har bare blitt saa gla i den mannen :love7: .
Som dere ser,livet er godt,jeg sender en stor klem til alle som vil ha :colors: ,og stikker nok snart innom igjen.
Og det skal bli masse bilder naar jeg kommer hjem :hello2:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Magnolia

Så koselig å høre fra deg Barbro. Jeg tenker du koser deg i den greske hverdagen. Det må være noe helt annet når alle turistene ikke er der. Det er en drøm jeg også har, å få være noen vintermåneder i Hellas, men det er ikke så enkelt når familien helst vil være heime. :)
Nå må du bare nyte hver eneste dag der nede. Du er typen som ser det store i det små, som kan glede deg over dagens trivialiteter. Er sikker på at dagene dine er fulle av opplevelser.
Jeg gleder meg vilt til alle bildene dine. Kos deg skikkelig, og stikk innom her rett som det er. :) :) :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Enig med Magnolia Barbro! Stikk innom så ofte du kan :flower: Gleder meg veldig til bilder jeg også :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Livsnyteren

Fy søren Barbro,jeg er litt misunnelig :colors: Ikke for at jeg ikke unner deg det men jeg skulle gjerne opplevd det selv ligsom :cheers: Kan tenke meg at Fotis og Pjokken steller og stuller med deg ja :flower: Du får hilse dem fra meg da.Jeg har jo opplevd både pjokken og fotis på nært hold jeg :cheers: Ha en forsatt god ferie og bare nyt den hele tiden :flower:

balders

Hei Barbro! Skulle gjerne vært der du er nå,,,, sitter her i tåka. Elendig trist vær om dagen nå. Fint og lese om dine \"turer\" og blir kjekt og se bilder etterhvert.  Hilsen fra Per

Tommy

Fint me en hälsning från Hellas så här på senhösten,det värmer gott, kos er vidare  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Quote from: \"balders\"Hei Barbro! Skulle gjerne vært der du er nå,,,, sitter her i tåka. Elendig trist vær om dagen nå. Fint og lese om dine \"turer\" og blir kjekt og se bilder etterhvert.  Hilsen fra Per
Naa lurte jeg faelt her..balders fra Stokke :colors: ...
Heldigvis gaar d fremdeles opp et lys for meg i ny og ne :laughing6: ,klem t baade bulder og balder :headbang: .
Takk ogsaa til Arli for koselig hilsen :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Barbro

Og takk til Tommy :flower: ,haaper du har det bra,og planlegger nye turer med fantastiske bilder :cheers:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

balders

he he,, ja du lurte nok nå !  var meninga det...........vel da ble jeg avslørt da!! ler   Ha en fortsatt fin ferie!!

Pjokken

Jeg følger jo Barbro på litt nærmere hold enn dere :cheese:  så jeg
sier i dag mitt gjennom en videosnutt :cheers:


Barbro

Takk,takk,balders..og takk for at du behandler tutta mi som ei dronning,det fortjener hun :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Pjokken

Barbro kommer forøvrig ofte inn i bildet, uten at det alltid er tilsiktet :clown:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...