Logg inn med Facebook eller Google!

En uke på vakre Symi, mai 2012

Started by Athina, 01. Jul 12, 00:58:21

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Flotte bilder fra en aldeles herlig øy, Athina :D  Jeg er med deg rundt omkring i Yialos og nyter hvert bilde.
Symi er og blir min yndlingsøy nr.1. Jeg har vært der tre ganger, og flere blir det nok.
Vi bor alltid høyt oppe i Chorio, og får god trim i alle trappene opp og ned. Gleder meg til flere bilder. ;D
i zoi ine tora - livet er nå

kaka

Koser meg!
Det stedet dere bodde ser virkelig innbydende ut, - med en helt grei uteplass, ja  :)  Ser ut som man kunne finne roen der.
KariK

Athina

Ja, vi hadde det helt fantastisk der, kaka! Det var nok ekstra rolig så tidlig i sesongen, så vi hadde ingen naboer tett innpå.
Sikkert kjempekoselig å bo oppe i Chorio, Hellasfrelst :) Det området må utforskes nærmere neste gang jeg skal til Symi. Og jeg kan nesten ikke vente, jeg ble helt betatt :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Quote from: Athina on 03. Jul 12, 10:29:11
Ja, vi hadde det helt fantastisk der, kaka! Det var nok ekstra rolig så tidlig i sesongen, så vi hadde ingen naboer tett innpå.
Sikkert kjempekoselig å bo oppe i Chorio, Hellasfrelst :) Det området må utforskes nærmere neste gang jeg skal til Symi. Og jeg kan nesten ikke vente, jeg ble helt betatt :)


Takk for vakre bilder fra vakre Symi, Athina  :blomst: - dere bodde veldig idyllisk og  :--

- at du ble betatt av Symi er lett å forstå  :hjerte:  - vi besøkte Symi første gang høsten 1993, fra Symi reiste vi videre til Tilos og Nisyros, som kjent er det og herlige øyer, men...da vi var på vei tilbake til Rhodos og vi la til på Symi/Gialos igjen måtte Arne nesten holde meg fast ;)
-  jeg v i l l e  gå av båten å b l i der  :hjerte:  - men "fornuften" seiret, vi hadde et betalt bosted som ventet på Rhodos  :)
Kari

Athina

Ja, det er noe spesielt med den øya, "it takes you" som en belgisk dame sa. Hennes mann hadde vært på Symi jevnlig siden 1985, hun var der nå for 3. gang. I 1985 bestod øyas bilpark av én buss og to taxier, fortalte han :)
Jeg kan jo bare tenke meg at det var fint å bo i Harani også, filhellener. Vi fant oss et idyllisk lite serveringssted på veien bortover mot Harani, og jeg ble aldri lei av å sitte og nyte utsikten mot den siden av byen.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Bostedet deres sto ikke på noen måte tilbake for resten av vakre Symi, ren idyll her også  :D Jeg blir så betatt av bildene dine, at jeg måtte finne fram mine egne fra -98, og mimre litt ekstra  ;) Helt siden den gang har Symi vært en av mine favoritter, uten at jeg har "klart" å komme meg tilbake  :-[ Ser jo fra dine billedinntrykk at øya ikke har tapt seg på noen måte, heller tvert imot! Det virker nesten som om Symi har fått et forfriskende anstrøk av fargestyrke på bygningene og omgivelsene. Det gikk mer i pasteller, slik jeg husker det.
Det er sannelig på tide med en ny Symitur snart. Takk så langt Athina, håper det kommer myyyyye mer  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

For noen vakre bilder, har så lyst å reise!! Til Symi!!!!!! :) :) :)

Athina

Tjorven skrev:
"Det virker nesten som om Symi har fått et forfriskende anstrøk av fargestyrke på bygningene og omgivelsene. Det gikk mer i pasteller, slik jeg husker det.
Det er sannelig på tide med en ny Symitur snart. Takk så langt Athina, håper det kommer myyyyye mer ;D"

Ja, Tjorven, det kommer nok mye mer, tok ihvertfall mange bilder den uka ;D
Vi hadde følelsen av at Symi hadde en sånn herlig friskhet over seg. Luften virket så ren og klar, det var så velstelt over alt, og til og med fuglene kvitret og "sang" mer enn vi er vant med. I det hele tatt var den uka på Symi som en vitaminbombe for to som trengte en pust i bakken fra travle jobber.
Bostedet vårt var ypperlig slik. Frokosten ble servert mellom halv 8 og kvart på 11, så det skulle ikke være nødvendig å stresse for å nå den. Vi spiste ute, men hentet mat og drikke i frokostrommet som befant seg ned en trapp. Her var det egg og bacon og masse annet godt, bl.a. en vidunderlig hjemmelaget sitronmarmelade.
De som driver stedet har tydeligvis stor sans for detaljer. Det ser vi litt av på noen av disse bildene:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tzasiki


Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Da vi satt med frokosten 8. mai, merket vi at noe var i gjære. Et knippe offiserer kom og slo seg ned ved nabobordet, bestilte litt forfriskninger fra baren og satt i gemyttlig samtale en stund før de gikk igjen.
Vi merket en spesiell stemning i byen, vi så festpyntede barn i gatene og skjønte snart at det var frigjøringsdagen som skulle feires. En artig opplevelse, omtrent som en norsk 17.mai med musikkorps og folketog med faner og greier.
Vi tok oss en tur langs havna og fant oss et idyllisk sted for lunsj, mens vi ventet på at opptoget skulle starte.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Anders

Symi har rykket veldig nære toppen av "vil-reise-til"-listen.... takker for fine bilder!

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...