Logg inn med Facebook eller Google!

Andre bra reisemål

Started by operafantomet, 04. May 08, 06:27:29

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"Svein~B\"Svik?  8O  Nei, jeg har ikke sverget noen troskap til Hellas. Jeg er litt forelsket i landet, men som den kamakien jeg er, så kan jeg være forelsket i flere samtidig. :love:


Syns det høres flott ut jeg!  

Jeg har heller ikke \'\'sverget troskap\'\' til Hellas,selv om jeg har \'\'sverget troskap\'\' til en greker...he-he...
Men ,for å være seriøs, jeg tror det er bare sunt jeg, at man ser forskjellige steder i verden, og har lyst til å utforske mer.

Som overskriften sier; \'\'andre bra reisemål \'\', så syns jeg Tallinn og Riga var flotte som weekend turer.
Kjøbenhavn er jo alltid koselig å komme til.

Jeg ønsker meg sterkt en tur til Australia og New Zealand, de står øverst på min prioriteringsliste over reiser jeg en gang skal ta!
Jeg ønsker meg også sterkt tilbake til noen steder jeg har vært, særlig Kenya, Rocky Mountains, Florida og Svalbard.
(Som dere skjønner så er jeg glad i både sjø og fjell).

polyanna

Italia, Italia, Italia.... Latin-Amerika. Mye mer. - Drømmen er øyhopping i Thailand. Selv om Hellas er nærmere og mer oppnåelig.

Torill

Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Provence i Frankrike. Italia står også høyt på ønskelista. Ellers er jeg veldig glad i Danmark. Skulle også gjerne oppleve Skåne i full vårdrakt :cheese: Kanalferie i England høres også spennende ut.
Ingen kan alt - alle kan noe.

The_Captain

Personlig så vil jeg gjerne slå et slag for Gomera, se f.eks http://www.islandwalking.com/gomera.html. Håper det ikke gikk altfor galt med skogbrannene nå nettopp. Her finner vi bl.a. de siste rester av de store Europeiske laurbærskogene fra veldig mange år tilbake. Da var klimaet forskjellig fra i dag, da! (Lurer på hvem som forårsaket det...)

Tommy

Oj oj oj andra resmål än Hellas, hela världen kanske  :drunken:

Näe, för o begränsa mig lite till närområdet så skulle jag personligen gärna återvända till Gotska sandön någon gång. Den ön opplevde jag i min barndom en gång, diffusa minnen av soldränkta sandstränder o vindpinade tallar, sälar, äventyrliga seglatser, o nyrökt flundra, o fyrtorn lockar nostalgiskt.

 http://www.resbra.nu/reportage/?articleId=61

 http://www.gotskasandon.se/

 :drunken:  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Hellasfrelst

Hellas står bestandig øverst på ønskelisten, og dit må jeg minst en gang eller to i året.
Men innimellom har jeg da klart å komme meg til andre land også. Portugal var en flott opplevelse. Naturen, folket, maten, alt var bra. Dit reiser jeg gjerne igjen. La Gomera besøkte jeg før jul for et par år siden, det er en øy jeg gjerne skulle reist tilbake til. På september i fjor var jeg en uke i Montenegro. Det er et utrolig flott land som jeg definitivt reiser tilbake til. Jeg besøkte også Albania mens jeg var der. Det var en fin men spesiell opplevelse, kontrastenes land. Der har de nok en del å ta fatt i ennå.
Når det gjelder fjernere reisemål er det nok New Zealand som topper listen. Og et besøk på en lekker sydhavsøy hade vært moro å oppleve en gang i livet.
Ellers ønsker jeg å se mest mulig av vårt eget land, og vi besøker hvert år nye steder for å avdekke flere hvite flekker på kartet. I år står Sognefjorden og området rundt Florø for tur .....etter Hellasturen.
 :wave:
i zoi ine tora - livet er nå

Melony

PARIS!! Det er min favorittby - skal tilbake i september for 3dje gang:-)
Er også veldig glad i Roma

Ellers har mitt møte med Kambodsja i 1999 preget meg. Angkor Wat må bare oppleves - selvom det nå etter ti år sikkert er fryktelig \"turistifisert\" i forhold til den gangen.



På listen for fremtidige reisemål står:

Egypt - pyramidene
Peru - Machu Pichu
Vietnam
Kina
Mexico
Tanzania - safari

New York
London
Barcelona

Lurer på om jeg rekker det i løpet av livet?

Torill

Kommer jo litt an på hvor gammel du er det da Melony :wink:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Måne

Noen dager i Sarajevo og Mostar i Bosnia-Hercegovina. Fantastiske byer, kjempetrivelige med masse historie, kule- og granathull i veggene, kafeer langs elvepromenaden, moderne merkebutikker, lokal vin fra hele balkan og inmari god mat.

Deretter en ukestur eller mer langs Kroatiakysten, fra Dubrovnik mot Split og videre. Herlig kyst, deilige strender, kjempetrivelige byer osv =)

Nå skal det sies at jeg for tiden bor og jobber i Sarajevo, så jeg prøver hardt å reklamere for dette herlige landet. Hvis du skulle komme utenfor sommeren (juni-august er jeg i Hellas) så rop ut, så skal jeg vise deg rundt :D

Gro

Quote from: \"Hellasfrelst\"Hellas står bestandig øverst på ønskelisten, og dit må jeg minst en gang eller to i året.
Men innimellom har jeg da klart å komme meg til andre land også. Portugal var en flott opplevelse. Naturen, folket, maten, alt var bra. Dit reiser jeg gjerne igjen. La Gomera besøkte jeg før jul for et par år siden, det er en øy jeg gjerne skulle reist tilbake til. På september i fjor var jeg en uke i Montenegro. Det er et utrolig flott land som jeg definitivt reiser tilbake til. Jeg besøkte også Albania mens jeg var der. Det var en fin men spesiell opplevelse, kontrastenes land. Der har de nok en del å ta fatt i ennå.
Når det gjelder fjernere reisemål er det nok New Zealand som topper listen. Og et besøk på en lekker sydhavsøy hade vært moro å oppleve en gang i livet.
Ellers ønsker jeg å se mest mulig av vårt eget land, og vi besøker hvert år nye steder for å avdekke flere hvite flekker på kartet. I år står Sognefjorden og området rundt Florø for tur .....etter Hellasturen.
 :wave:


Så gøy at du skal til Florø, det er der jeg egentlig kommer fra. Flytta derfra når jeg var ca 20, men må alltid hjem et par ganger i året. Håper du får deg en båtur når du er der, utrolig fin øyverden uten for Florø:-) :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Niaas

Jeg har vært noen turer til London, og drar gjerne tilbake dit.

Ellers synes jeg Sveits er et fantastisk land! Jeg har vært mange steder rundt omkring der.

Jeg har aldri vært i Italia, men der er det nok flott. Må vel dra dit engang...
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Hellasfrelst

Så du er fra Florø, Gro. Da er du nok godt kjent i området rundt også. Skal høre på rådet fra deg og prøve å komme oss ut med båt så vi får se øyene utenfor. Jeg får studere kartet godt og sjekke litt på nettet før vi reiser.
:reading:
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...