Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor spise i Kardamili?

Started by Pjuski, 28. Aug 12, 18:48:20

Previous topic - Next topic

Pjuski

Hei! Dette er min første post her på forumet!

Har snust litt rundt, mest på Kardamili-tråder, da vi har funnet vårt favorittsted!

Var der i juni/juli i fjor og ble betatt. Nå skal vi tilbake om under 2 uker. Det gledes!

Vi var mest på Elies- stranden, og spiste mye der. Veldig fornøyd. Var en gang på Lelas også, og en gang på Kastro. Av disse var vi nok mest fornøyd med Elies. Spiste vel en gang på den restauranten det var info-møte fra Lilleput også.

Vi var nok ikke fornøyd med stedet like ovenfor "bestemors"-stranden, som den blir kalt her inne. (Dessuten ikke fornøyd med den stranden, mer bilstøy enn på Elies, og ikke fornøyd med stranden, ihvertfall bedre fornøyd med Elies.

Så tar gjerne i mot tips til hvor det er bra å spise, og tips om gode middagssteder!

Tore

Harilaos som ligger nær Lelas,men ned mot betongmoloen,synest jeg var et bra sted for både lunsj og middag.

Muscat

Det ikke alle vet er at Elies også har åpent for middagsservering på kveldene fra midt i juni. De begynte med dette i 2013 og i år
åpnet de 24.06. Menyen på kvelden er annerledes enn på dagtid men veldig spennende!
Ellers er O Platanos i Thalames lenger syd et godt spisested (der landsbyfesten holdes) og de to på kirkeplassen i Kastania.
I tillegg kan nevnes Vezuvios i Agios Nikolaos.
Finn

filhellener

Jeg synes vi spiser veldig godt, og får hyggelig service, på Perivoli :-)
Kari

dagstaalesen@hotmail.com

Unnskyld, vi må bare spør er det noen som vet hva det heter der Bjarne i lilleput leier i Kardamili ?
P.S. Vi syntes det er god mat å service på Kiki også.
Dag.

filhellener

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 02. Sep 14, 09:25:45
Unnskyld, vi må bare spør er det noen som vet hva det heter der Bjarne i lilleput leier i Kardamili ?
P.S. Vi syntes det er god mat å service på Kiki også.

Bjarne bor hos vår kjære Stella  :hjerte: - i " vår " leilighet, med etter min/vår mening, Kardamili's beste utsikt :smile12:
Stella har andre fine leiligheter og, du " finner henne" på Booking.com :)
Ja, Kiki har god mat og service :) - du vet kanskje at Kiki's mann er Stella's bror?
Kari

bengalow

Jag tycker att det är helt underbart att sitta på Dioskouroi och äta, med fin utsikt över den gamla hamnen och ön utanför. Ligger uppe i backen på väg mot Stoupa.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

dagstaalesen@hotmail.com

Nei det viste jeg ikke, at han var bror hennes artig å vite. nå skal vi inn å se på  stella.
Dag.

JohnS

Quote from: bengalow on 02. Sep 14, 13:58:28
Jag tycker att det är helt underbart att sitta på Dioskouroi och äta, med fin utsikt över den gamla hamnen och ön utanför. Ligger uppe i backen på väg mot Stoupa.


God mat der, men vi hadde en litt negativ opplevelse siste gang vi var der, da vi ble fullstendig oversett av betjeningen, til tross for flere forsiktige henvendelser om at det snart måtte være vår tur.  Jeg vet ikke kva galt vi hadde gjort, om gjestene som kom etter oss var stamkunder som måtte prioriteres, men det var i alle fall noe av den elendigste service vi har opplevd på de kanter......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

02. Sep 14, 18:48:58 #9 Last Edit: 02. Sep 14, 18:50:43 by kaka
Nå er vel omtren alle spisestedene i Kardmili nevnt, unntatt den ved siden av torget, der jeg gjerne har gått (husker aldri navnet).

- og så den oppi bakken før Palataki, da, som jeg knapt har sett eller hørt noen som har besøkt. Jeg skjønner ikke hvordan de tør å lage mat, når det knapt kommer gjester ?
Bortsett fra sistnevnet, tror jeg det er forskjellige erfaringer på hvert av spisesteden i /ved Kardamili, og at dere vil finne noen som liker, -eller ikke liker hvert av stedene, med forskjellige begrunnelser. Selv velger jeg ikke Harilaos, bla pga støy (høyttaler "rett i øret"), men jeg vet mange er tiltrukket av "dei kvide dugane" der :)

Det handler vel også om atmosfære. Å oppleve seg ikke sett, er ingen jo ingen hyggelig erfaring, - men av og til kan utsikt i kveldsmørket bøte på mye.

Det vakreste stedet,- etter min mening, er Lela, - men også det dyreste (uten at det gjenspeiles i serveringen/maten)

På Gialos, ved besemorstranda, synes jeg det er hyggelig fordi vi blir godt mottatt (men stranda er elendig, ja!, -og enda kan jeg ligge der :) )

Jeg visste ikke at Elies hadde begynt med servering om kvelden. Det er sikkert bra! De har jo utvidet med småhus der borte (som jeg også har forstått fører til at solsengene blir "booket" med brune håndklær lenge før folk kommer ned for å ligge på stranden)

Så, kanskje er det Elies som har best mat, -nå også om kvelden. :)

KariK

Sveinung

Tavernaen ved siden av torget har ikke noe lett navn - den heter Skardamoula. De har også utleie av rom.
Jeg spiser der ganske ofte og synes de har bra mat, og så er det veldig koselig å sitte under frukttrærne - sitroner-appelsiner mm. i  Mai.

Kiriapsari

Opplever både mat og service på Kastro som veldig bra. Møtte "medturister" som spiste der hver dag på årets tur :-)
Yesterday is history. Tomorrow is yet a secret. Today is a gift.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...