Logg inn med Facebook eller Google!

Tomme minibanker

Started by JanBe, 28. Jun 15, 01:07:34

Previous topic - Next topic

JanBe

Vi har ankommet Thessaloniki for et par timer siden med fly fra Stockholm. Vi prøvde å ta ut Euro i 3 minibanker påflyplassen og 1 på vei til hotellet og 2 like nær hotellet , alle 6 helt tomme for kontanter. Taxisjåføren sa at det var panikk blant folk og det samme sier han i resepsjonen og ingen tror de fylles opp før på mandag. Hvordan det er i resten av Hellas vet jeg ikke

kaka

Vi så køer foran minibanken på bussen fra flyplassen i går. Et annet problem jeg aner er å få vekslet de store lappene jeg allerede har. Ser for meg at det kan bli ukes oppgjør hos enkelte
KariK

Ole

En tom minibank observert på Paros. En annen hadde penger og lang kø, men vi fikk tatt ut 500 euro. Vi tok også ut en god del i Norge,  så vi lider ingen nød.... Folk som skal nedover bør ansolutt ta med seg euro! 

kaka

Nå stenger vel bankene så de få minibanken som fortsatt måtte ha penger vil neppe gi fra seg noe de første dagene
KariK

Ole

Pireus bank her på Paros var tom i går, men i dag tidlig var det penger der, så den må ha blitt fylt opp.

Kritios

Quote from: kaka on 29. Jun 15, 07:46:42
Nå stenger vel bankene så de få minibanken som fortsatt måtte ha penger vil neppe gi fra seg noe de første dagene

Så vidt jeg skjønner vil minibankene bli fylt opp, men man kan kun ta ut maks 50 Euro pr. dag pr. kort.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

filhellener

Quote from: Kritios on 29. Jun 15, 08:54:14
Quote from: kaka on 29. Jun 15, 07:46:42
Nå stenger vel bankene så de få minibanken som fortsatt måtte ha penger vil neppe gi fra seg noe de første dagene

Så vidt jeg skjønner vil minibankene bli fylt opp, men man kan kun ta ut maks 50 Euro pr. dag pr. kort.

Beløpet er vel 60 euro, og det skal gjelde greske kort har jeg lest, på utenlandske kort kan man ta ut mer, om det er penger i minibanker da...
Kari

Kritios

Quote from: filhellener on 29. Jun 15, 09:39:34
Quote from: Kritios on 29. Jun 15, 08:54:14
Quote from: kaka on 29. Jun 15, 07:46:42
Nå stenger vel bankene så de få minibanken som fortsatt måtte ha penger vil neppe gi fra seg noe de første dagene

Så vidt jeg skjønner vil minibankene bli fylt opp, men man kan kun ta ut maks 50 Euro pr. dag pr. kort.

Beløpet er vel 60 euro, og det skal gjelde greske kort har jeg lest, på utenlandske kort kan man ta ut mer, om det er penger i minibanker da...

OK  ;)
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

JanBe

En liten oppdatering fra Nord-Hellas igjen.

Alle bankene vi så i dag var stengt, men noen minibanker har blitt fylt opp med penger og foran disse er det oftest lange køer av grekere. Selv har vi prøvd å ta ut kontanter i 3 minibanker i 2 forskjellige byer. Den første var tom. Den andre var det ca 15 stykker i kø og vi stilte oss også i den. Det så ut at de fleste grekerne hadde med seg flere kort og tok ut penger på dem alle. Det stemmer at de bare får ut 60 euro pr kort. Siden de fleste tok ut med flere kort tok det jo sin tid i køen. Stemningen der var allikevel god, det virket som om grekerne tok dette med fatning og stod og pratet hyggelig med hverandre, ingen var sinte eller irriterte. De stod fint i kø og ventet tålmodig på tur. Da det var mannen foran oss sin tur så fikk han problemer med å få ut sine 60 euro, han fikk ingen og da vi prøvde så fikk vi eller ikke ut kontanter. Da dro vi derfra og prøvde igjen i en annen by hvor vi så det var en liten kø foran en minibank. Her var køen bare 5 stykker. Her hadde også de fleste med seg flere kort og tok ut 60 euro på dem. Vi fikk tatt ut så mye vi ville (600 euro) uten problemer. Ved siden av denne minibanken så var det også en annen minibank, flere prøvde denne også, men fikk ikke ut penger der. Vi var også i den travleste handlegaten i Thessaloniki i dag og der var det også flere som stod i kø i noen minibanker. Vi var innom et par butikker og betalte med kort i dem begge og senere fylte vi opp tanken på bilen og betalte med kort også der. Det virker som om ting har blitt bedre enn det de var i helgen, men at i hvert fall her nord rundt Thessaloniki så er ikke alt som før, men har man tålmodighet så ordner det meste seg"¦"¦"¦"¦"¦..

mouche

Flyplassen i Chania tom for penger i dag. Maks uttak 60 euro på greske kort/konti. Ikke mulig å ta ut penger på utenlandsk kredittkort i Piraeus Bank filial i Kalyves i dag grunnet "service not avaiable". Deres minibank i Almyrida var tom for penger på fjerde dagen, men fikk ut penger på en annen minibank i Almyrida hvor det gjelder å passe på å akseptere "ukjent" kurs og IKKE den kursen de oppgir som "sikker", og dermed rådyr! Stadige små drypp om praktiske problemer som skyldes stengte banker bl.a. bensinstasjoner tomme for bensin/diesel mens andre har nok. Man kan nå begynne å se tilløp til hamstring blant folk og hyllene blir ikke etterfyllt som tidligere.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...