Logg inn med Facebook eller Google!

Paros rundt

Started by Ole, 07. Mar 15, 13:19:26

Previous topic - Next topic

Ole

Vi rygger noen kilometer tilbake fra flyplassen......

Agia Eirini er et knøttlite strandsted nord for Pounta. Her er ei fin sandstand, en liten taverna, camping og bra med parkeringsmuligheter.




Tjorven

Herlig tråd, Ole, denne gleder jeg meg virkelig til å følge med videre på  ;D  Ferierte 14 dager på Paros "ages ago", inkludert en dags biltur øya rundt. Hadde det ikke vært for magneten som stadig trekker meg over sundet til Antiparos (og som "dessverre" ligger altfor nært) hadde jeg nok stoppa opp for lengre opphold på Paros igjen. Det er ei kjempefin øy, og jeg gleder meg til gjensyn med flere steder på øya.
Som nevnt er vi endel som ankommer Paros flyplass, og neste stopp for de som drar videre til Anti blir ofte til ferjeleie på Pounta. Siden du viser bilder fra kafeen ( tavernaen) på ferjeleiet, må jeg komme med en "advarsel" til nye besøkende. Eierne er rett og slett ufyselige  :o  og representerer IKKE det man er vant til å møte ellers i Hellas  :(  Vil derfor anbefale de som venter på båten å runde hjørnet til venstre for kafeen (sett rett forfra) for å kjøpe forfriskninger istedet. Der møter du hyggelige folk!
Unnskyld digresjonen, Ole, men vil ikke at folk skal bli avskrekka ved sitt muligens første møte med Paros  :-\ 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Takk for kommentar, Tjorven! Fint at du supplerer og kommer med egne erfaringer! Tråden blir bedre og mer innholdsrik med slike innlegg. :)

Tjorven

Takk Ole, var litt redd for at det var litt off topic  ;)  Glemte å forklare at rundt hjørnet finner man en liten butikk/kiosk, og at bl.a ei vannflaske koster halvparten av det kafeen tar. Denne kiosken tilhører ikke kafeen, som jeg (og kanskje andre) trodde, siden den ligger i samme bygning. Vil derfor reklamere for denne lille kiosken der du blir møtt med et smil, i stedet for å få førsteinntrykket ødelagt av sure og grinete kafeeiere, om de i det hele tatt dukker opp  :-\
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Alyki er et lite feriested på sørsiden av Paros. Her er det flere overnattingssteder og tavernaer, samt bra bademuligheter. Ønsker du en rolig ferie kan dette være stedet.


filhellener

Koselig gjensyn med Aliki :)
Vi har bodd der noen dager tre ganger, men det begynner å bli ei stund siden sist, over 10 år faktisk.
Siden har det bare blitt dagsturbesøk :)
Jeg ser gjerne flere bilder, Ole  :)
Kari

Ole

Faragas er et lite strandsted på sørsiden av Paros. Ønsker man ro og fred er det verdt å stoppe her.

Ole

Trypiti/Glyfa ligger helt sør på Paros. Dette er to knøttsmå steder omtrent uten bebyggelse. Her er et par fine strender og en liten privat fiskehavn. Og selvfølgelig er det en taverna her! :)

mouche

En veldig artig tråd dette som virkelig gir et utrolig godt bilde, bokstavelig talt (!), av denne øya. Det at du legger ut kartet med markering av hvor du (vi) er gjør at det er lett å følge med, takk! :smile12:

Ole

Tusen takk, Mouche! Kartet gjør det enkelt både å følge med og finne fram hvis det skulle bli aktuelt.

Aspro Chorio er en liten landsby som vi bare har kjørt gjennom. Kanskje noen andre har stoppert her?

Ole

Golden Beach/Kryssi Akti er ei flott sandstrand som ofte har mange besøkende. Her kan man tilbringe hele dagen og bare nyte latmannslivet. Her er tavernaer og solsenger. Da vi var her for noen år siden skulle de ha 17 euro for to solsenger! Man fikk imidlertid rabatt på tavernaen hvis man leide solsenger, men for oss som bare skulle være her et par timer og ikke spise, ble det i det drøyeste laget.

kaka

Lekker plass, - men VELDIG drøy pris for solsenger!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...