Logg inn med Facebook eller Google!

Plomaris sjarm , - og mange hus

Started by kaka, 24. Jul 13, 18:59:16

Previous topic - Next topic

kaka

Området rundt det store og lille torget i senturm er veldig sjarmerende.
Noen flere kveldsglimt fra sentrum.
KariK

Fia

Den som er lei av å reise er lei av livet...

kaka

KariK

karri

Ser ut som karen i lilla t-skjorte selger lotto  ;) Koselig å vandre gatelangs med deg på kveldstid også  :)
KARRI

kaka

- eller kanskje han er lottovinner  :D
KariK

kaka

24. Aug 13, 10:49:35 #89 Last Edit: 24. Aug 13, 10:51:40 by kaka
Det var litt bedre temperatur å gå i, om kveldene, men jeg hadde så veldig lyst på en formiddagstur over til de to koselige lansdbyene Plagia og Trigonas.
Den fineste måten å komme seg dit på, er å gå grusveiene tvers over kollene. Da kommer jeg opp i høyden og får så fin oversikt. Veien svinger seg gjennom områder med olivenlunder og små arbeidsskur.
Det er en trivelig tur! Det var bare en usikkerhet med om jeg klarte å komme meg inn i byen, fra denne ruta.
Første gang jeg gikk den helt ned til Plagia, oppdaget vi at det var stengte med gjerde da vi kom ned. Jeg ville likevel sjekke muligheten på nytt i år, så fikk jeg heller ta den bratte returen, hvis jeg ikke kom inn i byen.
KariK

kaka

Spenningen steg i takt med nedstigningen, - ville jeg klare å komme meg inn i byen dennnen gangen, - eller måtte jeg tilbake, - og rundt.

Til min store glede, fant jeg en glippe der jeg kunne komme gjennom  :D
Ganske raskt hørte jeg hundeglam bak meg. Det var ikke like mrosomt  :( så jeg rasket på, inn mot gatene i byen, - og hundelgammet avtok  :)

- og jeg var tilbake i denne byen, der de ikke er redde for å bruke farger  :D
KariK

kaka

Plagia og Trigonas ligger "vegg-i-vegg", og jeg har tatt så mange bilder der inne, så denne gangen fikk apparatet hvile litt mere.
Men, jeg har satt sammen noen glimt fra tidligere turer, dersom noen vil se litt mer fra disse sjarmerende landsbyene.
Jeg har også hatt mange hyggelige, små "treff" i disse to byene.
Det er såpass få turister innom, at de gjerne slår av en liten prat, - i hvert fall spør hvor jeg/vi kommer fra.

Da jeg nøt frappèen min, i Trigonas, kom en fullastet bil, med lystige passasjerer både inni og på planet bak.
Ikke akkurat god sikring. Her ble jeg oppfordret til å ta bilde, - så da gjorde jeg jo det  :D
KariK

kaka

Tilbake i Plomari, - og kvelden,- ville jeg gjøre et nytt forsøk på å få meg et måltid hos Eleftheria, - denne koselige kafenion langt unna sentrum
Denne gangen var jeg heldig, selv om døren tilsynelatende var steng. Men, det var folk inne og jeg fikk bestilt meze igjen :)

Stolene sto i gaten og ville jeg ha bord, ble det i smuget rett overfor. Der kunne jeg sitte og følge med på en "gresk aften".
- Ikke som et arrangement, men naboer som kom og gikk, slo seg ned for en prat i smuget ved siden av, eller bare slo av en prat.

Eleftheria er et fint sted. Under løvverket ved siden av satt naboen og betraktet livet utenfor, mens naboer kom og slo seg ned



Maten var deilig  :)

KariK

kaka

Måltidet ble inntatt ved første bor til venstre .

Det ser jo ikke spesielt koselig ut her, men med den utsikten og den maten, synes jeg stedet er veldig koselig.


Etter måltidet tok jeg en tur inn. Der er det veldig sjarmerende, synes jeg,og sikkert god stemning ut over i sene kveldstimer.
KariK

kaka

Noen gatestumper har jeg gått temmelig mange ganger, etterhvert.
Et stykke nedenfor Eleftheria beynner butikkene, og etterhvert, noen spisesteder.

Jeg lyrer på om det var kommet ny barberer i denne gaten i år? Kan ikke huske den fra tidligere.

Men, det lille hjørnehuset, som ligger der broen går over til Platanos, husker jeg fra alle besøkene.
Der har det også skjedd ting gjennom årene. Jeg har vel knapt vært der inne, men vurderte et kjapt måltid derfra i år :)
KariK

Tore

Det er en glede å kunne følge med på dine fotovandringer fra denne så egenartede greske byen med så mange sjarmerende partier.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...