Logg inn med Facebook eller Google!

Hydra eller Egina noen dager?

Started by Achillea, 06. Jun 13, 21:00:13

Previous topic - Next topic

Achillea

Heisann  :)

Har da allerede (som medlem i noen få dager...) funnet ut at her inne kan man bli værende lenge  ;)
Mye rart (les: positivt rart) å lese på - gøy!  :) Og absolutt mye interessant!
Veldig kjekt å lese hvor ulikt man reiser, opplever og til slutt sitter hjemme å drømmer seg forelsket tilbake til grekenland "alle" sammen  :-*

Vel, Hydra!

Har vært der flere ganger på dagstur, men bare "levd i nuet" der og da. Sitter nå å lurer
- skal vi reise dit å være noen dager, tre/fire?
- er det mest for dagstur?
- hvor anbefaler dere at vi bor?
- hvor spiser vi?

Vi reiser med to gutter på fem og ni år.

Alternativet er Egina. Hva mener dere?

Etter disse dagene blir resten av ferien "hjem" til Poros  :D

Ole

Jeg har også bare vært på dagstur til Hydra... Men det er i alle fall helt sikkert at strendene på Egina passer bedre for guttene enn "strendene" på Hydra. Går ut fra at dere vurderer å bo i Hydra by, og der er det bare stein og klipper man kan bade fra (hvis jeg ikke gikk forbi noe da.... :) )

Vi skal være en uke på Egina i juli, så etter det kan jeg si mer om den øya. Jeg har bare vært der på dagstur, men har sett mange bilder fra Agia Marina som ser ut som en ok strand.

Achillea

Egina er nok veldig bra med barn.
Stranden i Agia Marina er veldig langgrunn og helt ideell for disse småtrollene - der kan de gå langt utover mens du jogger rundt de med høye knær  ;)
Jeg har jo faktisk vært her i 2001...hehe :)

Da hadde vi med bestemor & co (tre pensjonister på 70+), en fantastisk opplevelse!

Litt avsporing - de tre var med det første charterflyet som gikk til Rhodos fra Norge i sin tid.

Etter et herlig måltid i Perdika, omtales som fiskelandsbyen på Egina, lå vi på svabergene og smådormet mens de med stjerner i øynene fortalte om sin første tur til grekenland og sine forberedelser - De gikk på greskkurs før turen! Bestemor ble sendt hjem fordi hun til slutt kunne for mye, hun falt pladask for språket. "De synger", som hun sier  :)
Charter var kjempeeksotisk og bare den lukta som var da de gikk ut av flyet...sånn lukter det, ifølge dem, fortsatt når vi går ut av flyet  ;) og det er eksotisk! Hehe  :)
Jeg måtte jo spørre hvordan de kom på å ta et kurs? "Jammen, vi kuinn' jo itj' kom ned te' dæm på Rhodos uten å snakk me dæm! Vi mått jo bli kjent!"

Jeg er så enig!  :)

Hm, Egina er egentlig veldig kjekt, og jeg tror også spesielt for barna.

Men det er den der Hydra da, jeg har så lyst til å oppleve den på kvelden og til å stå opp der... Det er så mange som har fortalt så herlige historier fra kveldene i Hydra havn. Og jeg er såååå nysgjerrig  :) Hvordan er Hydra når siste båt for dagen forlater havnen og roen senker seg? Kommer musikken og de "lokale heltene" snikende i takt med skumringen? Jeg lurer...

Med andre ord - jeg trenger vel egentlig alle gode argument og ideer for at Hydra er perfekt,eller kan gjøres perfekt, for oss og småtrolla noen dager...for det ser ut som det er dit mamma'n vil  ;)

Anders

Mammas vilje har alltid vært verdens beste argument :-)
Man trenger ikke utdype det... :-)

Achillea

FANTASTISK SVAR ANDERS! :D

Det bør i grunnen holde lenge!
Dessuten er jeg god på å bære kamera, leker, våte hånduker, halvfulle drikkebokser og solbriller - på en gang (så jeg gjør de litt avhengig...)  8)

Anders

Som Tommy (fra Tommy&Tiger'n) sa for ikke så lenge siden... "Man får ikke lov til å være mamma hvis man ikke kan fikse alt" :-)

Frøken Sofie

Jeg hadde to uker med barn på Egina for noen år siden - og det var topp!! Vi tok båten inn Athen en dag og - kjapt og greit og litt påfyll av kultur. Dere kunne jo kanskje tenke på å pakke ned en overnattingsbag og ta båten til Hydra?? Bli en natt eller to? Så får dere litt begge deler??

Achillea

Frøken Sofie, hvor bodde dere på Egina, område?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...