Logg inn med Facebook eller Google!

Fortsettelse av hva jeg så på bakken - årets turer (2013) til Kardamili

Started by kaka, 05. Jun 13, 22:12:43

Previous topic - Next topic

Tjorven

Herlig tråd, kaka, alltid like fasinerende å bli med deg ut i naturen  ;D  Nå har jeg kost meg med tusser og troll, artig klesvask (snedig måte å henge opp tøyet på) og ikke minst de flotte og nære bildene av gresshopper og skillpadder  ;) Og de små, fine detaljene du har så godt øye for! Gleder meg til fortsettelsen....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Så koselig, Tjorven  :)
- og velkommen tilbake. Håper du også hadde en fin ferie!
KariK

Tjorven

Takk, og i like måte, kaka, og ja, jeg hadde en deilig ferie  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Selv om jeg bor langt unna "hovedstranden", og "bestemorstranden" etterhvert har blitt et godt alternativ, må jeg alltid en tur bort til området. Tavernaen Elies er veldig vakker, der den ligger.
Ettrehvert har det vokst opp et fint område med små ferieihus bak tavernaen. Jeg ruslet meg gjennom området, før jeg gikk litt oppover.

(Hmm; jeg ser at det blir en del uklare bilder med den billedstørrelsen jeg har begynt å bruke  :( )
KariK

kaka

Det er ikke det mest spennede området å gå tur i, her bak Elies, men det går en turløype helt opp til Malta (har gått den ned en gang)
Denne gangen rusler jeg oppover veien og registrerer stadig nye ferihus i området. Etter hvert kommer jeg inn på gamlevegen, og litt oppover der får jeg en flott utsikt mot Kardamili og oppover mot alle plassene jeg gjerne går til og mellom:
Fra Proastio, over olivenlundene, til Petrovouni, - og Petrovouni over til Ag. Sofia, - og helt opp til Exochori (litt i det fjerne, rikgitgnok)
Vi kan også se hotell Vardia (der Katherina koser seg innimellom)
KariK

karri

Ja takk, jeg tar gjerne i mot et av de feriehusene der jeg  ;) Trenger ikke pakkes inn  ;)
KARRI

kaka

Da kan du bare velge deg et, Karri, mens jeg nyter utsikten  :D
KariK

Katherina

 :bye: Artig å se Kardamili og området fra denne kanten. Jeg har ikke gått der, men Sverre gikk et par turer til toppen i vår. Kanskje en tur når vi kommer nedover igjen.

kaka

For de som har lyst til å se et kartutsnitt,  kommer det her (både terreng og turbeskrivelse)
Jeg har markert Elies med en grønn prikk, og skrevet navnet (der jeg mener den må ligge  :) )

Jeg har bare beveget meg i Kambos -området, til litt over bruene (to rett ved hverandre, men bare den ene avtehnet på kartet, nevnt som "the stone bridge")
Malta ses i øvre, venstre hjørne på nederste kart.

Jeg ser det også er mulig å gå til/fra Prosilio. Kanskje jeg skal prøve det en gang :) Men, jeg er redd det er en litt kjedelig nedtur.
KariK

kaka

Det er ikke bare fin utsikt, der, oppimellom. Det ser ut som noen har funnet et sted å sette fra seg gamle biler, - av ymse slag.
Ikke mye funskjoner igjen der, verken ved brann eller kjørebehov, - bare for hensetting av "antikviteter".
KariK

Diddi

Tusen takk, Kaka ! Nå har jeg kost meg gjennom tråden din, og det rykker i vandrerfoten !! Fikk ikke tatt så mange turene på Kreta nå siden mannen fikk Isjias  :-[, men håper på bedre form i september,når vi skal besøke Sporadene. Beundrer deg som reiser alene, og det virker for meg som du nyter hvert sekund. Gleder meg til MER  ;D ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Takk for god-ord, frudiddi. Det var leit med isjasen på ferien deres. Håper virkelig han kommer seg!
Gleden ved å gå omkring og se alt som møter oss, virker å være noe vi har felles.
Du har rett i at jeg nyter det  :) - både alene, og hvis jeg har følge.  :D
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....