27. Apr 24, 12:44:50


Logg inn med Facebook eller Google!

Greske mynter

Started by gallerytouri, 29. Jul 07, 21:29:07

Previous topic - Next topic

gallerytouri

Blant alle dere grekofile her - er det kanskje noen som samler på mynter, greske mynter?

Fant en i dag som jeg tror kanskje har verdi..? Noen som vet hvor jeg kan finne ut det? Og hvordan jeg enkelt kan rense den?
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Tommy

Quote from: \"gallerytouri\"Blant alle dere grekofile her - er det kanskje noen som samler på mynter, greske mynter?

Fant en i dag som jeg tror kanskje har verdi..? Noen som vet hvor jeg kan finne ut det? Og hvordan jeg enkelt kan rense den?



Vad rör det sig om för mynt ? Har du en bild på myntet ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mixelite

Spør Google! Et billedsøk på Greek coin f.eks
http://images.google.com/images?svnum=10&um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&q=greek+coin&btnG=S%C3%8k+etter+bilder

Jeg ville la være å gjøre den ren før jeg har funnet ut hva det er og konsultert med en mynthandler! Gamle gjenstander kan visst gjerne miste noe av verdien sin da. Og hvis det er en verdifull mynt, vil kanskje en evt. kjøper foretrekke å gjøre dette selv.

gallerytouri

Quote from: \"Tommy\"Vad rör det sig om för mynt ? Har du en bild på myntet ?

Det er ikke noe antikt, altså. Men en kompis av meg sa at den kan ha verdi for en samler. Den er fra 1959. Har ikke bilde, nei. Men hvis noen forteller meg hvordan jeg kan rense den UTEN å ødelegge den, så kan jeg scanne den. Den er ellers hel og uten skader.
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Tommy

Ja Mix har rätt i det hon säjer,det är bättre låta myntet vara som det är.

Jag frågar dig om du har bild av myntet för det att min svåger är mynthandlare, och kan säkert säja om myntet har något värde eller ej, dock handlar han ikke med enstaka mynt längre, utan handhar numera endast auktioner vid kungliga myntkabinettet i stockholm, så han skulle inte säja att myntet inte har något värde i hopp om att själv göra sig en vinst. Det behöver han inte, han har så det räcker  :grin:

 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

gallerytouri

Ok, da skal jeg IKKE rense den! Skal prøve å scanne eller fotografere den, men det må bli en annen dag. For her er det over sengetid...
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Tommy

Quote from: \"gallerytouri\"Ok, da skal jeg IKKE rense den! Skal prøve å scanne eller fotografere den, men det må bli en annen dag. For her er det over sengetid...

här också  zxcqqqaaaaaaa
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Vendel å Winther våker videre i vinternatta...nå 14º.......
Vilket valör har myntet?? 5-10-25-50-100 drachmer??
Jag har en favvo-halsband av en 100-drachmer mynt med Alexander Megalos, basileos makedonikos. Det fixade jag till på Karpathos...
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"gallerytouri\"Ok, da skal jeg IKKE rense den! Skal prøve å scanne eller fotografere den, men det må bli en annen dag. For her er det over sengetid...

Förresten vill jag tillägga att oftast blir folk rätt besvikna när de tror de har funnit ett mynt som har värde. Så kanske bäst att inte ha stora förväntningar, enstaka mynt har sällan något större värde, utan det är samlingar av mynt som kan ha något större värde. Hur som helst, är det ett grekiskt mynt, så kolla med mynthandlare i Grekland, det är säkert mer av intresse för presumtiva samlare där om det är av samlarvärde.  

zxzaxxxxxxxxxx Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Jeg har et spørsmål om en \"minnemynt\" som kanskje noen her kan hjelpe med. Jeg fant den i en gammel Renault som vi hadde som delebil en gang. Mynten er svensk og den er 5,5cm. i diameter. Påskrift er: Skånska Stadernas Brandforsakringsinrattningar, med bilde av et bygg med to tårn,flammer og brannmenn. Andre siden har påskriften: Våra faders arbete vår vinning.  1828 - 1854 med et bilde mellom . En krone og en ørn med krone på hode. Under står det 1935 og Omslutning en milliard kronor.
Har ofte tenkt prøve å finne noe om den. Kanskje noen her i Forumet vet.
Håper på hjelp.
Hilsen Anne
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Jeg har et spørsmål om en \"minnemynt\" som kanskje noen her kan hjelpe med. Jeg fant den i en gammel Renault som vi hadde som delebil en gang. Mynten er svensk og den er 5,5cm. i diameter. Påskrift er: Skånska Stadernas Brandforsakringsinrattningar, med bilde av et bygg med to tårn,flammer og brannmenn. Andre siden har påskriften: Våra faders arbete vår vinning.  1828 - 1854 med et bilde mellom . En krone og en ørn med krone på hode. Under står det 1935 og Omslutning en milliard kronor.
Har ofte tenkt prøve å finne noe om den. Kanskje noen her i Forumet vet.
Håper på hjelp.
Hilsen Anne


Bibliotekarien slår till igen  zthhhhhhttttt

Det är en medalj du funnit i bilen ;

608. FÖRSÄKRINGSMEDALJ. Skånska
städernas brandförsäkringsinrättningar
1935. Graverad av Alfred Ohlson 1935.
Landi 79. Brons 56 mm.


Örnen med kronan på huvudet är troligen ingen örn utan en Grip, tror det är Malmö stadsvapen ; Et røt grips howith meth rødh hals oc rødhe øren oc owen pa howithet een forgult krone vti et hwit feld, oc vpa hielmen sammelethis eet røt grips howith meth een forgylt krone meth een busk strudzfiedhre myt aa kronen, hwidhe oc rödh.

Översatt till modern svenska ;
I silverfält ett rött, med gyllene krona krönt griphuvud. På hjälmen samma bild samt i kronan ett knippe strutsfjädrar av silver.

Malmö stadsvapen, som 1974 registrerades som kommunvapen för Malmö kommun, har en historia som går tillbaka till 1437, då det beskrevs av kung Erik i ett brev till Malmö stad, vari vapnet även blasonerades och ritades upp. Detta brev finns fortfarande bevarat på Malmö stadsarkiv och är avbildat nedan.



http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_stadsvapen

Stämmer det med bilden på medaljen ?

 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Ja det stemmer bra med bildet på medaljen. Tusen takk for hjelpen Tommy. Vet du om den har noen verdi utover det at det er en flott medalje. Den er i veldig god stand.
Anne
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...