Logg inn med Facebook eller Google!

Chania i august

Started by Anita, 22. May 11, 15:53:00

Previous topic - Next topic

Anita

Nå er det to år siden vi var nedeover og det skal bli herlig med en uke i Chania , eller rettere sagt Kato Daratso  :iconbiggrin:  :iconbiggrin:

Hvis noen har tips om nye spisesteder som har dukket opp de to siste årene.. som er verdt å ta med seg ... setter jeg veldig pris på det.

Denne gangen skal vi også få med oss Rethymnon og kanskje Elafonissi. En ting er sikkert ... vi skal på To Xani igjen.

Det var Apollo som plutselig la ut rimelige turer fra Kristiansand i slutten av august, det er sjelden vare fra den flyplassen. Dermed ble fristelsen for stor .... vi lengta veldig etter vårt kjære Hellas  :bootyshake:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Hei Anita.
Denne siden http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g189415-Chania_Town_Chania_Prefecture_Crete.html pleier stort sett være pålitelig

Takk Heidrun  :icon_smile: TripAdvisor.com er et flott nettsted når en skal ut og reise.

mvh
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ninette

Jeg vil anbefale et måltid på Semiramis i Skofon, paralellgaten til To Xani.

Dette ingen ny taverna, kanskje har du  vært der tidligere, men dette stedet er verd et besøk. De har deilig mat og en flott beliggenhet i en frodig hage. Og levende musikk hver kveld.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Anita

Quote from: \"Ninette\"Jeg vil anbefale et måltid på Semiramis i Skofon, paralellgaten til To Xani.

Dette ingen ny taverna, kanskje har du  vært der tidligere, men dette stedet er verd et besøk. De har deilig mat og en flott beliggenhet i en frodig hage. Og levende musikk hver kveld.

Tusen takk Ninette  :icon_smile:  det skal jeg notere ned i boka mi. Har en guidebok om Kreta hvor jeg har notater fra sist gang jeg var der nede.

Gleder meg til å tusle rundt i bakgatene i Chania igjen, nydelig by  :thumbright:

mvh Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Da var en ukes ferie i Chania (rettere sagt - Kato Stalos) over, du verden å fort en slik uke går...

Denne gangen bodde vi i Kato Stalos, en plass som egentlig er "ingenting" synes vi.... men heldigvis ikke som Agia Marina og Platanias (disse to stedene var ikke for oss). Vi bodde på Pegasus Hotel som er er helt OK og ligger rolig til oppforbi hovedveien. Må nok innrømme at vi trivdes bedre i Agii Apostoli og Elina  :)

Vi leide bil i to dag og fikk dermed sett mer av Kreta denne gangen... ikke minst kjøringen til Grekerne  :P  :o

Første kjøretur ble ned til Elafonissi, nydelig strand med masse turister. Uansett en flott tur hvor en fikk sett mange lansbyer og mye vakker natur.

Andre kjøretur ble opp til ferskvannsinnsjøen (trodde ikke det fantes på Kreta). Innsjøen var ikke stor men det var et flott skue med høye fjell rundt seg http://www.explorecrete.com/crete-west/EN-Kournas-lake.html Etterpå kjørte vi ned til Georgipollis http://www.west-crete.info/georgioupolis.htm og der ble vi værende resten av dagen... eller det vil si rett østenfor på stranda. :D

Vi var på To Xani, stedet er akkurat som for to år siden... nydelig mat og ypperlig service..... men denne gangen er vi begge enige om at To Karnagio stod for feriens best matopplevelse  ;D ;D.

Hvis vi reiser til Kreta neste år for en uke ... blir det til Georgeopollis (der likte vi oss...). Vi har begge to lyst til å reise til sydkysten men da må vi ha lenger ferie enn en uke, for en trenger overnatting i Chania både på nedtur og opptur pga flytider.

En del bilder har det blitt og hvis det er interesse for det legger jeg ut noen etterhvert  :D

mvh
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

kaka

Alltid interress for bilder, Anita - i hvetfall fra min side  :D
KariK

Ole

Quote from: Anita on 04. Sep 11, 22:16:07
En del bilder har det blitt og hvis det er interesse for det legger jeg ut noen etterhvert  :D


Ja!  :)

Morten


Blir aldri lei av Kreta, så bilder har alltid stor interesse Anita  :D
Vi var vel der nærmest samtidig - varmt og godt var det.
Κρήτη στην καρδιά μου.

Heidrun

Siden vi er inne på Chania. Ja da må jeg vel ta med et gammelt men kjært bilde fra min første tur til Chania og området rundt
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...