Logg inn med Facebook eller Google!

Et møte på Karpathos

Started by filhellener, 11. Apr 11, 22:16:22

Previous topic - Next topic

filhellener

Splittet fra denne tråden: http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=6191

Quote from: \"Maritza\"Ellers er det hyggelig å ligge i et ekte Karpatisk rom hos Anna i Olympos. Hun har tre spesielle rom i underetasjen. Når du begynner på trappene oppover i byen, er dette den første tavernaen på høyre side. Anna står ofte og lager makaroni og mat ved vinduet, hvor alle stopper for å ta bilder.

Det var veldig koselig å se igjen Anna, Maritza, herlig bilde  :icon_smile:
- jeg er en av de \"alle\" som har fotografert henne ved vinduet, da laget hun makaroni :icon_smile: - det var i september i 2005.

Vi vil gjerne overnatte hos Anna når vi kommer til Karpathos, men har enda ikke fått Karpathos inn i reiseruta igjen.
En ting som plutselig slo meg, litt av et sammentreff i tilfelle....., kan du huske om dere overnattet i Olympos og sjekket ut 9 sept 2005 ?
Når jeg ser bildet på avataren din ligner du veldig på den hyggelige norske damen som lot oss få se rommene i underetasjen  :iconbiggrin:
Kari

Maritza

Hei, ifølge Hellasdagboken 9.sept 2005 står det følgende:
\"Jeg er oppom kirken, ser på ikoner og tar noen bilder. Etterpå får vi kaffe og loukomades av Anna. Snakker også med et norsk par som har reist mye i Hellas, og så er det avskjed med våre venner i Olympos.\"

Morsomt, men om jeg er en \"hyggelig norsk dame\" er det sikkert delte meninger om :)

Det var første gang jeg hadde med strikketøy til Olympos, og da skulle alle prøve seg. De er gode på hekling; men maskene måtte jeg rekke opp etterpå.

filhellener

Quote from: \"Maritza\"Hei, ifølge Hellasdagboken 9.sept 2005 står det følgende:
\"Jeg er oppom kirken, ser på ikoner og tar noen bilder. Etterpå får vi kaffe og loukomades av Anna. Snakker også med et norsk par som har reist mye i Hellas, og så er det avskjed med våre venner i Olympos.\"

Morsomt, men om jeg er en \"hyggelig norsk dame\" er det sikkert delte meninger om :)  quote]

:iconbiggrin: Virkelig morsomt  :iconbiggrin:  takk for sist!
- og visst var (e r) du hyggelig  :iconbiggrin:
Kari

Riitta

Så morsamt att ni har träffats :iconbiggrin:  Jodå Kari, Maritza är väldigt trevlig dam. Vi har träffats på Karpathos och i Oslo :icon_smile:
Och jag är säker på att du är väldigt trevlig också, fast vi inte har träffats på riktigt :iconbiggrin:

Riitta

filhellener

Quote from: \"Riitta\"Så morsamt att ni har träffats :iconbiggrin:  Jodå Kari, Maritza är väldigt trevlig dam. Vi har träffats på Karpathos och i Oslo :icon_smile:
Och jag är säker på att du är väldigt trevlig också, fast vi inte har träffats på riktigt :iconbiggrin: Riitta

Takk  :icon_smile: - og takk det samme, Riitta  :icon_smile:
 
Vi har jo n e s t e n truffet hverandre i Athen, kanskje vi treffes på et forumtreff i Oslo  :icon_smile:

Det var veldig morsomt at Maritza kunne bekrefte at det var henne jeg traff i Olympos den dagen :iconbiggrin:
Kari

Maritza

Ja det er fordelen med å skrive Hellasdagbøker. Da \"vinner\" man de fleste diskusjoner:) Det er bare så synd at ikke alle bøkene kan bli med i kofferten hver gang, for der er det mange gode minner og fine bilder.
Ja Riitta, vi hadde en hyggelig ouzotime under det fryktelige uværet der nede.

Riitta

Tänkte också på det Maritza :iconbiggrin: Det började mörkna och mullra rätt mycket när vi satt där på terassen och njöt vår ouzo :iconbiggrin:
Hoppas vi träffas på ön igen, så jag kan bjuda tillbaka :thumbright:

Riitta

Maritza

Ja skal du spandere ouzo Riitta må du være rask. Flyet vårt går 0600 imorgen tidlig og vi stannar i 3 uker :)

Mikke

...go tur da, Maritza og vi ses väl antingen på färjan eller på öa.....Seaside,t.ex...eller om Limanaki är öppet,ellers tar vi med förning og går dit ändå.... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Go tur till er alla Karpathos-lovers som är i stånd att resa till ert paradis i dagarna som följer.

Hälsa till ön o dess invånare så gott :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Niaas

Takk! Vi reiser på søndag! Først til Rhodos, så videre med fly til Karpathos på tirsdag! Det blir nok en fin påske!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Ha en härlig påsk alla ni lyckliga som åker till karpathos :thumbright:
jag är bara LITE avundsjuk :pottytrain5:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....