Logg inn med Facebook eller Google!

Takk til alle bidragsytere, og velkommen til nye!

Started by kaka, 24. Feb 11, 21:15:36

Previous topic - Next topic

kaka

Nå har jeg lest meg nedover i tråden som etterhvert visstnok \"sporet av\" (Medlemstilvekst).
Men, den begynte jo å bli interessant, syntes jeg.
Og så hadde jeg så lyst til å si til JohnS at jeg setter veldig stor pris på dine koselige stemningsformidlinger innimellom, slik Mixelite så fint skriver. Men så turte jeg ikke gjøre det i nevnte tråd likevel. Så da gjør jeg her i stedet.  :icon_smile:
Jeg liker bildene dine også, jeg, JohnS
.

- Og takk til alle dere andre som har bidratt med både små fortellinger og bilder. Fortsett med det, - gjerne året rundt for min del!

Det er mye jeg ikke hadde ant om steder i Hellas, om jeg ikke hadde hatt tilgang til deres bidrag. Og jeg hadde neppe besøkt Naxos heller.

Grunnene til at ikke flere bidrar er sikkert mange, - og det har vært nevnt mange mulige årsaker.

Men om det skulle være \"sjenanse\" for noen som egentlig har lyst til å komme med noe, så kan jeg kjennen igjen det fra jeg selv var ny.
Det har stort sett  gått over for egen del, men du verden så skummelt det var å skrive de første innleggene, - og etterhvert start opp egen tråd. (Det kan fortsatt kjennes litt skummelt innimellom..)

Jeg håper \"gamle\" medlemmer fortsetter å komme med bidrag av forskjellig art, - og at nyere medlemmer vil være med på å holde forumet levende  :pottytrain1:
KariK

Anders


donnerwetter

Det var helt ualminnelig godt skrevet, kaka  :iconbiggrin:
Mvh.
Øistein

My mind is made up,
please don\'t confuse me with facts

kaka

:icon_smile:

Jeg måtte bare få gitt uttrykk for noe det ikke var plass for et annet sted.
Det er jo stor åpenhet i dette forumet for å starte nye tråder (og takk for det!), når vi er i ferd med å \"renne litt ut over kanten\" i vår iver i tråder der emnet opprinnelig var et annet.
KariK

Anne

Jeg er stadig innom å titter...leser og ser på bilder, men er ikke så aktiv lenger. I og med at min \"Hellas-verden\" består av Skiathos så blir det jo litt begrenset hva man har å komme med. Det ble påpekt et sted i \"den andre tråden\" at det er koselig med tilbakemeldinger og for min del så er det noe av drivkraften....ikke uhemmet skryt og ros, men det faktum at noen \"gidder\" å gi deg en beskjed om at det du skriver faktisk blir lest og at noen setter pris på det. Det er sånt som gjør at jeg har glede av min skriving og bildefortelling her. I det siste har det ikke vært så mye(kanskje to-tre..eller ingen) og da blir det litt tregt. Dette er ikke noe kritikk, men en konklusjon på at Skiathos er \"brukt opp\". Jeg prøver å hjelpe folk som har spørsmål om øya som jeg kan svare på, men ellers så blir det lite annet. Aktivitetsnivået synker både i mine egne tråder og i andres dessverre og det er litt synd for det er veldig mye bra her å kommentere. Håper det tar seg opp for meg og for flere av \"de gamle\", men kanskje aller mest fra de nye medlemmene...det må være MASSE stoff der ute.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Helt enig, og gode innlegg, kaka og Anne   :thumbright:

Debatten begynte å bli interressant i \"Medlemstilvekst-tråden\", da Ole så bastant satte foten ned for JohnS og andre.
 Jeg hadde rimelig lyst til å komme med en kommentar i den tråden, eller starte en ny. I stedet holdt jeg for en gangs skyld kjeft   :pottytrain2:  
Men for å si det i denne tråden: jeg syns ikke tråden skled ut i forhold til emnet. Inge reflekterte jo selv om tilvekst kontra bidrag til forumet tidlig i tråden sin, så den skjønte jeg ikke helt.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

JohnS gav ord till mina tankar och känslor om deltagande i detta och andra fora. Det jag har att meddela har ringa betydelse. Det är ju ändå bara jag som känner för och upplevt det jag skriver om. Varför skulle andra bry sig?
Att sitta och läsa andras historier ger mig dock reslust och upptäckarglädje tillbaka, och det är mitt solsken i den grå vardagen. Tack till er som skriver om era äventyr, stora som små. Jag gläder mig åt varje berättelse!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

polyanna

Noen ganger er en \'avsporing\' verdifullt, gir rom for andres refleksjoner, tanker og innspill.  En kan ikke alltid gå rett frem, der nesa peker.
Så takk, kaka, som startet denne tråden.

For meg er det til pur glede å lese om andres opplevelser, også om planlegging. Enten det skrives på den ene eller andre måten.  :pottytrain1: Enten innholdet krydres med humor eller ikke. Iblant \'popper\' det også opp fakta eller historie eller stedsspesifikke ting som det er spennede å finne ut mer om. Og du tar feil, Bengalow, om du tror at ingen andre er interessert i nettopp det d u formidler.  Det e r inspirerende.  :icon_smile:

operafantomet

Quote from: \"Tjorven\"Helt enig, og gode innlegg, kaka og Anne   :thumbright:

Debatten begynte å bli interressant i \"Medlemstilvekst-tråden\", da Ole så bastant satte foten ned for JohnS og andre.
 Jeg hadde rimelig lyst til å komme med en kommentar i den tråden, eller starte en ny. I stedet holdt jeg for en gangs skyld kjeft   :pottytrain2:  
Men for å si det i denne tråden: jeg syns ikke tråden skled ut i forhold til emnet. Inge reflekterte jo selv om tilvekst kontra bidrag til forumet tidlig i tråden sin, så den skjønte jeg ikke helt.....
Må jo si meg enig.... Skjønte heller ikke den brå slutten tråden fikk, for jeg syntes den holdt seg på temaet medlemsvekst hele veien. Synes også et kom frem flere interessante tanker om hvorfor det er en stor, taus majoritet, og det hadde jo vært bra å ta videre tak i. Men-men... Kanskje vi kan gjøre det her isteden.

Enig med deg, Kaka - det er flere steder jeg kanskje ikke hadde besøkt om ikke det hadde vært for tips og reiseskildringer i dette forumet. Nafplio, for eksempel. Men gjett om jeg er glad for at jeg tok turen. Håper å oppdage liknende perler i fremtiden.

Har også fått vite om bra Hellasrelaterte produkter, arrangementer og annet via dette forumet. Om jeg skulle få akutt behov for Mythos eller gresk korsang, vet jeg hvor jeg kan dra!  :diabloanifire:

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

filhellener

Quote from: \"operafantomet\"
Quote from: \"Tjorven\"Helt enig, og gode innlegg, kaka og Anne   :thumbright:

Debatten begynte å bli interressant i \"Medlemstilvekst-tråden\", da Ole så bastant satte foten ned for JohnS og andre.
 Jeg hadde rimelig lyst til å komme med en kommentar i den tråden, eller starte en ny. I stedet holdt jeg for en gangs skyld kjeft   :pottytrain2:  
Men for å si det i denne tråden: jeg syns ikke tråden skled ut i forhold til emnet. Inge reflekterte jo selv om tilvekst kontra bidrag til forumet tidlig i tråden sin, så den skjønte jeg ikke helt.....
Må jo si meg enig.... Skjønte heller ikke den brå slutten tråden fikk, for jeg syntes den holdt seg på temaet medlemsvekst hele veien. Synes også et kom frem flere interessante tanker om hvorfor det er en stor, taus majoritet, og det hadde jo vært bra å ta videre tak i. Men-men... Kanskje vi kan gjøre det her isteden.
quote]

Jeg  er helt enig i at det v a r medlemstilvekst (med et l i t e side spor, \"hvorfor er aktiviteten såpass liten, når medlemstilveksten er så stor/god ?\") vi diskuterte da tråden ble stoppet, og det var synd synes jeg og.
- men, jeg vet ikke om vi kan fortsette diskusjonen her, Operafantomet  :icon_smile:
- det vil vel bli en større avsporing enn det var i den tråden som ble stoppet  :cyclopsani:
E g e n t l i g er vel denne tråden allerede sporet av ;-)

Jeg er blant de som skriver (fhv?) lite, og s å stramme regler inspirerer ikke  meg til mer aktivitet.
Pjokken er jo moderator i \"Om Forumet\"og webmaster, Ole, allmektig\"
Så d e bestemmer jo, uansett  :icon_smile:
Men... skulle de være like \"strenge\" med a l l e tråder, s å ville moderatorer og/eller Ole få mye å gjøre :readingxxx:

F i n t du startet denne tråden, kaka  :icon_smile:
Kari

kaka

(Nesten ferdig med et \"klokt innlegg\" her, klarte jeg å slette det).

Anyway: Mulig denne tråden også er i ferd med å spore litt av, men jeg er for et visst slingringsmonn i verbaltrådene, - så lenge vi kan spore tilbake.

Mitt utgangspunkt her var et ønske om å takke for alle gode bidrag, - og å oppfordre til fortsatt aktivitet både fra nye og gamle medlemmer.

Jeg er ikke sikker på at det er avsporing i tråder som påvirker nye medlemmer i om de ønsker å være aktive eller ikke.
Jeg tror, i første omgang, at det er ønske om informasjon som lokker nye medlemmer.
Hvorvidt medlemmer etterhvert også ønsker å være aktive, tenker jeg kanskje også kan påvirkes av hvordan \"atmosfæren\" her inne oppleves.
Forumet presenteres som \"Et trivelig og inkluderende nettsamfunn!\" (Det leser jeg når jeg logger meg ut  :icon_smile: )
Slik har jeg også opplevd det. (selv om jeg innimellom kan reagere på en tone i enkelte innlegg, som jeg kan oppfatte som lite inkluderende. Men vi har nok forskjellig varhet for hva som er vanlig høflighet))

Vi er fortsatt mange som er veldig glad i dette Forumet, og jeg regner med flere enn meg ville savne dypt om det ble nedlagt.
Vi har et felles ansvar for å holde det , slik det presenteres, som et trivelig og inkluderende nettsamfunn!

Så la oss fortsette å arbeide for et levende Forum, med en god tone.  :bootyshake:
KariK

Tjorven

Dette var da også et klokt, og hyggelig, innlegg, kaka  :)
Jeg tror nok som du, at mange (nye) medlemmer kanskje først og fremst søker informasjon om Hellas her. Og det får vi alle, i rikt monn, både nye og gamle. Jeg er imponert over hvor kjapt folk svarer på ting man lurer på noe, og hvor mye kunnskap vi deler med hverandre her   :thumbright:

Når jeg tenker tilbake til da jeg ble medlem i 2007, var jeg overlykkelig å finne et nettsted som Hellasforum, og jeg ble raskt \"tatt inn i varmen\" av medlemmene her. Siden har jeg vært \"avhengig\"   :bootyshake:  
Vi hadde også Forumtreff, der flere av oss ble kjent med hverandre og hvor varige vennskap ble knyttet. (Derav den familiære tonen endel av oss har) Dette kan kanskje \"skremme\" noen, men jeg syns fortsatt vi har en god tone, og jeg føler en fin kjemi med folk her inne, selv om jeg ikke har møtt dem personlig.

Men.... man blir jo litt nysgjerrig på den store gruppa med nye medlemmer som forholder seg helt taus. Som nevnt i en annen tråd, må det jo finnes mange skatter å hente hos dere også, som vi gjerne vil dele med dere. Så kom igjen, folkens. Hellasforum er fortsatt et veldig trivelig og inkluderende forum   :wav:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...