Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili og rundt på Peloponnes mai 2010

Started by Katherina, 20. Sep 10, 15:24:31

Previous topic - Next topic

Katherina

:cheers:  :drunken: Vi svever over Peloponnes og skuer utover en natur som etter hvert er blitt mer og mer kjent og kjær for oss. Fjelltoppen Pr. Elias og der nede ved kysten kan jeg så vidt skimte Kardamili. Denne gangen kommer vi inn fra havsiden, så dumpet som forteller at at nå er vi på gresk jord. Etter en kald norsk vår kjennes godt å bli møtt av varm luft. En behagelig temperatur. Turen gjennom Kalamata og over fjellet kjenner vi godt nå og endelig så vi den utsikten vi hadde lengtet etter i flere måneder, Kardamili. Jeg bekreftet for meg selv: \"Så vakker byen er der den ligger nede ved havet!\"Denne gangen skulle vi bo på et nytt sted, Anniska, og var naturligvis spente. Vi likte oss med det samme. Vi ble vist rundt på hotellområdet og opp til rommet. Et stort og deilig rom med et bra bad, til og med dusjkabinett. Ja, det var ikke vi vant på turene våre i Hellas. Senga ble testet, joda, her skulle jeg nok sove bra. Og hvilken utsikt, både mot fjellet og ned mot havet. Rundt balkongen slynget en nydelig dyp rosa bougainvillea seg. Det var akkurat denne og nabo balkongen jeg hadde tatt bilder av flere ganger, fordi jeg syntes det var så vakkert og nå var det vi som skulle bo her. 3 uker i Kardamili og rundt på Peloponnes lå foran oss. Herlig!!!!!!!!!!!!!! :cheers:

Tjorven

Så frodig og vakkert det var her. Skjønner godt at dere kosa dere på denne balkongen  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

MaFi


Katherina

:sunny: Takk til dere begge og her kommer litt mer.  :sunny:  
Noe av det første vi gjør når vi er kommet til Kardamili er å ta en tur opp til Dioskouri og til velkomstmøtet. Selv om vi har vært med på dette flere ganger nå, så er det alltid koselig å komme opp dit og treffe igjen reiselederne, hilse på de andre som er kommet nedover på samme tid som oss selv, hilse på folket på tavernaen, spise deilig gresk mat for første gang denne gangen og sitte og nyte utsikten og la det synke innover oss at nå er vi endelig her. Denne gangen var det Toya Sæthers aller siste oppdrag for Lilleput. Vemodig.

 :flower: Søndag var det musikk ved Kardamili Trio og en av reiselederne, Anna Siren er vokalist. En nydelig kveld. Mørket senker seg over oss i den varme maikvelden der vi sitter og nyter sangen og musikken og et deilig måltid.

Tjorven

Her var det stemning, ja. Du ser helt salig ut i blikket, Katherina, tydelig at du nyter livet der   :cloud9:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:flower:  :bom: Det er ikke vanskelig å bli henført og salig i slik  en atmosfære :drunken:

Nå tar jeg dere med på en liten rusletur rundt nærområdet til Anniska. Mye er sikkert kjent, for det er jo lagt ut mange bilder før fra Kardamili, men kanskje det også kan være noe nytt. Uansett Kardamili er vakker og sjarmerende og det er alltid koselig å ruslerundt i sakte tempo og forevige ett og annet. Vil så gjerne ha med meg inntrykkene hjem både for å mimre, men også del med andre.

En morgen jeg var på vei hjem fra en av morgenturene mine gikk jeg gjennom et rangt smug rett ved der vi bodde. Da kommer en eldre og vakker kvinne mot meg. Hun bærer på en ny plukket rose. \"Denne skal du ha sier hun og går videre. En varmende morgenhilsen.  :love2:

Tjorven

Her var det mye vakkert, ja. Den blomsterbåten husker jeg godt, og hat bilde av selv også (men var ikke digital i -07) En skjønn historie om rosedamen også, sånt varmer hjertet lenge   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

Takk, Tjorven. Ja, det er mye sjarmerende og vakkert å ta bilde av i Kardamili som så mange andre steder i Hellas og mange fine møter med mennesker.

Vi rusler litt videre rundt i Kardamili og denne gangen ned mot den lille havna nedenfor Dioskouri. Så avslutter vi med årets første bad. Det var litt friskt i vannet enda, men vi tåler da såpass selvom håret begynner å grånes.

kaka

Koselig gjensyn med kjente trakter. Det vekker mange gode minner!
- og dere ser jo også ganske så fornøyde ut!
KariK

filhellener

En uke nå siden vi kom hjem fra Kardamili - jeg n y t e r og gjenopplever via bildene dine, Katherina  :flower:
Kari

Katherina

:flower: Så koselig at bildene mine kan gi dere fine stunder med mimring og tilbakeblikk til deres egen ferie. Ja, det er ikke vanskelig å synes at man har det bra i Kardamili og det skulle nå bare mangle i så fine omgivelser. Nydelig natur, trivelige mennesker og mange fine opplevelser. Bra at det kan komme til uttrykk på bildene også.  :flower:

 :cheers: Når jeg er i Hellas passer jeg på å få godt morgenturer så ofte jeg kan. Jeg nyter disse tidlige morgenstundene. Det er så fint å vandre rundt omkring og kjenne på stillheten mens morgenen gryr og det blir mer og mer liv rundt meg. Sola kommer opp bak fjellene og farger landskapet med sin morgensol, noen haner  galer, duene begynner å kurre, esel i det fjerne, fuglene har sin morgenkonsert og noen er morgenfugler som meg. Enten fordi de skal på jobb, synes det er godt å stelle litt rundt huset før det blir varmere eller kanskje fordi de synes det er godt å stå opp tidlig.  :cheers:
Bli med meg langs hovedgata. Her er det enda stille før dagen setter inn.

Tjorven

Byen så nesten litt spøkelsesaktig ut før sola står opp, og særlig hos Stavros der skiltene henger på \"halv 12\"   ;)  Artig å se litt anderledes bilder herfra også, en helt annen stemning enn vanlig.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...