Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos - området rundt Plomari, juli 2010

Started by kaka, 25. Jul 10, 23:34:28

Previous topic - Next topic

kaka

25. Jul 10, 23:34:28 Last Edit: 24. Aug 13, 11:01:37 by kaka
Det var med ganske blandet motivasjon og forventning jeg dro på min ferie til Lesvos i midten av juli. Ble det for varmt til å gå noene turer? Ville jeg holde ut bare strand i 2 uker? Hvordan ville bostedet være, spesielt med tankte på uteområdet/nærhet til \"naboer\".
- Utorlig hva man kan bekymre seg for når en er litt matt og sliten! :question:

- Men en morgentur på stranda ga absolutt ikke avsmak!

Det var flott å gå langs stranda før \"alle de andre\" kom. Å se på utsikten, vannet, steinene, - i det hele tatt . Vi var noen som puslet rundt der nede , - på hvert vårt vis.



KariK

filhellener

Så f i n e bilder, kaka :-) - a l l e r ed e  :cheers:
Kari

kaka

Takk skal du ha, filhellener. Det er nok av fine motiver der nede. Vannet var utrolig lekkert, med et fargespill som er vanskelig å fange med kamera (Ag. Isidoros har visstnok en av de reneste strendene i Hellas)

Må innrømme at gårsdagen, etter hjemkomst midt på natta og med silregn og ullteppe-på-terrassen-vær, ble en innedag med småpusling, titting innom Forumet, og gjennomgang av bilder. Så, da klarte jeg ikke dy meg for å legge ut noen. Det kommer nok mer etterhvert.
KariK

kaka

Takk skal du ha, filhellener. Det er nok av fine motiver der nede. Vannet var utrolig lekkert, med et fargespill som er vanskelig å fange med kamera (Ag. Isidoros har visstnok en av de reneste strendene i Hellas)

Må innrømme at gårsdagen, etter hjemkomst midt på natta og med silregn og ullteppe-på-terrassen-vær, ble en innedag med småpusling, titting innom Forumet, og gjennomgang av bilder. Så, da klarte jeg ikke dy meg for å legge ut noen. Det kommer nok mer etterhvert.
                     --------
Ja, ja; siden denne kom to ganger og jeg ikke får til å delete siste, legger jeg likegodt ved et bilde av fargespillet i havet (ingen \"manipulering\" her)
KariK

Tjorven

Åh, nå fikk jeg lyst til å bare hoppe i havet med det samme. Det virka som du kosa deg i de tidlige morgentimene her, kaka :)
Og velkommen hjem   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:cheers: Takk for fine bilder, kaka, fra et sted med mange gode minner. Det setter i gang drømmer og lengsler. Deilig å tenke på at om 18 dager setter vi kursen mot Hellas igjen. Denne gangen til Samos for første gang.

Magnolia

Velkommen heim, kaka.  Håper været er bedre hos dere i dag. (Vi har faktisk sommer i dag. :) )

Forfriskende, flotte bilder - som vanlig. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Roger

Nostalgiske og pene bilder kaka!
1 måned og 2 dager igjen til jeg setter føttene på denne stranda igjen!
 :flower:
Roger

kaka

26. Jul 10, 21:57:05 #8 Last Edit: 04. Jan 12, 22:39:16 by kaka
Takk for hyggelige tilbakemeldinger og velkommen-hjem-hilsen!

Stranda er flott, og variert, og jeg likte godt en morgentur mot enden, i retning Ag, Varvara. Derfra forsøkte å \"fange\" hele stranda med den fine bakgrunnen. Det blir nok fint å komme dit igjen, Roger. Jeg hadde ikke hatt noe imot noen flere dager der akkurat nå, hvis gråværet skal fortsette her.
KariK

Athina

SÅ fine bilder, kaka...
Ser ikke avskrekkende langt ut å gå fra Agios Isidoros til Plomari heller. Hvor langt kan det være?
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

28. Jul 10, 11:15:35 #10 Last Edit: 24. Aug 13, 11:02:10 by kaka
Takk Athina!
Nei, det er ikke langt å gå fra Ag. Isidoros til Plomari, ca 2,5 km avhengig av hvor du starter opp. Regner du 30 min, har du brukbart god tid. Før regnet jeg 20-25 min, men varmen styrer tempoet. Fra Frini, der jeg bodde siste uka. Brukte jeg snaut 15 min til stranda og 10 min til byen/15 til torvet.

Siste dagen, (mens jeg ventet på avreise :cry:   ) tok jeg en tur i høyden, bak Frini. Der tok jeg bl.a et utsiktsbilde mot Ag. Isidoros. Bildet gir nok ikke helt rett inntrykk av avstand, men.. en pekepinn.
Jeg tok og bilde av Frini, - helt til høyre. Det ligger øverst i en bakke med krappe svinger, over bensinstasjonen.
KariK

Frost

Tusen takk for flotte og stemingsfulle bilder kaka.

Jeg likte Lesvos veldig godt, men vi var bare i Petra/ Mylovos området. Har lyst til å se mer av øya.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...