Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene for første gang

Started by woldli, 01. Jul 10, 15:36:38

Previous topic - Next topic

Annlaug

Går fint å kjøre til Kechria med bil. Veiene er veldig utvasket etter et kraftig regnvær men de fikser dem litt etter litt. Kjør stille og forsiktig over humpene så kommer dere frem uansett biltype. Micro Asslinos er også en veldig fin strand. Alle strendene utenom bussruten er det et stykke å gå ned til så ha gode sandaler med. Ikke veldig langt men ganske bratt fin sti
Tsougria blir det en del folk på i løpet av formiddagen Men er dere der med første båt får dere solseng og god plass. Ta turen, det er absolutt verd det. Megali Ammos brukte vi kun til morgenbad og ettermiddagsbad når vi kom hjem fra andre strender. Gå heller opp til busstopp nr 4 og ta buss til en av de andre strendene når dere ikke har bil. Bussene går hele tiden. Blåser det mye så er Troulos bra. Gå da så langt til høyre som dere kan komme på stranden. Eller Koukonaris. Langgrundt og fint visstnok ( har ikke vært er en hel dag)

Tzasiki

Kos deg masse Woldli, har selv feriert to uker på Skopelos for en del år siden, vakker øy!. God Hellasferie!.  :cat:

brit

Synd at Megali Ammos har blitt så forandret....men det er en nydelig strand å ta morgenbad på som Annlaug sier.
Det med solsenger på Krifi Ammos var nytt for meg.....det var dumt.
Jeg vil IKKE anbefale Koukounaries....det er nydelig hvit sand og den er bred og lang....men hjelp så mye folk og bråkete musikk.
Skiathos har sååå mange nydelige strender, men det er nok ikke lett å finne noe helt for deg selv i høysesongen.

Megali Ammos en tidlig morgenstund


Her kommer et bilde fra en taverna helt nede ved vannet. Taverna Limanaki og den finner du ved å gå til venstre når du er ved enden av hovedgaten Papadiamantis og har sjøen forran deg. Gå langs med vannet  og du finner den som en av de første tavernaene som ligger der på rekke og rad. God mat og nærmere vannet går det vel ikke an å komme.

Går du til høyre for enden av Papadiamantis og forsetter forbi alle som ligger nede på havnen og forsetter opp trappene (forbi \"putebaren) så kommer du etterhvert til en taverna som heter O Batis....her kan du sitte med god utsikt over vannet og havna...og maten er nydelig.
Ellers er Skiathos full av gode spisesteder...jeg har en favoritt og skriver mer senere.

woldli

Takk for enda flere supre tips, Annlaug. zthhhhhhttttt Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi kommer til å finne flere fine strender som passer oss!


Gjett om vi skal kose oss, Tzasiki! Gøy å høre at det er så mange som trives på Skopelos. :icon_smile:


Bildet fra Megali Ammos på morgenen var helt herlig, og får meg virkelig til å ønske at jeg er en morgenfugl. Sist jeg var på en strand så tidlig, var kveldene ennå ikke avsluttet. :hic: (Godt det begynner å bli noen år siden, og at formiddagene nå tilbringes i sola i stedet for i selvpåført koma!) Koukounaries har jeg skjønt at vi bør styre unna, i alle fall ikke planlegge å tilbringe en hel dag på. Det ser utrolig flott ut å sitte ved vannkanten på Limanaki, brit. Kan det bli bedre?! Er spent på å høre hvilken taverna som er din favoritt.  :chin:
-Linda

Tjorven

Må bare få si at jeg falt helt i staver over det siste bildet ditt, Brit. Her mangla det ikke på stemningen, nei :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Stedvard

Quote from: \"woldli\"Er spent på å høre hvilken taverna som er din favoritt.  :chin:

Bli ikke forundret om det er Taverna Lyhnari!  :)  Manges favoritt, og anbefales på det varmeste!
Drar ned (for tredje år på rad) på 14 dagers tur nå den 14 sept. og da blir det nok ikke mange dagene vi ikke spiser der.

Gå opp til enden av Papadiamantris (hovedgaten), første til høyre og så første til venstre. Så er det like oppi gata.


Skal du reise med Ving vil jeg anbefale Manolis House, som ligger rett over gata fra Taverna Lyhnari. Trivelig lite og rolig hotell med basseng, og hyggelig betjening.


Gratulerer med godt valg av feriemål.

Steinar
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

brit

Stedvard har nok helt rett...det er taverna Lyhnari!
Dimitri og Anne (som er norsk).....tar veldig godt vare på sine gjester og maten er veldig,veldig god. bl.a har de øyas beste Kleftiko....etter vår mening.
Men de ligger litt \"avsides\" , men det er helt riktig det Stedvard sier...må bare tilføye at når du skal ta til høyre på toppen av Papadiamantis så står du med ryggen til havna.
Prøver meg på å legge inn en link.
http://www.facebook.com/pages/SKIATHOS/TAVERNA-LYHNARI-SKIATHOS/362599298462

Vi koser oss på Lyhnari

brit

Vil bare si at jeg kjenner at Hellas lengselen kommer veeeldig når jeg koser meg med å finne fram bilder til deg Woldli. Er jo ikke så lenge til september......
Bildene mine er stort sett fra september eller fra juni.

Stedvard

Quote from: \"brit\"Vil bare si at jeg kjenner at Hellas lengselen kommer veeeldig når jeg koser meg med å finne fram bilder til deg Woldli. Er jo ikke så lenge til september......
Bildene mine er stort sett fra september eller fra juni.

Skal dere ned i september Brit?  Vi reiser ned den 14de og blir i 2 uker.  :)
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

brit

Quote from: \"Stedvard\"
Quote from: \"brit\"Vil bare si at jeg kjenner at Hellas lengselen kommer veeeldig når jeg koser meg med å finne fram bilder til deg Woldli. Er jo ikke så lenge til september......
Bildene mine er stort sett fra september eller fra juni.

Skal dere ned i september Brit?  Vi reiser ned den 14de og blir i 2 uker.  :)
Nå går vi utenom tråden...men jeg kan si så mye at vi får en uke på samme tid og sees nok på Lyhnari!

woldli

Herlig! Tusen takk, alle sammen. Jeg koser meg masse med anbefalingene deres, og siden dagene bare flyr - så er vi snart der selv. :iconbiggrin:

Lynhari virker kjempetrivelig, og skal absolutt prøves. Kikket også innom linken til facebook, brit. Håper vi blir minst like fornøyde som dere, men det lover i alle fall godt. Som jeg gleder meg! I kveld skal vi se Mamma Mia (samboer har ikke sett den), lage gresk mat og kose oss.

God helg!  :flower:
-Linda

Anne

Ønsker dere god tur til Sporadene woldli. Du vil nok finne Skopelos og Skiathos vedig forskjellige, men med sjarm så det holder på hver sin måte. Jeg kjenner best Skiathos, for der ligger mitt hjerte. Det finnes strender på Skiathos som tilfredstiller alles krav tror jeg. Jeg har tre favoritter (liker dem alle egentlig) og det er Kolios, Megali Ammos og Elias. Megali Ammos er mye bedre enn rykte her. Stranda er ren og vannet er klart og fint. Det er folksomt på de fleste strendene når dere kommer midt i juli. Juni og september er i utkant av sesongen så da er det nok mindre folk. Søk dere rundt og finn deres perle. Kechria har fått mye oppmerksomhet her, men er egentlig en liten steinete strand med gressbakke. Der finnes masse sjarm, men som badestrand ligger den ikke på topp. Mitt beste minne derifra er ett glass hvitvin mens solen gikk i havet...nydelig. Håper du finner øya \"spiselig\".
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...