Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorvens Astypalea-bilder

Started by Tjorven, 22. Mar 10, 20:11:12

Previous topic - Next topic

Tjorven

Tusen takk, Marjana og Brit :)

Det var helt tilfeldig at vi fikk bo i dette flotte huset. Vi skulle egentlig bo på Kalypso Studio, men eier Dimitris hadde gjort en liten overbooking. Samtidig med oss, kom to damer som gjerne ville ha hvert sitt rom, og istedet for å måtte splitte dem på to bosteder, ble vi tilbudt huset. Siden vi hadde booka studioet for 30€, fikk vi hele stasen for 35€ !!!! Dette var i august, og opprinnelig pris på huset var 80€, så det var jo et veldig generøst tilbud :) Vi hadde jo aldri hatt råd til å bo slik, hvis det ikke hadde vært for Dimitris \"kompensasjon\".

Huset er Dimitris barndomshjem, og siden han og familien bor i Kalypso-bygningen, leier de ut dette huset med møbler og inventar slik det en gang var. Det er pussa opp og har fått litt nytt utstyr selvfølgelig, men ellers er alt intakt. Bare sjekk glass-skapet med de nydelige gamle glasstøyet. Vi holdt oss til hverdagsglassene, for å være på den sikre siden ;)

Ja, dette huset var en opplevelse å få bo i, og her stortrivdes vi. Virkelig et hus med sjel.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Da avslutter jeg med disse bildene. Takk for at dere ble med meg til Astypalea :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Tack för guidningen Tjorven :bom: Nu vet jag lite vad som väntar på Astypalea när vi kommer dit :bom: Ingen brist på fotomotiv där inte :bom:

Riitta

Tjorven

Nei det skal jeg love deg, Riitta :) Her er det idyll og flotte motiver hvorenn du snur deg. Gled deg, Astypalea er ei kjempeflott øy, men hold deg fast når vindkastene oppi Chora kommer ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Takk for en flott tur, Tjorven. Og ekstra koselig med bilder av deg i tillegg. Hyggelig å \"hilse\" på deg. Nå kan vi virkelig se frem til bildene dine fra årets turer

Tjorven

Takk for det, Annlaug. Men det spørs om det kommer mer. Akkurat nå sliter jeg med å få fjerna filnavn fra bildene i neste mappe, men får det ikke til på \"normalmåten\". Skjønner ikke hva som går galt, får bare opp: \"Kan ikke gi nytt navn, det finnes allerede en fil med dette navnet\" Det går på første bildet, men ikke resten. Kan da ikke finne på navn til hvert enkelt bilde vel?

Det begynte å bli artig å legge inn bilder da jeg fikk teken på det, men med dette nye problemet er jeg blitt dritt lei :(
Men men, gøy så lenge det varte.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Du kan ikke ha to like filnavn i samme mappe.

Anders

Jamen.... når du laster/legger inn bildene fra kamera/minnebrikke, så ramler de vel inn med noen sånne \"bokstaverogtall\"-navn? Jeg har aldri brydd meg særlig med å forandre på det... heller skrive noe forklarende når jeg legger det videre ut på forumet. Hva filene \"heter\" spiller ingen rolle... bare de ikke heter det samme som andre filer i samme mappe. Om bildene dine heter tusenogfjerten gjør ikke noe... det er de ordene du setter på dem etterpå som er best :-)

Tjorven

For det første har jeg ikke digitalkamera,Anders, så bildene har jeg på diskett som er overført til mine bilder. Problemet er at jeg ikke får fjerna filnavnet på bildene i mappa (har navngitt folk) Les spørsmålet mitt i foto/ data-tråden.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

TAKK for enkelt, greit og oppklarende svar, Ole :) Nå går det trill rundt her, men får prøve å skifte til 1,2,3 osv da.
Men akkurat nå må hodet få hvile noen dager. Har mista både matlyst og humør pga all trøblinga mi :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Hei!

Jeg har nettopp oppdaget denne tråden, og har hatt store glede av å se på disse flotte bildene.

Takk, Tjorven! Jeg ønsker meg mer :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Tjorven

Takk for at du likte bildene mine, Ninette :) Dette var vel de jeg hadde fra Astypalea, men det kommer forhåpentligvis fler fra andre steder når/hvis jeg får dreisen på dette.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...