Logg inn med Facebook eller Google!

Kjøpe fergebilletter på flyplassen?

Started by Anders, 22. Mar 10, 19:58:58

Previous topic - Next topic

bengalow

Går det en båt fråm Santorinio till Paros, så går det också att köpa biljetter på Santorini
Off topic, men varför använder man de italienska namnen på öar som t.ex. Santorini och Korfu, när de i verkligheten heter Thira och Kerkyra??????
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Det der BURDE eg kunne svare deg på, Tjorven... men det kan eg faktisk ikke! :-(
Er nesten sikker på at det ikke er noe billettkontor på flyplassen. Bilutleie og informasjon og hotell-booking og denslags... men ikke noe som kan hjelpe deg med å reise FRA Santo :-)
Men har ikke du rimelig god tid da? Sette deg på en av tavernaene i havna og spise og drikke litt først... ikke sikkert billettkontoret der nede åpner før siste timen før avgang. Og det ligger jo midt mellom alle spisestedene...
Alternativet er vel å reise opp i byen fra flyplassen, men har du tenkt det?

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Lurer på om det går an å kjøpe båtbillett til Paros på Santorini flyplass også, eller er det bare i Athen dette er mulig?

Jeg tviler sterkt på at det fins noe reisebyrå som selger ferjebilletter på Santorini Airport (som faktisk er det offisielle navnet på flyplassen). Derimot fins de i byen og på havna.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anne

Takk Svein...igjen..:-)Jeg sender en E-post og spør. Røyner det på med tid så tar vi en Taxi. :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

bengalow

Tjorven, om du söker på Santorini Airport, så får du en massa tips om bl.a. båtbiljetter

http://www.greeka.com/cyclades/santorini/island/santorini-airport.htm
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Quote from: \"bengalow\"Tjorven, om du söker på Santorini Airport, så får du en massa tips om bl.a. båtbiljetter

http://www.greeka.com/cyclades/santorini/island/santorini-airport.htm

Hadde glemt denne tråden, men kom på den igjen. Har sjekka linken din, Bengalow, men det står jo ingen ting der om noe bilettkontor??
Tror nok jeg må kjøpe en billett i hui og hast i havna, hvis jeg rekker katamaranen. Flyet mitt lander kl 11.15 og båten går kl 12.00  :tongue4:

Ifjor gikk den rett foran øynene på meg meg, MENS jeg var på billettkontoret :(  Hadde jeg ikke somla så lenge på flyplassen, hadde jeg rukket den. Gikk nemlig ut fra at jeg ikke rakk den, men vi så (på toppen av bakken) at den fremdeles lå for kai. Det ble en taxitur uten sidestykke nedgjennom hårnålssvingene  :bounce:  men det hjalp dessverre ikke. Hadde jeg bare kunne kjøpt billett ombord på båten, sukk....
Hvorfor går ikke det, forresten?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Dersom du ikke reiser alene er det alltid en lur forordning at en av dere går ut og ordner med taxi mens den andre venter på bagasjen.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Jeg reiser alene, G-T, og tenkte å kjøpe båtbillettene på flyplassen mens jeg venter på bagasjen for å spare tid. Å få taxi er ikke noe problem, de står alltid utenfor.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Du vil jo få selskap på Blue Star da, Tjorven... :-)
Ikke så ille å misse hurtigbåten da vel?
:-)

Tjorven

Ja men da er det ikke noe å stresse med, kan du skjønner  :)  Når lander du på Santorini, Anders?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Kl ett. Regner med at det tar en liten halvtime ned til havna... bare håndbagasje :-)
Så får man en time to hos Dimitri... se på livet og nyte varmen, leske strupen og pleie ganen... hadde jo vært kjekt med litt selskap nordover, ja :-)

Tjorven

Avtale, Anders. Jeg lander 11.15, så da kan jeg jo være velkomst\"kommite\" når du kommer  :cheers:  Så kan vi dra sammen ned til havna og leske strupe og gane sammen, mens vi aklimatiserer oss til Hellasfølelsen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...