Logg inn med Facebook eller Google!

Kjøpe fergebilletter på flyplassen?

Started by Anders, 22. Mar 10, 19:58:58

Previous topic - Next topic

Anders

Mener å huske at noen (SveinB?) nevnte noe her inne om et reisebyrå på flyplassen i Athen hvor man fikk kjøpt fergebilletter? Tenkte at det kanskje er bedre å rote rundt på flyplassen enn nedi Pireus :-)
Noen som vet?

Tommy

Quote from: \"Anders\"Mener å huske at noen (SveinB?) nevnte noe her inne om et reisebyrå på flyplassen i Athen hvor man fikk kjøpt fergebilletter? Tenkte at det kanskje er bedre å rote rundt på flyplassen enn nedi Pireus :-)
Noen som vet?

Färjebiljetter kan du köpa i stort sett hos vilken reseagent som helst i Athen eller annorstädes. Du ska väl bo på Attalos på Athinas street ? Du finner säkert reseagenter där i närheten som säljer biljetter. Annars kan du spöre på hotelet så hjälper dom till. Eller så är där reseagenter på flygplatsen, 2 stycken i ankomsthallen, dom finner du enkelt. Nema problema Anders  :flower:

http://www.aia.gr/pages.asp?pageid=1003&langid=2
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Mente på veien ned, Tommy... tenkte at det ville være lettere å kjøpe billetten på flyplassen enn å traske flere hundre meter nedi havna? Bussen fra flyplassen stopper jo ved broen over til fergene, og bluestaren ligger like foran meg... Attalos blir på veien hjem igjen :-)
Har forresten nettopp fått høre av en athener at metroen fra Pireus til sentrum er ment å åpne igjen første april... kanskje!

Tommy

Quote from: \"Anders\"Har forresten nettopp fått høre av en athener at metroen fra Pireus til sentrum er ment å åpne igjen første april... kanskje!

Du skämta med mig, första Aprilo  :lol:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Hehe... nei hun sa så, damen...

Tommy

Quote from: \"Anders\"Hehe... nei hun sa så, damen...

Aha, hon skämta Aprilo med dig  :lol:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

nææ... \"or maybe first week of april\" var uttrykket hun brukte. Vet du noe mer om dette? Ellers blir det taxi fra Pireus og til Attalos....

Tommy

Quote from: \"Anders\"nææ... \"or maybe first week of april\" var uttrykket hun brukte. Vet du noe mer om dette? Ellers blir det taxi fra Pireus og til Attalos....

Njae, jag vet bara att min grabb som bor i Athen hade hört att reparationerna av linje 1 skulle vara färdiga till i maj månad någon gång, men det är väl så att det är många olika besked, beroende på vem man frågar, o säkert lika många olika besked beroende på hur många som svarar  :bom: . Det är ju Grekland.......  :-) Fast som det såg ut när vi var där så gick trafiken på linjen från Centrum till Kallithea därifrån byte till buss som tog trafikanterna till Faliro därifrån gick metron vidare till Piraeus, o tvärtom åt andra hållet. Hur det blir framåt sommaren återstår välan att se....  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Finner det nok ut... en kveld i Athen blir det uansett :-)

Tommy

Quote from: \"Anders\"Finner det nok ut... en kveld i Athen blir det uansett :-)

Japp, det reder sig säkert när du är där :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

marjana

Quote from: \"Anders\"Mente på veien ned, Tommy... tenkte at det ville være lettere å kjøpe billetten på flyplassen enn å traske flere hundre meter nedi havna? Bussen fra flyplassen stopper jo ved broen over til fergene, og bluestaren ligger like foran meg... Attalos blir på veien hjem igjen :-)
Har forresten nettopp fått høre av en athener at metroen fra Pireus til sentrum er ment å åpne igjen første april... kanskje!

Det er to euro dyrere å kjøpe fergebilletter på flyplassen, hvis det betyr noe, men der er det døgnåpent.
Hvis jeg forstår deg rett, så har du tenkt å ta buss x96 fra flyplassen til Piraeus, og så ta Blue Star?
Bussen stopper litt før gangbroen, og rett foran et billettkontor på fortauet. Ute på brygga foran Blue Starfergen, ved gate 6/7, har Blue Star også et billettkontor, så det skulle være nok av muligheter uten å måtte gå veldig langt.
Glika i zoi

Anders

Takk for det, marjana. Jeg husket halvannet år tilbake og da måtte vi noen hundre meter bortover til en slags barakke for å kjøpe billetter. Men hvis Blue Star har utsalg like ved fergen så er jo det glimrende :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...