Logg inn med Facebook eller Google!

Boka \'Øya\' om leprakolonien Spinalonga blir gresk TV serie.

Started by Liv, 01. Feb 10, 19:49:47

Previous topic - Next topic

stein

Kjempefint, men hvorfor er den lagt ut med så dårlig oppløsning  ::)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Diddi

Slikt er "gresk" for meg Stein  ;D men nå ligger også del 4 og 5 ute .







Serien består av 26 episoder, pluss en med innspillingen, så vi har mye å glede oss til  ;D ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Kabi

En sterk og gripende serie hittil ! Har gjort som flere før meg her på forumet : sendt bønn til NRK om å sende serien. Kanskje de lytter om mange gjør det ? "Seerstorm" i NRK er som kjent ikke så veldig mange ;)

ingaberentine

Prøvde i går å få sett den på fjernsynet via IPad
, men det gikk dessverre ikke på grunn av noe rettighetstreker, at den ikke var lov å vises i Norge bl.a. Får bare være så glad så lenge vi får se den via pc

Diddi

Dessverre har youtube slettet episoder 02-05. Hvis dere er på¨facebook, kan dere be om å bli medlem av" Vi som elsker øya ".
Der er det nå forklart hvordan man kan se seriene gjennom dropbox. Jeg hadde lastet ned de fem første episodene på Freemark, siden det var mulighet for at de ville bli slettet. Virker nå som de bare vil bli å finne på Dropbox  :'( :'(
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Kabi

Som nevnt før sendte jeg forespørsel til NRK om å få sendt tv-serien om ØYA her hos oss. Svaret kom i dag - ser ikke ut til at vi får se ØYA på statskanalen på en stund !?


Hei!


Takk for henvendelsen.


Jeg noterer det som et ønske. :)



Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Kommunikasjonsavdelingen
Publikumsservice
Hans-Marius Øverland, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 23 04 70 00
mailto:info@nrk.no


Tjorven

Det var da forsøket verd, Kabi. Kanskje det hjelper om vi er flere forumister som sender mail til nrk  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Rolf

På denne websiden ligger alle episodene. Ser ut som det ikke er noen undertekster.Det er også en mengde andre greske serier. Episode 1 tom4 ligger på side 2
http://www.datemule.com/list?v=77y_44cefbfd01f446
Ikke visste jeg at dagen som gikk var selve livet!

glyfada

Quote from: frudiddi on 12. Jan 14, 23:10:55
Det får vi bare håpe, Tjorven  :) Ser Anne takker en Per Johan for jobben, så virker som han gjør det sånn privat. Stor takk til han fra meg også !!
Lenge siden jeg har vært inne her. Som oversetter av hele serien kan jeg tilby alle 26 Episodene tekstet på NORSK gratis i facebookgruppen : https://www.facebook.com/groups/735079786510071/

Serien er også å få på 6 DVD'er tekstet på Norsk for NOK 300,- der Kr. 200,- Går til barnehjemmet Kivotou tou Kosmou i Athen. Se i gruppen for bestilling. :-)  :D  Kan også bestilles ved å sende Navn og postadresse til

dvd-nisi@grekofil.org

filhellener

Quote from: glyfada on 06. Jul 14, 01:16:10
Quote from: frudiddi on 12. Jan 14, 23:10:55
Det får vi bare håpe, Tjorven  :) Ser Anne takker en Per Johan for jobben, så virker som han gjør det sånn privat. Stor takk til han fra meg også !!
Lenge siden jeg har vært inne her. Som oversetter av hele serien kan jeg tilby alle 26 Episodene tekstet på NORSK gratis i facebookgruppen : https://www.facebook.com/groups/735079786510071/

Serien er også å få på 6 DVD'er tekstet på Norsk for NOK 300,- der Kr. 200,- Går til barnehjemmet Kivotou tou Kosmou i Athen. Se i gruppen for bestilling. :-)  :D  Kan også bestilles ved å sende Navn og postadresse til

dvd-nisi@grekofil.org


Tusen takk til deg "glyfada"for at du har oversatt denne fantastiske TV serien til norsk  :blomst: ( bedre sent, enn aldri håper jeg :) Jeg må ha oversett innlegget ditt  :-[)

Det jeg hentet opp denne tråden for var å gi en sterk anbefaling til de som ikke allerede har sett/kjøpt den  :) "Løp og Kjøp" dvd-nisi@grekofil.org

Selv er jeg nettopp ferdig med de 26 episodene, og finner ikke o r d til å beskrive den fremragende produksjonen og SKUESPILLERENE, dette kunne ( etter min mening) INGEN andre gjort like autentisk og bra  som grekerne  :-- 
( håper dere som mente noe "annet" vil se, eller har sett serien...)

Det var en veldig GOD følelse å gi bort ØYA DVDene i julegave  :hjerte: -  jeg bestilte 4 pk og støttet da Barnehjemmet i Athen med 800 kr  :) Kun 300 kr pr.stk, det var "MYE" for pengene  :)
Kari

Gooner

Løp og kjøp, ja - men mulig du må løpe VELDIG fort; :hest45: jeg leste på FB at siste frist for å bestille var 20.feb. (om 2 dager). Så kommenterte en annen at denne fristen var fremskjøvet 5 dager til den 15. (altså 3 dager siden).  Men det er bare å prøve
Forøvrig; enig at serien er veldig godt laget, eneste ankepunkt fra min side er at en del episoder er jekket opp endel hakk mhp. drama/tårepersing ift. boka. Uansett, til den prisen og når 200 kr går til barnehjem, er det en "no-brainer".

filhellener

Quote from: Gooner on 18. Feb 15, 09:37:21
Løp og kjøp, ja - men mulig du må løpe VELDIG fort; :hest45: jeg leste på FB at siste frist for å bestille var 20.feb. (om 2 dager). Så kommenterte en annen at denne fristen var fremskjøvet 5 dager til den 15. (altså 3 dager siden).  Men det er bare å prøve
Forøvrig; enig at serien er veldig godt laget, eneste ankepunkt fra min side er at en del episoder er jekket opp endel hakk mhp. drama/tårepersing ift. boka. Uansett, til den prisen og når 200 kr går til barnehjem, er det en "no-brainer".



Jeg visste ikke om at det er/har vært noen bestillingsfrist, Gooner, jeg er ikke på FB.  Jeg hadde linken og bestilte  mine 4 adressert til vårt bosted i Paleochora da  jeg var der i høst.
Det gjorde jeg for å være sikker på å slippe ekstrautgifter pga tollgrensen her i Norge, som fortsatt er 200 kr. For, det er vel moms på DVDer, kun bøker/trykksaker er momsfritt?
Om man kjøper en pakke, eller to, regner jeg med at det går greit, de 200 kr pr pk som går til barnehjemmet m å jo være momsfritt  ???

Når det gjelder serien så er jeg enig i at de hadde tatt seg noen "friheter" ifht Boka, men absolutt akseptable synes jeg :) - og ikke nødvendigvis mer "drama/tårepersing", det virker uansett e n d a sterkere å s e, enn "bare" å lese synes jeg.
Jeg tror dette er første gangen jeg ser ei bok jeg har lest filmet, uten å bli skuffet!
Mye skyldes selvsagt at serien er så lang, at det var god plass til detaljene :) De jeg har blitt skuffet over er bok ifht til kinofilm!

Det verste eksempelet jeg kommer på er , for å holde oss til greske bøker, filmen " Captein Correlli's Mandolin", å  se  d e n  var en gedigen skuffelse  :( ( for meg)
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...