Logg inn med Facebook eller Google!

Boka \'Øya\' om leprakolonien Spinalonga blir gresk TV serie.

Started by Liv, 01. Feb 10, 19:49:47

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: \"Anita\"Hva med å åpne en FB gruppe og få folk til å melde seg inn. Er sikker på det er mange som ønsker den serien sendt på norsk TV.

Bare en tanke  :flower:

Hilsen Anita

Hadde den samme tanken selv, men siden jeg heller ikke er på FB, så kan ikke jeg heller. Håper noen kan opprette ei slik gruppe på FB   :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Morten

Til alle som liker \"Øya\". Det ser faktisk ut for at MEGA legger ut alle episodene på hjemmesiden etter hvert. (Den første ligger der nå)

http://www.megatv.com/tonisi/

Fikk se den første episoden på storskjerm i en bar i Chania nå siste mandag. Uten lyd og uten tekst... Ikke rart de ristet på hode av oss gale nordmenn.
Κρήτη στην καρδιά μου.

Hellasfrelst

Kikka litt på starten av episode 1 på MEGA i går kveld, og det så ut til å være en serie jeg ønsker å se.
Jeg forsto litt av det som ble sagt, men jeg sliter nok i og med at det er gresk tale og ikke tekstet. Kanskje dette gir meg et spark bak til å komme meg videre med læring av det greske språk. :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

MaFi

Min gresk er særs begrenset, men jeg satt nå i gårkveld og så hele 1. episode!!! Siden jeg har lest boka og forstår ett og annet innimellom, fikk jeg i hvert fall dette inntrykket: Fin serie! (NRK eller TV2, løp og kjøp...!)

MaFi

MEGA har en lenke med intervjuer - med Victoria Hislop og med produsent og skuespillere... Det er tekstet på engelsk, ca 11 min.

http://www.megatv.com/tonisi/default.asp?catid=20557&subid=2&pubid=16323752#toppage (NB - ikke direkte lenke)

Klikk på oversikten over videoer (Video Î'ποσπάσμαÏ,,α), og bla i menyen til dere finner lenka \"ΣÏ...νενÏ,,εύξειÏ,\" (Intervjuer).

Anne

Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

6814

Quote from: bengalow on 02. Feb 10, 13:56:40
Jag fattar inte hur du, Heidrun, av alla, kan klämma fram en ståndpunkt om något du inte har en susning om, då du inte ens förstår språket. Likaså Anders....Ni skall veta att en av de 2-3 bästa filmregissörerna i hela världen är grek - Theo Angelopoulos.
Att döma ut något, som inte ens är skapat, ja hur mer off topic kan man bli. Trivs ni där i diket?
Att engelsmän har en tradiotion av drama, är väl en sak, men det gäller att ha en \"själ\" för vad man gör. Det har man knappast om man skall skildra en grekisk tragedi - utan man tolkar det på det oftast på det vis som är \"västerländskt\". Jag gillar engelska deckare - förmodligen den genren som är överlägset bäst i deras produktion.
Ett exexmpel...Filmen \"America, America\" blev en stor framgång i hela världen, där man skildrade grekiska emigranter till USA. Regissör var Elia Kazan, född i Grekland. Han fick fram precis det som man skulle just för att han förstod vad det handlade om, och hade varit med om det själv.
Och sedan finns det naturligtvis undantag från reglerna, men det vill jag inte gå in på här. Döm inte svensk filmproduktion pga Ingmar Bergman, eller Åsa-Nisse. Det finns mycket däremellan - liksom i grekisk produktion


Ta med også ELIA KAZAN! East of Eden!

Diddi

Har ikke sett at dette har vært lagt ut her på forumet, men fikk tips fra Anne, på facebook, om Øya del 1 med norsk tekst.
Den har vi kost oss med i kveld  :)

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Quote from: frudiddi on 12. Jan 14, 21:43:59
Har ikke sett at dette har vært lagt ut her på forumet, men fikk tips fra Anne, på facebook, om Øya del 1 med norsk tekst.
Den har vi kost oss med i kveld  :)




Tusen takk for at viderformidler Annes tips, frudiddi (for oss som ikke er på FB)  ;D  Den serien har jeg hatt SÅ lyst til å se! Får gjemme den til i morgen, så har jeg noe å glede meg til  :-*  Vet du om alle episodene fins eller kommer på youtube? Håper inderlig det....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Det får vi bare håpe, Tjorven  :) Ser Anne takker en Per Johan for jobben, så virker som han gjør det sånn privat. Stor takk til han fra meg også !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

ElisabethIhme

Takk til den som gjorde det mulig  for meg og andre å se første del av "Øya". Har lenge ønsket å se filmatiseringen. Det var gripende.
kalispera

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...