Logg inn med Facebook eller Google!

Torill og Tjorven til Parga :)

Started by Tjorven, 03. Jan 10, 17:19:36

Previous topic - Next topic

Torill

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Tjorven\"Nå svarer jeg kun på egne vegne, men jeg kan ikke se for meg Torill og meg alene i en kano/kajakk uti elva. Dvs, jeg kan nok se det for meg med humor-brillene på, der vi kaver avgårde   :clown:  :clown:  men det er nok en fin opplevelse for mer \"sjøvante\" folk.
Derimot leste jeg et sted at det er mulig å være med på en båttur i området, så det hadde kanskje vært en ide?
Hadde tenkt å svare Tommy omtrent på samme måte som deg :cheers: Syns jeg ser oss i kano der nede :colors: Er redd vi hadde kommet i nyhetene hvis vi skulle forsøkt oss på noe sånt  :cheers: Men sikkert en opplevelse for de som vet å håndtere sånne farkoster :flower:

Nu var det ju i och för sig ikke jag som föreslog paddling från Acherons mynning o oppåt längs floden, fast det kan säkert vara en fin opplevelse tills man kommer fram till byn Gliki och ravinen, även om jag själv hellre hade färdats med kanot nerströms genom ravinen o ner mot Gliki från
det hållet   :bounce:
 

Bare så flotte bilder Tommy! Trur maling og pensel må fram her i gården snart :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"Tjorven\"Kanskje jeg skal finne et plastbadekar, så får man se hvor man havner, Tommy ;)  :)  ;)
Hm! :blackeye:  :blackeye:  :blackeye: ....Nei,Tjorven,trur ikke det :cheers:
ÅÅÅ,kan vi dra snart? :bounce:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Quote from: \"Torill\"ÅÅÅ,kan vi dra snart? :bounce:

Ca 7 måneder senere...... :
Jo, Torill. NÅ kan vi snart dra  :flower: Om ei uke fra i dag er vi endelig på vei  :cheers:  Parga  here we come  :D  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Håper dere får en fin tur! :-)

Tjorven

Takk Anders, det tviler jeg ikke på at vi får  :D  Vi har planlagt båttur til Paxos/Antipaxos, og utflukt til området rundt Acheron-elva, der det ser helt nydelig ut.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

En båttur til Paxos og Antipaxos må dere asolutt ta med. Vi bodde i Parga for noen år siden (ja.... 13 år faktisk) og de turene vi tok var en båttur dit, Acheron-elva og en to-dagers tur til Meteora.
Turen til Acheron-elva ble kombinert med et besøk på ei fin strand hvor det ble grillet kylling og blekksprut som vi fikk servert tomatsalat, brød og Tzatziki til... og hvitvin. Nydelig!!
Meteora er også en opplevelse som jeg ikke ville vært forruten. Å besøke  klostrene som ligger der oppe på toppen av de spesielle fjellene var verdt turen dit. Likedan det å se fjellene opplyst av lyskastere på kveldstid.

Ha en kjempefin tur.  :hello2:
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Tusen takk, Hellasfrelst :)  Ja, øyturen og Acheron står øverst på lista. Kunne godt tenkt meg å se Meteora også, men det er jo en todagers tur, (og sikkert dyrt) så det spørs om vi ikke bare baserer oss på dagsutflukter. Har også lyst å besøke en fjellby i nærheten, hvis vi leier bil, Metzovo ser veldig koselig og spesiell ut...
Mange ønsker, men vi får se hva det blir til når vi kommer nedover. Ca 15 år siden jeg var der sist, så spennende blir det, uansett  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Turen til Meteora er nå (fra i fjor) omgjort til dagstur, etter at den nye motorveien tvers over Nord-Hellas begynner å bli fullført.  Vi tok denne turen i fjor, og det var en fantastisk opplevelse.  Jeg ville gladelig ha kuttet ut alle andre utflukter fra Parga for å få med meg denne turen.  For meg var den ett av de absolutte høydepunktene i løpet av alle mine Hellas-turer!

Den nye veien er en opplevelse i seg selv, med den høyeste brua 270 meter over dalbunnen!   Turen er veldig behagelig på den nye veien, og ikke det minste stressende.  Man får med seg et stopp i  Metzovo også, og får sett litt av Pindos-fjellene, en stor naturopplevelse.  

Hvis dere leier bil og drar til Metzovo, er det forsåvidt ikke så lange stubben igjen..........
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tjorven

Wow, takk så mye for tipset, JohnS. Det var noe å tenke på  ;) Dette blir jo nesten mer enn et kinder-egg! Dagstur, Meteora OG Metzovo, spennende natur, og man kan droppe utgifter leiebil  :D Husker du hvor mye dere betalte for turen?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Da har de vel kuttet ut noen av stoppene underveis for å klare det på en dag. Vi hadde et kort stopp i Filipiada, noen timer i Ioannina og et stopp oppe på fjellet ved et skianlegg på tur dit. Vi bodde på et hotell i Kastraki, og spiste middag nede i Kalambaka på kvelden. Og så hadde vi et lengre stopp i Metzovo på tur hjem.
Enig i at Metzovo er verdt et besøk, det er en spesiell fjellby.
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Ja, jeg har merka meg denne fjellbyen etter flotte bilder som er lagt ut på forumet tidligere   :thumbright:  Fint at du også anbefaler denne, Hellasfrelst.

Ellers kom jeg over noen bilder fra en \"Recreation Park\" i Perdika-området. Her var det turstier i vakker natur, sukk. Det er bare så mye å se rundt omkring Parga, og så mange valgmuligheter, men vi har bare 14 dager på oss. Og vi skal jo ha en dose slaraffenliv også ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Quote from: \"Tjorven\"Dagstur, Meteora OG Metzovo, spennende natur, og man kan droppe utgifter leiebil  :D Husker du hvor mye dere betalte for turen?

Jeg fortrenger stort sett hva sånt koster så fort pengene har forsvunnet ut av lommeboka, så det nytter ikke å spørre meg om priser..  Men mitt reisefølge mener den kosta 40 eller 45 € pro pers, uten at hun er helt sikker.

Utenom god tid til besøket på et kloster i Meteora, og en runde hvor vi stoppa ved en hel del av de andre klostrene, hadde vi gode stopp i Ioannina, i Kalambaka og i Metzovo.  Selvfølgelig ble sikkert stoppene kortere enn ved en todagers tur, men det var på ingen måte heseblesende tissestopp med pushing fra reiseleder for å komme i gang igjen.  På forhånd var vi litt redd for at det ville bli en del stress, men det ble det absolutt ikke.  Vi hadde god tid til å se oss rundt, spise litt eller ta en kaffekopp hver gang vi stoppa.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...