Logg inn med Facebook eller Google!

Torill og Tjorven til Parga :)

Started by Tjorven, 03. Jan 10, 17:19:36

Previous topic - Next topic

filhellener

Så koselig at dere skal til Parga sammen, Tjorven og Torill  :flower:

Da vi var i Parga i 1998 var vi på båttur på Styx/Acheron til Nekromanteion. På turen tilbake var vi inne i grotter og avsluttet med et badestopp på ei fin strand.  Kanskje det var noe for dere? :iconbiggrin:

Her er noen innscannede bilder :

Kari

Tjorven

Åh så flott, Filhellener, en slik tur hadde vært ypperlig, og man får zoomet inn masse vakker natur og omgivelser fra sjøsiden :)  Dro dere dit på egen hånd og ble med på tur, eller var den arrangert med transport fra Parga? Det er jo lenge siden dere var med på dette, og har som sagt lest at det finnes slike turer, men fant ikke noe detaljert om opplegget. Får nok snuse litt mer rundt og sjekke ut, med fare for at jeg må forlenge ferien til 3 uker  :bom:  
Det er jo så mye jeg vil ha med meg, og planlegginga er halve moroa, så jeg har det artig for tia  :compress:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Quote from: \"Tjorven\"Nå svarer jeg kun på egne vegne, men jeg kan ikke se for meg Torill og meg alene i en kano/kajakk uti elva. Dvs, jeg kan nok se det for meg med humor-brillene på, der vi kaver avgårde   :clown:  :clown:  men det er nok en fin opplevelse for mer \"sjøvante\" folk.
Derimot leste jeg et sted at det er mulig å være med på en båttur i området, så det hadde kanskje vært en ide?
Hadde tenkt å svare Tommy omtrent på samme måte som deg :cheers: Syns jeg ser oss i kano der nede :colors: Er redd vi hadde kommet i nyhetene hvis vi skulle forsøkt oss på noe sånt  :cheers: Men sikkert en opplevelse for de som vet å håndtere sånne farkoster :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Tjorven\"Nå svarer jeg kun på egne vegne, men jeg kan ikke se for meg Torill og meg alene i en kano/kajakk uti elva. Dvs, jeg kan nok se det for meg med humor-brillene på, der vi kaver avgårde   :clown:  :clown:  men det er nok en fin opplevelse for mer \"sjøvante\" folk.
Derimot leste jeg et sted at det er mulig å være med på en båttur i området, så det hadde kanskje vært en ide?
Hadde tenkt å svare Tommy omtrent på samme måte som deg :cheers: Syns jeg ser oss i kano der nede :colors: Er redd vi hadde kommet i nyhetene hvis vi skulle forsøkt oss på noe sånt  :cheers: Men sikkert en opplevelse for de som vet å håndtere sånne farkoster :flower:

Nu var det ju i och för sig ikke jag som föreslog paddling från Acherons mynning o oppåt längs floden, fast det kan säkert vara en fin opplevelse tills man kommer fram till byn Gliki och ravinen, även om jag själv hellre hade färdats med kanot nerströms genom ravinen o ner mot Gliki från
det hållet   :bounce:
 

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Flotte bilder igjen, Tommy, av et fasinerende landskap som jeg har lyst å nyte uten å tenke på å komme meg oppover eller nedover elva på egen hånd  :toothy7:

Ikke så lett å henge med i svingene, Torill?  :compress:  Det var PO som foreslo kanotur, skjønner du.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:hello2:Så artig at dere skal på tur sammen til Parga. Det er slikt som varmer nå som vinterkulda er på det varmeste. Bilder og reiseskildringer viser jo også til fulle at det må være et deilig og spennende sted å komme til.
  :flower: Gratulerer med å ha bestilt tur  :flower:

Tjorven

Takk Katherina. Må si jeg at jeg gleder meg til sol, varme og godt selskap. Spesielt nå, med 18 kuldegrader utafor husveggen!
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Åh så flott, Filhellener, en slik tur hadde vært ypperlig, og man får zoomet inn masse vakker natur og omgivelser fra sjøsiden :)  Dro dere dit på egen hånd og ble med på tur, eller var den arrangert med transport fra Parga?

Det var en arrangert tur, ikke noe vi ordnet...utover å melde oss på  :wink:   :iconbiggrin:
Kari

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Flotte bilder igjen, Tommy, av et fasinerende landskap som jeg har lyst å nyte uten å tenke på å komme meg oppover eller nedover elva på egen hånd  :toothy7:

Man kan ha det flott på många vis , o det går ju också an att bara flyte på en flotte ;-) :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Kanskje jeg skal finne et plastbadekar, så får man se hvor man havner, Tommy ;)  :)  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

På det varmeste Katherina,på det varmeste :blackeye:  :blackeye:  :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Katherina

:drunken: Ja, ja. Nettopp på det varmeste. blir jo ltt heit og ør av å tenke på kommende ferieturer og deilige steder nå når kulda stikker i fjeset bare en stikker nesa litt utenfor døra.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...