Logg inn med Facebook eller Google!

Torill og Tjorven til Parga :)

Started by Tjorven, 03. Jan 10, 17:19:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

Og hyggelig at dere andre deler gleden med oss, også  :flower:
Jeg måtte glise litt da jeg så bildet av de to lystige damene på et av Tommys bilder. Kan godt se for meg Torill og meg i samme situasjon ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Og hyggelig at dere andre deler gleden med oss, også  :flower:
Jeg måtte glise litt da jeg så bildet av de to lystige damene på et av Tommys bilder. Kan godt se for meg Torill og meg i samme situasjon ;)

En av de lustiga damerna är medlem på detta forumet, o vi hade det rätt så förnöjsamt i Parga då vi kom oss samman där :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

-POE-

Ett udda ställe som jag särskilt längtar tillbaka till är floden Acherons källa,
Du kan köra nästan ända fram och sedan gå längs eller i floden, svalkande och grönt!
På ett par ställen bubblar källvattnet rakt upp ur marken och dramatiska klippor står bredvid.
Inte långt från Parga heller, rekommenderas!

Lånar en kanonbild därifrån av Tommy om det är ok?

//PO

//PO

Tjorven

Et herlig bilde, ja. Har bitt meg merke i Styx om områdene rundt. Ser vakkert ut! Lurte litt på akkurat det med framkomst dit. Ser ut som at man kan kjøre langsmed elven med 2-hjuling, håper det er tilgjenelighet ikke så lang fra der man må parkere bil. Det er disse føttene som hindrer meg i å gå lange strekninger, desverre. Noen formening om hvor langt det er å gå, PO eller Tommy?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Det spørsmålet ditt der er jeg også spent på å få svar på Tjorven! Der skulle jeg gjerne ha vært :flower:  Ser nesten ut som en jungel!  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Helt Okey att du använt bilden PO, så klart. Den är ju dessutom tidigare utlagd i denna tråden. Hur långt det är att gå därifrån man parkerar bilen ? Det beror så på hur långt man vill gå :-) , det går att ta sig kilometervis oppströms. Men man behöver inte göra det, man kan ta sig en bit opp längs floden, på gångstigar vid sidan om o se en del av den spektakulära naturen där, det är kanske några hundra meter att gå. Vill man vada och bada i floden rekommenderas bra skor, det är rätt stenigt på sina håll, strömt och kallt i vattnet.

Som en parantes i sammanhanget så är namnet eller benämningen Styx helt malplacerat. Acheron och Styx var 2 av floderna som gränsade till dödsriket enligt grekisk mytologi ( enligt mytologin fanns det 4 gränsfloder till dödsriket, Acheron, Styx, Phlegeton och Cocytos ) det är alltså ikke samma flod vi talar om. Och medans Acheron existerar på riktigt finns floden Styx bara i mytologins värld.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Takk for opplysningene, Tommy, og oppklaring av navneforvirringen ang. elvene ;) Det blir nok en tur i område for å se den vakre naturen der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Åhh, så trevligt att höra att dere reiser til Parga Torill og Tjorven! Håper virkelig at dere får en underbar reise dit og at dere finner fram til deres egne små perler der! Jeg har fler bilder fra Parga i augusti så jeg skal se om jeg kan legge u noen fler.

Nå har jeg også njutit av flotte bilder både från PO och Tommy. Dere kan virkelig få fram det bästa i motiverna :flower:

Johanne :)

Torill

Ja legg ut flere bilder Johanne! Mottas med stor takk :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

-POE-

Jag vet inte om det är ett alternativ för Er  men jag har läst nån´stans att man kan hyra kanot/kajak och paddla uppför Acheron. Vi åkte scooter ganska långt upp efter den västra stranden och gick och vadade en bra bit till. Men även en liten bit från parkeringen är det väl värt resan från Parga.

//PO
//PO

Tjorven

Nå svarer jeg kun på egne vegne, men jeg kan ikke se for meg Torill og meg alene i en kano/kajakk uti elva. Dvs, jeg kan nok se det for meg med humor-brillene på, der vi kaver avgårde   :clown:  :clown:  men det er nok en fin opplevelse for mer \"sjøvante\" folk.
Derimot leste jeg et sted at det er mulig å være med på en båttur i området, så det hadde kanskje vært en ide?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"-POE-\"Jag vet inte om det är ett alternativ för Er  men jag har läst nån´stans att man kan hyra kanot/kajak och paddla uppför Acheron. Vi åkte scooter ganska långt upp efter den västra stranden och gick och vadade en bra bit till. Men även en liten bit från parkeringen är det väl värt resan från Parga.

//PO

Det går också an att vandra ovanför ravinen, längs gamla stigar som användes av befolkningen som transportleder under befrielsekriget mot turkarna. Där har man en fin utsikt över flodravinen, o vill man kan man ta sig ända fram till något som heter \"Hades Portar\" där floden övergår att till att rinna ner i ravinen, delvis under mark o genom berget. Ner till Dödsriket  :drunken:  :bom:  :colors:  ???



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...