Logg inn med Facebook eller Google!

Kato Daratso

Started by Michael, 22. Sep 09, 03:58:47

Previous topic - Next topic

Michael

Hej alle.

Jeg har lige bestilt 16 rejser til Kreta d 7/5 - 21/5 2010 (sølvbryllup)  :rr:

Hvordan er vejret typisk på denne årstid ?

Gode råd til hvor skal vi holde festen ?

Mvh Michael

snoknud

Det høres gøy ut, håper dere får fint vær.  Det kan være litt forskjellig, men normalt er det som en god norsk sommer, 20 - 25 grader og sol, men du må ikke bli sjokkert om det kommer en skur.  

Hvor dere skal holde festen, beror på budsjett.  I øvre prisleie ligger Cretan Farm , sjekk denne adressen:   http://www.grecotel.com/crete/agreco/the-farm_2269.htm

Inne i byen er det også noen fine, og dyre, fkes:
http://www.veneto.gr/

Ellers har du masse fine tavernaer og mange av de lokale, som ikke har hjemmesider er flotte.

Jeg foretrekker de lokale.  Lykke til....

Ly
snorre

ofriis

Det er mange muligheter til å feire sølvbryllup i Rethymno, men er ikke Kato Daratso vest for Chania. Altså mer enn 6 mil unna?
The farther one travels / The less one knows

snoknud

Quote from: \"ofriis\"Det er mange muligheter til å feire sølvbryllup i Rethymno, men er ikke Kato Daratso vest for Chania. Altså mer enn 6 mil unna?
Var dette til meg?
Begge de stedene jeg nevner ligger i Rethymnon, den ene Veneto i gamlebyen, og den andre like utenfor Adele 8 km øst for Rethymno.
snorre

ofriis

Quote from: \"snoknud\"
Quote from: \"ofriis\"Det er mange muligheter til å feire sølvbryllup i Rethymno, men er ikke Kato Daratso vest for Chania. Altså mer enn 6 mil unna?
Var dette til meg?
Begge de stedene jeg nevner ligger i Rethymnon, den ene Veneto i gamlebyen, og den andre like utenfor Adele 8 km øst for Rethymno.
Egentlig bare en kommentar. Ut fra navnet på tråden så forstår jeg det slik at Michael skal til Kato Daratso, som er vest for Chania. Da kan jo Rethymno bli litt vel langt avgårde, i alle fall når de skal hjem igjen etter festen.
 :cheese:
Veneto er nok et av de finere stedene i Rethymno, det samme kan man si om Avli som er like i nærheten. Der har de champagne til 500 Euro flasken for den som vil ta seg helt ut.
Et mere folkelig alternativ i Rethymno er restaurant Birais på strandpromenaden. Det vil si, det heter Taverna Agrilia når man er innenfor glassveggen. Den lukker de ved private arrangementer. Restauranten er bra, og de har bra viner også. Dessuten har de lekerom for barna. Ikke så spesielt interiør som Avli, men utsikt til stranda og sjøen.
The farther one travels / The less one knows

snoknud

Quote from: \"ofriis\"
Quote from: \"snoknud\"
Quote from: \"ofriis\"Det er mange muligheter til å feire sølvbryllup i Rethymno, men er ikke Kato Daratso vest for Chania. Altså mer enn 6 mil unna?
Var dette til meg?
Begge de stedene jeg nevner ligger i Rethymnon, den ene Veneto i gamlebyen, og den andre like utenfor Adele 8 km øst for Rethymno.
Egentlig bare en kommentar. Ut fra navnet på tråden så forstår jeg det slik at Michael skal til Kato Daratso, som er vest for Chania. Da kan jo Rethymno bli litt vel langt avgårde, i alle fall når de skal hjem igjen etter festen.
 :cheese:
Veneto er nok et av de finere stedene i Rethymno, det samme kan man si om Avli som er like i nærheten. Der har de champagne til 500 Euro flasken for den som vil ta seg helt ut.
Et mere folkelig alternativ i Rethymno er restaurant Birais på strandpromenaden. Det vil si, det heter Taverna Agrilia når man er innenfor glassveggen. Den lukker de ved private arrangementer. Restauranten er bra, og de har bra viner også. Dessuten har de lekerom for barna. Ikke så spesielt interiør som Avli, men utsikt til stranda og sjøen.
Beklager, så ikke overskriften jeg....
snorre

Ninette

Michael!

Skal dere vaere mange gjester paa festen? Vil dere ha et lukket selskap bare for dere? Dans?

Jeg vet om en hyggelig restaurant, Theo, i Paragoria, i et rolig omraade med utsikt mot havet. Paragonia ligger naermere Chania enn Kato Daratso.

Paa Theo kan dere sannsynligvis faa lokalet for dere selv og de tilbereder deilig mat der. Slik lokalet er naa, er det plass til 50 - 60 personer, eller det kan dekkes langbord til inntil 25 - 30 personer.

Jeg kan legge ut bilde av restauranten om du vil. Jeg har ogsaa kontaktinformasjon til Theo, som er daglig leder der.

Kanskje dette er verd aa sjekke ut.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Michael

Quote from: \"Ninette\"Michael!

Skal dere vaere mange gjester paa festen? Vil dere ha et lukket selskap bare for dere? Dans?

Jeg vet om en hyggelig restaurant, Theo, i Paragonia, i et rolig omraade med utsikt mot havet. Paragonia ligger naermere Chania enn Kato Daratso.

Paa Theo kan dere sannsynligvis faa lokalet for dere selv og de tilbereder deilig mat der. Slik lokalet er naa, er det plass til 50 - 60 personer, eller det kan dekkes langbord til inntil 25 - 30 personer.

Jeg kan legge ut bilde av restauranten om du vil. Jeg har ogsaa kontaktinformasjon til Theo, som er daglig leder der.

Kanskje dette er verd aa sjekke ut.


\"Jeg kan legge ut bilde av restauranten om du vil.\"

Ja tak, det vil jeg gerne.

På forhånd tak.

Mvh Michael

Ninette

Hei! Her er noen bilder fra restaurant Theo, tatt i går morges før frokosten åpnet. Det er en ny og moderne restaurant, og de lager deilig gresk mat.

Om du er interessert i å diskutere et mulig selskap her, kan du kontakte Theo Kakavelakis på e-post reservations (at) hotelalexis.gr, evt telefon +30 28210 93733.

Hotellet er forresten også veldig bra, og ikke minst rimelig. Det ligger i et rolig område med gangavstand til Chania. Kan anbefales på det varmeste.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Heidrun

Ikke for å legge meg oppi dette ninette. Men dette ser mer ut som en kafeteria. Skikkelig sterilt og ukoselig. Jeg ville ihvertfall ikke lagt en feiring av et sølvbryllup dit
Yamas til livet og til

Ninette

Quote from: \"Heidrun\"Ikke for å legge meg oppi dette ninette. Men dette ser mer ut som en kafeteria. Skikkelig sterilt og ukoselig. Jeg ville ihvertfall ikke lagt en feiring av et sølvbryllup dit

Neida, det ser ikke ut som en kafeteria, og det er ikke sterilt og ukoselig. Det er faktisk et veldig fint lokale.

Men nå er det jo Michael som skal feire sølvbryllup og som må vurdere hvorvidt det er interessant eller ikke :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Michael

Tak for de fine forslag  :compress:

Jeg havde faktisk tænk mig at overraske min dejlige kone  :cheers:
Jeg havde tænkt mig at arrangere hestevogn incl. champagne for min kone og gæsterne fra hotellet i Kata Doratso til en udvalgt Græsk restaurant i området eller Chania, er det mon muligt ?
Retauranten skal ikke være overfint men hyggeligt og rigtig græsk med lidt græsk musik evt. levende ! maden skal være græsk selvfølgelig og aftenen skal sluttes af med en Græsk zorbas ?
Nogen som har et godt bud på det ?

Forslag modtages med tak !

Mvh Michael

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....