Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene midt i juli 2009

Started by kaka, 03. Aug 09, 20:38:33

Previous topic - Next topic

Livsnyteren

ÅÅ som jeg lengter nedover når jeg ser bildene dine kaka :cheers: Nydelige bilder både av kattene og resten av Skopelos :flower:

ouzolina

Quote from: \"kaka\"Jeg oppfattet at svaret var \"for kattene\". Noen som kjenner til dette? Kattene kunne jo ikke akkurat åpne flaskene selv, men...

Det er for at holde kattene borte ... Det er første år jeg har set alle de vandflasker rundt omkring på Skopelos - måske en ny trend :dontknow:

/Mette
Skopelit på deltid

Heidrun

Mulig jeg ikke har sett etter godt nok. Men er dette typisk for Skopelos at man skriver utenpå huset at det er til salgs
Yamas til livet og til

kaka

07. Aug 09, 18:00:25 #15 Last Edit: 25. Oct 11, 21:31:17 by kaka
Quote from: \"ouzolina\"
Quote from: \"kaka\"Jeg oppfattet at svaret var \"for kattene\". Noen som kjenner til dette? Kattene kunne jo ikke akkurat åpne flaskene selv, men...


Det er for at holde kattene borte ... Det er første år jeg har set alle de vandflasker rundt omkring på Skopelos - måske en ny trend :dontknow:

/Mette


Tenk at jeg kunne misforstå slik da! Er det for å skvette vann på kattene, - og jeg som trodde det var velment.  (Jeg har jo erfart i barnehagen at vann var eneste måten å få en svært påtrengende katt til å holde seg unna vognene til barna- etter at jeg flere ganger hadde løftet katten utenfor gjerdet og sagt klart og tydelig at den ikke var velkommen inn. Kanksje den ikke skjønte hva jeg sa?) :cat:
Men de er jo søte, disse kattene da Livsnyter, ikke minst de lekne nøstene. De eldre er ofte mer makelige, og finne er fin plass til å betrakte verden:

Til Heidrun: Jeg husker ikke at jeg så dette rundt omkring, men skilt og plakater ses jo mange steder. Masse på Skiathos!
Men varianten malt pent i husveggen, ved siden av navnet, er det mest tiltalende jeg har sett. Kanskje det er noe for deg som har så lyst å få deg en bolig nedover. Praktfull beliggenhet, hvis du orker å gå trapper opp og ned, og nydelig bar rett utenfor døren:
KariK

kaka

08. Aug 09, 18:56:14 #16 Last Edit: 25. Oct 11, 21:31:47 by kaka
Idag har det vært så lummert her i Oslo at jeg heller skulle vært i vannkanten på Milia. En deilig strand med passe liv. Jeg skjønt på de unge at det var redusert aktivitet der i år. Kiosken var borte (fortsatt en litt sjarmløs taverna litt ovenfor, så vi fikk da mat og drikke) - og ingen vannsportaktiviteter. Det siste gjorde ingenting. Det så ut til at folk klarte godt å nyte vannet ved egen hjelp.
KariK

Tjorven

Herlige bilder og reisebrev, Kaka. Dere bodde jammen på toppen, ja, med oversikt til det meste. Skopelos er fortsatt like nydelig ser jeg :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

08. Aug 09, 21:06:40 #18 Last Edit: 25. Oct 11, 21:32:29 by kaka
Ja, Skopelos er en perle! Jeg koste meg hver dag, ikke minst på turene ned gjennom byen om kveldene. Jeg sa nok opptil flere ganger (har en tendens til å gjenta meg selv når jeg er betatt) at jeg tror Skoeplos by er den vakreste, greske byen jeg har vært i!
KariK

brit

Mener å ha hørt at Skopelos by har fått en pris for den fineste landsbyen i Hellas.......

kaka

Quote from: \"brit\"Mener å ha hørt at Skopelos by har fått en pris for den fineste landsbyen i Hellas.......
Det kan jeg i så fall forstå! Jeg underskriver gjerne på det, selv om jeg har mye igjen å se i Hellas.
KariK

brit

Skopelos by er i alle fall nydelig og ganske så vanskelig å finne fram i...den er jo som en labyrint...men kjempe sjarmerende.
Er veldig glad i byen og øya forøvrig og om ca.tre uker er jeg der...hvis alt går etter planene.
Takk igjen kaka for flotte bilder fra en flott øy som vi gleder oss veldig til å se igjen! :flower:  :flower:

Ole

Takk for nydelige bilder, Kaka! Skopelos frister virkelig!

kaka

09. Aug 09, 10:52:50 #23 Last Edit: 25. Oct 11, 21:34:11 by kaka
Hyggelig, Ole. Det er bare å la seg friste!  :cheese: Jeg kommer til å pøse på flere bilder, både fra byen og strendene.
Og god tur til dere, Brit. Kunne godt tatt en tur til med èn gang, jeg (bare sjøen er grei ved overfarten).

Jeg opplevde byen som ganske ren, og stort sett pent oppussete hus i lyse farger. Veldig fascinerende at de bruker så mye skifer på takene også.
Men vi fant jo og disse slitte husene som vi lett blir betatt av (hva kalte du det, Opera? Ruinromantikk?)
Og noen steder hadde de dristige oppussings, - eller rivningsprosjekter på gang.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...