Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina rundt på Peloponnes 2009

Started by Katherina, 21. Jun 09, 19:36:15

Previous topic - Next topic

Katherina

:P  :cry:Ja, Monemvasia er et av de stedene man kan besøke gang på gang. Men jeg må innrømme at vi ble skuffede da oppholdet ble så kort og at vi ikke kunne gå oppover. Hadde gledet oss til turen og utsikten. Da hadde jeg hatt enda flere bilder å dele med dere.  
:thumbright: Men så har vi en ekstra grunn til å besøke det en gang senere.

Tjorven

Når man ikke kan oppleve alt det vakre du formidler er det en fryd å få være med dere på rundtur, Katherina. Takk for flotte bilder, igjen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:cheers: Takk for koselige tilbakemeldinger atter en gang.Fint at dere henger på og er reisefølge rundt omkring på Peloponnes. Opplevelsene er mangeartede.

 :roll: Det er en grå dag med regnbyger her i Horten i dag, så da passer det å drømme seg tilbake til solfylte og deilige dager i mai i ferieparadiset.

 :P På grunn av den sterke vinden forlot vi Monemvasia mye tidligere enn planlagt og turen hjemmover gikk i et rolig tempo.

 :cheese: Første stopp var hos noen geiter. I skyggen satt det to gjetere og melket. I inngjerdingen bak dem stod det en stor geiteflokk og ventet. To og to geiter ble sluppet fram av gangen. Men det var en som var mindre tålmodig enn de andre. En stor bukk trengte seg fram og bildene får få lov til å formidle resten.

 :flower: De ser nesten litt strenge ut de to mennene som stod og solgte tomater og appelsiner ved veikanten. Men det er bare på bildet. Vi hadde en riktig artig stund og de lot seg mer enn villig fotografere. De var rause på vekta og det var vi glade for. Du får ikke bedre frukt enn dette og så godt som det smakte i varmen.

Katherina

:sunny: Etter et trivelig opphold hos appelsin og tomat selgerne sneglet vi oss gradvis hjemmover. Vinden avtok da vi kom på den andre siden av fjellene og det ble mer og mer fristende med et bad. Bukta ved Nea Itilo fristet med sitt klare vann. Det var få turister her enda. De holdt på med en del forandringer og tavernaen der vi hadde spist en deilig middag året før var det ikke spor etter. Trist syntes vi, for den var riktig sjarmerende der den lå helt nede ved vannkanten. Spennende å se hva som kommer i steden. De holdt på å utbedre stranda og det er jo fint.
 :cheese:Sporene etter brannen i august 2007 blir mindre og mindre og det bygges litt nytt.
Før vi kom ned til bukta stoppet vi og nøt utsikten over bukta og landskapet rundt. Her var det enda mange synlige tegn etter brannen og vi vil nok alltid ha klart i minnet de sterke inntrykkene det ga oss da vi kom midt opp i den.
Det er deilig å reise slik rundt nærmest på lykke og fromme. Ta det som det kommer. Litt lei oss for at vi ikke fikk tilbragt mer tid i Monemvasia, men det blir nok flere anledninger.  :cheers:

xristina

Du verden så masse flotte bilder! :-)

Riitta

Vilken härlig rundtur :flower: Man ser att ni kom nära det Grekiska vardagslivet. Hade gärna köpn lite apelsiner och tomater av dom männen där på landet :bom:
Fina bilder :flower:

Riitta

Liv

Flotte stemnings bilder.  :flower:

Barbro

Så deilige bilder!Skjønnheten og variasjonene i det greske landskapet kan mange ganger helt ta pusten fra en :cyclops: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Annlaug

Har kost meg med stemingen i disse nydelige bildene. Litt usikker på om den fetaosten blir ok......*ler*

Torill

Så synd at dere hadde så kraftig vind i Monemvasia da :blackeye: Men som du sier \"det går flere tog\" :flower: Flotte bilder uansett!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Katherina

:flower:  :drunken: Det er leeeeenge siden jeg har vært i denne tråden. Siden sist har jeg hatt en fin tur til Lesvos, det ble vinter og her på Forumet har jeg prøvd å formidle litt av de opplevelsene vi hadde på Lesvos. samtidig som jeg har kost meg med bilder både fra Kardamili og andre steder i Hellas. Nå våres det og tankene mine går mer og mer til Peloponnes og Kardamili, etter hvert som tiden for ny ferie nærmer seg :drunken:  :flower:

 :cheers: Det gjør godt å drømme seg bort i andres bilder, men jeg har også noen igjen fra mai 2009. Så her kommer endelig resten av ferien. :cheers:

 :sunny: Vi hadde kommet hjem fra en fin og opplevelsesrik tur til blant annet Monemvasia.
Hva nå? På vestsiden av Messianiabukta hadde vi vært lite, så det var på tide å få utforsket dette området litt. Jeg hadde kjørt lite gjennom Kalamata og var litt spent, men det gikk greit. Første stopp ble Koroni. En by med historie helt tilbake til antikken. En svært gammel borg vitner om fordumstider, men det meste av den moderne byen ligger utenfor borgmurene. Det ble lite byvandring denne gangen, Det får vi ha til gode. Etter noen timer i bilen fristet det virkelig mer med et besøk på stranda. Picknic på stranda eller i det grønne er noe vi har sans for og hva kunne være bedre enn et måltid mens havvannet kilte oss under føttene.  :roll:  :lol: Mette og tilfredse passet det bra med en tur på festningsområdet, før ferden gikk videre :lol:  :sunny:

 :thumbright: Tar dere med på festningsområdet neste gang :thumbleft:

Annlaug

Nydelige lengte bilder. Picnic på stranden ser utrolig fristende ut:)))

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | Today at 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...