Logg inn med Facebook eller Google!

BILLEIE PÅ KRETA

Started by marvolk, 29. May 09, 11:47:14

Previous topic - Next topic

buste

Hei Å hå!
Har prøvd forskjellige firma uten at jeg har funnet noen favoritter, både hos reisearangør og eller direkte hos lokale firma.
Har i år fått pris på kr 1960,- for 7 dager gjennom Apollo for kategori C bil VW polo.
I fjord leide jeg C3 både gjennom Avis og Speed Wheel.
Avis gjennom Ving mener denne lå i overkant av 420 Euro for 7 dager
Speed Wheel 412 Euro for 10 dager for samme bil som Avis.

Er det andre som har gode tips rundt det med Leie av biler på KRETA tas det i mot med glede.

 :clown:

snoknud

Quote from: \"buste\"Hei Å hå!
Har prøvd forskjellige firma uten at jeg har funnet noen favoritter, både hos reisearangør og eller direkte hos lokale firma.
Har i år fått pris på kr 1960,- for 7 dager gjennom Apollo for kategori C bil VW polo.
I fjord leide jeg C3 både gjennom Avis og Speed Wheel.
Avis gjennom Ving mener denne lå i overkant av 420 Euro for 7 dager
Speed Wheel 412 Euro for 10 dager for samme bil som Avis.

Er det andre som har gode tips rundt det med Leie av biler på KRETA tas det i mot med glede.

 :clown:

Og her er prisene i C kategori hos Voyager...

CITROEN C3 1.2cc
OPEL CORSA 1.2cc
TOYOTA YARIS 1.3cc
VW POLO 1.2cc
 
01/01/2009 - 31/03/2009 : â"š¬28.6
01/04/2009 - 31/05/2009 : â"š¬30.8
01/06/2009 - 20/07/2009 : â"š¬35.2
21/07/2009 - 20/08/2009 : â"š¬44
21/08/2009 - 30/09/2009 : â"š¬35.2
01/10/2009 - 31/10/2009 : â"š¬30.8
01/11/2009 - 31/12/2009 : â"š¬28.6

*Prices are per day for 7 days reservation

Og dette er normal liste uten rabatter, og leier en mer enn en uke kan man diskutere pris.  Dette ligger som dere ser langt under Avis og ca likt med Speed Wheel.
Det kommer ingen tillegg på disse prisene.
snorre

Kritios

Quote from: \"buste\"Hei Å hå!
Har prøvd forskjellige firma uten at jeg har funnet noen favoritter, både hos reisearangør og eller direkte hos lokale firma.
Har i år fått pris på kr 1960,- for 7 dager gjennom Apollo for kategori C bil VW polo.
I fjord leide jeg C3 både gjennom Avis og Speed Wheel.
Avis gjennom Ving mener denne lå i overkant av 420 Euro for 7 dager
Speed Wheel 412 Euro for 10 dager for samme bil som Avis.

Er det andre som har gode tips rundt det med Leie av biler på KRETA tas det i mot med glede.

 :clown:
Dette var da svært til priser synes jeg.
En gruppe C bil bør koste ca 250 Euro for en uke, en gruppe D under 300.
Tror det lønner seg å styre unna Apollo og Ving sine leiebiler, og heller bruke en lokal utleier borte i gata.
Her er prisene mine kunder betaler, og innbakt i dem er også min provisjon : http://www.kretaferien.no/page10.html
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Okken

Jeg vil nyansere litt vedrørende å leie bil gjennom Apollo.  Jeg var på Kreta i 3 uker nå i juni.  Hadde jeg bestilt en Polo hjemmefra sammen med reisen, ville den kostet kr 870,- for 3 dager og 1710,- for 1 uke.  Bestiller du samme bilen hos samme firma (Apollonia) etter du kommer til Kreta, er prisen kr 2115,- (235 euro) for 3 døgn og 3870,- (430 euro) for 1 uke.

Det er dermed svært rimelig å leie bil gjennom Apollo hvis du bestiller bilen sammen med selve charterreisen (minst 7 dager før avreise), men dyrt å bruke Apollos partner Apollonia hvis du først bestemmer deg for å leie bil etter at du er kommet frem.

Frost

Quote from: \"snoknud\"Selv om Marvolk er dratt, er det vel andre som ønsker tips på billeie.  Jeg pleier å si det uansett lønner seg med lokale firmaer, som en over her skrev leier også jeg av www.voyagerincrete.gr/, som jeg har gjort de siste 5 år, ca 7 uker i året, og det har aldri vært noen problemer, hverken med bilene eller vilkåra eller levering.

Ser at de averterer med gratis Gps på siden sin. Det fikk vi også da vi leide bil i påsken.

Dette firmaet vil vi bruke om vi reiser flere ganger til Kreta.

TerjeB

Er nettopp kommet hjem fra en ukes opphold på Marika Suites i Platanias med Startour. Det var noen dager med dårlig vær så vi bestemte oss for å leie bil og kjøre litt rundt på øya. Via Startour kom vi i kontakt med Speedwheel som hadde to kontorer i hovedgata like ved hotellet. Vi leide en Peugeot 207+ for 4 dager og betalte 150euro. Bilen var ny (ca.2600km) og vi fikk topp service. Føler selv vi fikk mye for pengene og en fordel at han som jobber der som heter Tor prater norsk. Ikke alltid så greit med engelsken når en skal leie bil i utlandet. Han som jobber der viste oss en ny hjemmeside som de hadde for skandinavia. Vi var meget godt fornøyd med firmaet og kan anbefale det til andre. Fint at de også hadde hjemmeside på norsk med priser, der skal vi bestille neste gang.

Kanskje noen kan ha nytte av denne lenken: http://www.speedwheel.no

snoknud

Quote from: \"TerjeB\"Er nettopp kommet hjem fra en ukes opphold på Marika Suites i Platanias med Startour. Det var noen dager med dårlig vær så vi bestemte oss for å leie bil og kjøre litt rundt på øya. Via Startour kom vi i kontakt med Speedwheel som hadde to kontorer i hovedgata like ved hotellet. Vi leide en Peugeot 207+ for 4 dager og betalte 150euro. Bilen var ny (ca.2600km) og vi fikk topp service. Føler selv vi fikk mye for pengene og en fordel at han som jobber der som heter Tor prater norsk. Ikke alltid så greit med engelsken når en skal leie bil i utlandet. Han som jobber der viste oss en ny hjemmeside som de hadde for skandinavia. Vi var meget godt fornøyd med firmaet og kan anbefale det til andre. Fint at de også hadde hjemmeside på norsk med priser, der skal vi bestille neste gang.

Kanskje noen kan ha nytte av denne lenken: http://www.speedwheel.no
Sikkert bra, men jeg synes vel den høye prisen også gir uttrykk for det.
snorre

Epicuristen

Quote from: \"Okken\"Jeg vil nyansere litt vedrørende å leie bil gjennom Apollo.  Jeg var på Kreta i 3 uker nå i juni.  Hadde jeg bestilt en Polo hjemmefra sammen med reisen, ville den kostet kr 870,- for 3 dager og 1710,- for 1 uke.  Bestiller du samme bilen hos samme firma (Apollonia) etter du kommer til Kreta, er prisen kr 2115,- (235 euro) for 3 døgn og 3870,- (430 euro) for 1 uke.

Det er dermed svært rimelig å leie bil gjennom Apollo hvis du bestiller bilen sammen med selve charterreisen (minst 7 dager før avreise), men dyrt å bruke Apollos partner Apollonia hvis du først bestemmer deg for å leie bil etter at du er kommet frem.

Mange år siden vi leide gjennom Apollo nå, så det er meget mulig dem har lagt om policyen noe. Men det blir fler mellom-menn, og alle skal dem vel ha sin del av kaka. Nuvel. Jeg syns fortsatt 870,- for tre dager er unødvendig dyrt, og vil regne med jeg hadde max betalt 720,- for tilsvarende bil hos \"vår\" bilutleier og det ville ha vært før spesialprisen hadde kommet på bordet. :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

LukasKhasa

Prøvde lokalt utleifirma Oscarcar, http://www.101oscarcar.gr nå i mai. Listepris på gruppe C (Seat Cordoba eller Hyundai Accent) er 240 Euro for ei uke. Men på forespørsel slo de av ca 25 %. God service med levering på valgt adresse i Chania selv om firmaet holder til i Rethymnon. Litt blandet erfaring med standarden. Litt gamle biler. Vi hadde tre stykker. En Zafira som var noe gammel og loslitt. En liten Kia som for så vidt var grei og en Yaris der AC-en ikke funket. Noen som har erfaringer med lokale utleiefirma når det gjelder kvalitet og alder på bilene?

Ninette

Quote from: \"LukasKhasa\"Prøvde lokalt utleifirma Oscarcar, http://www.101oscarcar.gr nå i mai. Listepris på gruppe C (Seat Cordoba eller Hyundai Accent) er 240 Euro for ei uke. Men på forespørsel slo de av ca 25 %. God service med levering på valgt adresse i Chania selv om firmaet holder til i Rethymnon. Litt blandet erfaring med standarden. Litt gamle biler. Vi hadde tre stykker. En Zafira som var noe gammel og loslitt. En liten Kia som for så vidt var grei og en Yaris der AC-en ikke funket. Noen som har erfaringer med lokale utleiefirma når det gjelder kvalitet og alder på bilene?

Jeg har leid bil hos Oscar Car en rekke ganger. Det er riktig som du sier at bilene ikke alltid er årets modell, men det har aldri vært et problem for oss.

Min erfaring er at Oscar Car yter svært god service og har gunstige priser.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...