Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor er det best å bo

Started by veronika, 14. Mar 09, 10:37:59

Previous topic - Next topic

veronika

Har sittet å lest litt om parga å nå frister det å reise.
Lurer på om det er noen spesiell plass i parga det er finest/best og bo? Noen som har hotell de vil anbefale?

Kom med alle tips du har!

Heidrun

Hei Veronika.
Det spørs jo helt hva du tenker på og har av interesser. Personlig vil jeg helst bo ved den lille stranda i sentrum. Men hvis du skal dit for å bade hele tiden og vil ha det landlig. Så ville jeg valt Valtos stranden.
Her er hotel Valtos beach
Yamas til livet og til

Heidrun

Et annet bilde fra samme hotell
Yamas til livet og til

Tjorven

Valtos har ei fin sandstrand, men det er også alt. For å komme til sentrum derfra må du opp en bratt bakke til borgen (Kastro) og ned trappene på andre siden igjen. Jeg ville nok bodd nærmere sentrum. Der fins det også to fine bystrender, og det går badebåt rundt odden til Valtos hvis du ønsker det.

Jeg har bodd to ganger på Leonidas, og derfra var det 5 min ned til sentrum. Two Brothers ligger like ved, og ser også helt ok ut. Nevner det fordi Ving har det på hotellkartet, så du kan se hvor omtrent det ligger. Her var det også et lite supermarked og bakeri rett nedi gata, veldig greit.
There are no strangers, only friends we haven't met.

veronika

Blir kun jeg og mannen som skal på kjærlighets ferie hihih... uten barn i 1 uke.
Ønsker vel å bo litt sentralt å ikke for langt å gå til en strand.
Hvor lang tid tar det å gå fra Valtos stranden inn til byen?

Tommy

Om ni väljer ett boende \"mitt i byn\" har ni det mesta inom räckhåll. Parga är lite backigt, så det blir lite kilande oppför, o nerför, hur ni än väljer liksom, till o från stranden, o ´till o från kvällsaktiviterna. Där är en strand mitt i byn som är okey att ligga vid om man inte störs av att ha \"grannar\" inpå sig. Mén var som är som bäst att bo är vanskeligt att säja, jag vet var jag tycker det är bäst, men det är ju utifrån mina behov o tyckanden, ikke säkert vi är eniga där ? Så vad förederar ni ?  Parga har nåt för alla  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Heidrun

Sist jeg var der, så var det et sted som var veldig bra. Nemlig Dallas studios. Dette er veldig sentralt
Yamas til livet og til

Tommy

Quote from: \"Heidrun\"Sist jeg var der, så var det et sted som var veldig bra. Nemlig Dallas studios. Dette er veldig sentralt

Sist jag var där bodde jag hos Dokos rooms & taverna, förträlligt prisvärt o go mat om kvällen, kanske 300 meter från stranden. Men det är ju en smaksak förståss  :flower:  Som sagt, Var ni än bor i Parga är jag övertygad om att ni finner er tillrätta o får en alldeles förträfflig semester där..... :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid

Anbefaler Palatino, (Apollo) ligger på en høyde midt mellom byen og Valtos

Lars1

Har bare vært i Parga èn gang, og da bodde vi på Enetiko (også i Vings katalog).

Det var et skikkelig flott hotell med bra basseng, gode lunsjretter om man vil holde seg ved bassengområdet hele dagen, og fin utsikt over Parga :)


veronika

Da har har jeg sett litt på hotell har funnet noen som jeg vurderer, kanskje noen har bodd her å vi komentere litt :)
Acrothea - virker som \"drømme\" hotellet egentlig virker som det ligger fin til.
Magdas- fikk jeg anbefalt en gang i 2001 men virker som det ligger litt langt vekk fra sentrum.tar jeg feil?
Angela- ligger fin til ved havet.
Olympic Hotel- virker som det ligger greit til og ser fint ut.
Villa rosa-ligge fint til ved havet men litt skeptisk til hotell med mindre enn 3*

Alle er apollo hoteller.
Håper noen har snbefalinger å komme med :)

Tommy

Quote from: \"veronika\"Da har har jeg sett litt på hotell har funnet noen som jeg vurderer, kanskje noen har bodd her å vi komentere litt :)
Acrothea - virker som \"drømme\" hotellet egentlig virker som det ligger fin til.
Magdas- fikk jeg anbefalt en gang i 2001 men virker som det ligger litt langt vekk fra sentrum.tar jeg feil?
Angela- ligger fin til ved havet.
Olympic Hotel- virker som det ligger greit til og ser fint ut.
Villa rosa-ligge fint til ved havet men litt skeptisk til hotell med mindre enn 3*

Alle er apollo hoteller.
Håper noen har snbefalinger å komme med :)

Har inte bott på något av de boenden du frågar efter här, men vet andra jag mött har varit förnöjda med både Angela, Villa Rosa och Olympic, det med 2 eller 3 * tror jag du ska ta med en nypa salt, i vart fall om det är researrangörens bedömning, min erfarenhet säjer mig att det inte är någon skillnad att tala om när det gäller komfort i alla fall, det handlar ju om så kallade mellanklass-boenden. Bor du på Villa Rosa eller Angelika bor du nära stranden, har nära till Supermarket o tavernor, Angelika har egen taverna o ligger mer för sig själv fast att den stranden, Piso Krioneri är väldigt stenig. Villa Rosa har också eget mathak/Cafe, stranden där är inte så stenig, mer grusig, alltså småsten/sand. Olympic ligger ju mer opp i byn, med ett lugnt läge, o vacker vy om man bor så man har utsikt ner mot hamnen.

Vet inte om du blev så mycket klokare av det här, och om det är det till någon hjälp, men hur som du än väljer tror jag du finner dig väl tillrätta o får en go ferie i härliga Parga.  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...