Logg inn med Facebook eller Google!

Agii Apostoli og hotell Triton

Started by Heldigmor, 15. Oct 08, 19:39:06

Previous topic - Next topic

Heldigmor

Jeg har nettopp bestilt ferietur for min store lille familie!  :sunny: 21. mai neste år drar vi til Kreta og skal bo på hotell Triton i Agii Apostoli.
Vi er to voksne og tre barn som da vil være 6,5 år, 4 år og 1 år og 8 mnd... :cat: Er det noen som har erfaringer fra stedet og hotellet? (Helst positive selvsagt, nå som reisen er bestilt, he-he  :thumbright: ). Er det \"risikabelt\" å dra såpass tidlig i sesongen tror dere? Vi som er vant til Mjøsa er ikke bortskjemt med badetemperaturer, men SOL vil vi veeeeeeldig gjerne ha....

Ole

Da vi var på Kreta snakket vi med noen dansker som bodde på samme hotellet som oss. De sa at skulle vi tilbake til Kreta, så måtte vi bo på Triton. De hadde vært der med barnebarna og var veldig godt fornøyd.

Agii Apostoli har fine strender og er etter mitt syn et helt ok sted. Det ligger litt unna hovedveien som går ut fra Chania, så trafikken burde ikke bli noen plage slik det kan være i Agia Marina, Platanias og Kato Daratso. En annen fordel med Agii Apostoli (og Kato Daratso) er at det bare ligger 4 km fra Chania. En taxi dit tar 5-6 min. og koster 7 euro.

Slutten av mai høres deilig ut!

Okken

Jeg har bodd på Triton 5 ganger siden 2003 og som dere sikkert forstår har jeg vært veldig fornøyd med stedet.  Stella i resepsjonen og Sofia i restauranten er bare herlige mennesker som ikke vet hva godt de skal gjøre for gjestene sine.

Den fine stranden, Golden Beach, ligger 100 meter nedenfor hotellet og det er ingen veg som må krysses.  Jeg har stort sett reist i begynnelsen av juni. Været har alltid vært flott, men dere kan risikere noe kjølige kvelder i mai. Bading i sjøen skulle være fullt mulig.
 
Bussen går ca. 3 ganger i timen til/fra Chania.  I 2008 kostet en voksenbillet 90 pence hver veg.  

Hvis dere skal spise ute noen ganger i nærområdet,  kan jeg  anbefale Hotell Anais Holiday (der bussen stanser til/fra Chania) og Stellina Village.
Begge hotellene ligger innenfor en radius av 300 meter fra Triton.

Taverna Stavros ligger like oppe i vegen fra Triton (100 m).  Der har de også mye god mat og egen lekepark for barn.  Mener det også var \"barnehagetante\" der mot betaling.

Det er ikke minimarked på Triton, men de nærmeste minimarkedene ligger på vegen der bussen går (100-150 meter unna).  10 min gange fra Triton (mot Chania) ligger det nærmeste større supermarkedet, mens det 20 min fra Triton (mot Platanias) finnes LIDL og INKA supermarked.  Barne og utsyrskjeden JUMBO har et stort bygg med et gedigent utvalg av barneleker, klær, utstyr etc bare 5-10 min gange fra TRITON.

Dere kommer garantert ikke til å angre på bestillingen.  God tur.

mel

Hei hei!
Har no bestilt tur til Agii Apostoli og Triton, 1-8 okt. Håper hotellet er så bra som eg leser her. Men lurer på ein ting, er det ikkje frukost servering på Triton, får det ikkje fram når eg søker??
Har vore på Kreta fleire ganger i Oktober og alltid hatt det hett og godt der på denne tid. Var i Platanias for 9 år sia, var ikkje så imponert over den plassen, men smak og behag det der. Agii Apostoli virker ok, reiser med ein tenåring, derfor greitt å ha Chania i nærheta.
Gleda meg allerede til årets høst tur...

valentinokia

Vi reiste for første gang til Hellas sommeren 2008. Da var vi i Kato Stalos 7 km vest for Chania, på Pegasus Hotel (leiligheter), som var helt utmerket. Hotellet var meget godt holdt, og personalet var veldig hyggelig, spesielt bartender Andreas. Vi ble meget gode venner. Reiste med Apollo.

Vi likte Hellas og Kreta såpass godt at vi lot Apollo sørge for sommerferie på Kreta også i 2009. Da var vi i Rethymnon, på Summer Dream Hotel (leiligheter) ca 2,5 km øst for sentrum. Hotellet i seg selv var meget bra, men vi savnet litt mer attitude og innsats av enkelte av personalet, les: sønnen av eieren. Han jobber ikke særlig for pengene, i motsetning til de andre ansatte, spesielt Yanni i baren, som var meget hyggelig og imøtekommende. Alt i alt likte vi Rethymnon by bedre enn Chania.

Likevel vender vi tilbake til Chania-trakten i år, og også denne gang med Apollo. Denne gang til Agii Apostoli og Triton hotell. Det høres ut til å være et ålreit sted, og vi gleder oss til å reise. Vi kjørte gjennom området i 2008 da vi bla fraktet med buss til og fra Kato Stalos, og det så fint ut der.

Vi reiser ikke til Kreta for tredje året på rad for ingenting. Vi har allerede hatt to svært vellykkede ferier der, og er blitt glade i denne øya. Likevel har vi kun sett en liten del av den, for det er jo ei stor øy. Utenom travle byer, er det herlige landskaper og småsteder som får en til å virkelig koble av, og nyte livet. Sol og varme er ikke noe tema, det er det massevis av, så man kommer brune og fine hjem. Når det gjelder Apollo, har vi bestilt og betalt, og så har resten ordnet seg :)

Vi kommer nok til å bade mye og ta små utflukter, spesielt til Chania og med disse små sightseeing-togene, som vi har hatt fine opplevelser med, både rundt Kato Stalos og Rethymnon. Spaserturer er også fint, og vi skal nok gå til den lille koselige byen Galatas, som vi \"oppdaget\" med togutflukt da vi var i Kato Stalos.


Om vi våger å leie bil, gjenstår å se. Har vært chicken på de første to feriene; selv om jeg er en rutinert sjåfør, har jeg vel kanskje hatt litt vel stor respekt og age for kjørestilen der nede. På den annen side ville leiebil ha gjort oss langt mer mobile, og vi hadde kunnet utforske steder der det er sparsommelig med bussavganger.

Dersom noen flere har erfaringer med Triton og nærområdet rundt, er det bare å skrive. Vi tenker for eksempel på spiseteder og utflukter. Det gjelder også dersom det er steder man ikke bør besøke. Likevel er vi svært fornøyde med grekerne. De er hyggelige og imøtekommende. Gresk er ikke noe direkte enkelt språk å lære (dessuten har de jo et annet alfabet), men vi har prøvd å lære enkle setninger, noe som blir satt pris på. Min parole er: When in Rome, do as the Romans. Det pleier å være vellykket, samt at man viser respekt for folket man er gjester hos.

Hellas er et land man kan besøke utallige ganger. Det er så mye vakkert der Ble klar over det da de arrangerte Melodi Grand Prix, og viste bilder fra landet. Jeg ble meget imponert, og etter å ha vært der foreløpig to ganger, er det ikke tvil om at landet har masse å by på. Og da har vi \"bare\" vært på Kreta. Har sett bilder fra Nord-Hellas, med et helt annet landskap, og hva med alle de nydelige øyene! Kunne godt tenkt meg f.eks eventyrøya Santorini.

Skjønner godt folk som reiser til Hellas år etter år.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...