Logg inn med Facebook eller Google!

Reise til hellas i juli/august?

Started by abby, 06. Apr 08, 13:46:48

Previous topic - Next topic

Hilde

Vi har vært på Karpathos i 5 år på rad nå, og de fleste gangene i Juli/August. Varmen har aldri vært noe problem for oss, for som de andre sier er det litt vind der.. I fjor var vi der midt i august, og flere dager var det over 40 grader. Snuppa var da 2 år, hun klaget ikke og det gikk veldig bra. Reiser igjen i Juli og da er hun blitt 3. Første gang hun var på Karpathos var hun 4,5 mnd :flower:

abby

Tusen takk for mange gode svar!

Jeg sitter nå og ser på en tur til karfas i 15 dager (hellaswings), fra 21 juli. Hotellet heter Erytha Hotell og Resort, større rom med havutsikt inkl frokost, for 25666 kr for to voksne og to barn. Høres det ut som en ok pris? Noen som har bodd på dette hotellet?

Valget står mellom dette og en tur til Rhodos på Sunwing Resort Ariadne, som er bittelitt billigere, 21560 kr. Bakdelen er at da må vi reise en uke seinere, slik at jeg ikke får en uke ferie når vi kommer hjem, men må begynne rett på jobb..

Jeg heller mest mot Karfas. Jeg vet ikke helt hvorfor, men innbiller meg kanskje at hele atmosfæren her er litt roligere enn på et sunwing resort sammen med halve nabolaget :cyclopsani:
Jeg vet ikke. Jeg har jo som sagt aldri gjort noe slikt før:)

Ole

Hei abby og velkommen til forumet! Ser at du er fra Sunnmøre. Fra Vigra er det direktefly til Santorini og Kreta. Kanskje Kreta kan være noe for dere? Santorini er ikke noe for små barn. Hvis dette kan være aktuelt, så er det flere her i forumet som kan tipse mye om Kreta.

abby

Quote from: \"Hilde\"Vi har vært på Karpathos i 5 år på rad nå, og de fleste gangene i Juli/August. Varmen har aldri vært noe problem for oss, for som de andre sier er det litt vind der.. I fjor var vi der midt i august, og flere dager var det over 40 grader. Snuppa var da 2 år, hun klaget ikke og det gikk veldig bra. Reiser igjen i Juli og da er hun blitt 3. Første gang hun var på Karpathos var hun 4,5 mnd :flower:

Kan jeg spørre hvor dere bor, og hvor dere bestiller billetter? Og hvor mye koster det? Hvor skal jeg lete?

Tusen takk:)

abby

Quote from: \"Ole\"Hei abby og velkommen til forumet! Ser at du er fra Sunnmøre. Fra Vigra er det direktefly til Santorini og Kreta. Kanskje Kreta kan være noe for dere? Santorini er ikke noe for små barn. Hvis dette kan være aktuelt, så er det flere her i forumet som kan tipse mye om Kreta.

Hei! og tusen takk:)

Jeg er meget mulig ikke så flink til å lete, men jeg kan ikke finne noe ledig fra vigra de to siste ukene i juli.. Kunne godt tenkt meg til kreta, jeg er egentlig ganske åpen for hvor vi skal dra.
Akkurat nå står valget mellom sunwing på rhodos og Erytha resort på Karfas. Egentlig fordi det er de eneste plassene jeg har funnet ledige billetter til:)

Mixelite

Quote from: \"abby\"Tusen takk for mange gode svar!

Jeg sitter nå og ser på en tur til karfas i 15 dager (hellaswings), fra 21 juli. Hotellet heter Erytha Hotell og Resort, større rom med havutsikt inkl frokost, for 25666 kr for to voksne og to barn. Høres det ut som en ok pris? Noen som har bodd på dette hotellet?


Jeg har aldri bodd på Erytha, men det er et av de bedre hotellene på Chios og ligger greit til i utkanten av Karfas. I motsatt ende av utestedene, får jeg tilføye. Lenger å gå altså ;-)

Jeg har aldri bodd på Sunving Resorts, men ut fra det jeg vet om dem, så er jeg enig med konklusjonen din.

Du har fått masse gode forslag i denne tråden, så lykke til med valget!

Tjorven

Hei Abby, og velkommen til et flott forum :) Jeg vil som de andre her anbefale dere å reise med charter. Siden det er første gang dere reiser, og med en 3-åring, ville jeg satset på ei øy med flyplass. Reisen kan bli slitsom nok i seg selv, ofte med ubekvem avreisetid fra Norge,så da er det godt å komme direkte til bestemmelsesstedet.
Hvis du går inn på www.restplass.no finner du reiser fra flere selskaper og hvem som har turer hvor. Bare for å teste søkte jeg på Kreta de siste to ukene i juli, og der var det masse å velge mellom. Så turene fins. Lykke til med søk, og god tur.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Hei Abby!

Ving har ledige plasser fra Vigra til Kreta, Platanias, søndag 17.08.2008. Prisene ligger fra kr 15.000 og oppover for to voksne og et barn, 2 uker.

Jeg har vært mye på Kreta, og kan gi deg råd og tips hvis du velger å reise dit. Du må gjerne kontakte meg hvis du trenger hjelp til billettbestilling e.l.  Å planlegge reiser er noe jeg liker og kan :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

polyanna

Hvis dere vil reise direkte fra Ålesund til Hellas, er nok alternativene ikke så mange. Beklager, jeg fikk ikke med meg nettopp det poenget.
De to alternative reisemålene du har valget mellom derfra virker jo bra.

Ellers - Apollo, som nok har det største tilbudet innen Hellas for tiden, har fortsatt mange 14 dagers turer til mange forskjellige reisemål rundt 20. juli. Desverre gjelder det for det meste utreise fra Oslo. Eks. Skopelos, Karpathos, Kreta og mye mer. - Lykke til videre, - kanskje har du allerede fått turen i boks.

Hilde

Hei, vi reiser fra Oslo, er vel eneste flyplass i Norge som har reiser til Karpathos. I år reiser vi med Apollo og skal bo på Journeys End, i år betaler vi 23000 for 2 voksne og 2 barn. I fjor reiste vi med Ving og bodde på Vergina, flott sted, men vi ønsket oss nærmere stranden i år..
Lykke til.

abby

Tusen takk for all hjelp! jeg studerer ennå, og har plukket ut noen plasser jeg tror jeg liker. Det jeg ikke er sikker på er hva som er mest barnevennlig.
Ene alternativet er i skopelos by, et lite hotel som heter Denise. Bakdelen er at det er 4 km til stranden.
Eller chios, megas limnionas, Zevios studios eller Eva Apartment.
-samos, pythagorion, Leiligheter New Ionia eller hotel og leiligheter Evelyn
-Karpathos by, hotell Ladis. Eller Vergina.
-skiathos, hotell nicholas
Eller chios by, sea breeze apartements.

Noen som har erfaring med noen av disse hotellene/stedene?
Vi vil gjerne ha det litt barnevennlig siden vi reiser med datteren vår på 3 år. Gjerne sandstrender, og langgrundt.

Innspill?

Tjorven

Skopelos by er idyllisk, men ingen strand i nærheten og mye trapper oppover i byen er vel ikke det mest barnevennlige. Tror jeg ville valgt noen av de andre alternativene dine, men har ikke bodd på noen av dem.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...