Logg inn med Facebook eller Google!

Kvällning i Pythagorio

Started by Tommy, 23. Jan 08, 10:15:28

Previous topic - Next topic

ouzolina

Jeg vil gerne bidrage med at par billeder fra Pythagorion. Jeg var der kun to døgn. Først var det min tanke, at her var alt for mange mennesker (læs turister), men jeg har - efter at have læst Inges blog - ændret min opfattelse. Jeg kan se, at den græske dagligdag, og den smukke natur også er her. Håber, en dag at se mere af Samos.


Skopelit på deltid

Tommy

Tjusigt Mette  zthhhhhhttttt Pythagorio O Samos är värda mer än bara ett par dagar :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

Vi hadde to fantastiske uker på Samos sist høst sammen med gode venner, men vi bodde i Samos by (eller Vathy), noe som passet mye bedre for oss.  Selvfølgelig besøkte vi Pythagorion, men en dag der var nok, syntes alle i selskapet.  Vi greide ikke å finne det særpreget som kunne skille byen frra et dusin eller to andre badebyer i Hellas.  Pent, men dette har vi da sett så mange andre steder før, var kommentaren fra det andre paret som var med.

Derimot vil vi gjerne slå et slag for Samos by, som var et sted etter vårt hjerte,  det så ut som om få nordmenn hadde oppdaget byen, men desto fler dansker.  Særlig gamle Vathy var et fascinerende område å rusle rundt i.

Også Kokkari på nordkysten hadde mye sterkere appell til oss, vi følte den hadde dette udefinerbare som gjør at enkelte steder føles mer \"riktige\" enn andre, uten at man kan forklare det.

Er det ikke vidunderlig at vi kan være enige om at Samos er ei fantastisk øy, men likevel være så ulike i hva vi foretrekker, slik at vi ikke skaper trengsel på noen få steder, og den store stillheten på andre?....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tommy

Quote from: \"JohnS\"Vi hadde to fantastiske uker på Samos sist høst sammen med gode venner, men vi bodde i Samos by (eller Vathy), noe som passet mye bedre for oss.  Selvfølgelig besøkte vi Pythagorion, men en dag der var nok, syntes alle i selskapet.  Vi greide ikke å finne det særpreget som kunne skille byen frra et dusin eller to andre badebyer i Hellas.  Pent, men dette har vi da sett så mange andre steder før, var kommentaren fra det andre paret som var med.

Derimot vil vi gjerne slå et slag for Samos by, som var et sted etter vårt hjerte,  det så ut som om få nordmenn hadde oppdaget byen, men desto fler dansker.  Særlig gamle Vathy var et fascinerende område å rusle rundt i.

Også Kokkari på nordkysten hadde mye sterkere appell til oss, vi følte den hadde dette udefinerbare som gjør at enkelte steder føles mer \"riktige\" enn andre, uten at man kan forklare det.

Er det ikke vidunderlig at vi kan være enige om at Samos er ei fantastisk øy, men likevel være så ulike i hva vi foretrekker, slik at vi ikke skaper trengsel på noen få steder, og den store stillheten på andre?....

Käre JohnS, jag tror du har skrivit detta om dina intryck av Samos o Pythagorion tidigare i en annan tråd ? Det låter lite som opprepning i mina öron.

Själv har jag funnit jag mig tillrätta på de flesta ställen jag besökt i Grekland, och det där speciella tycker jag jag kan finna om jag bara söker, men som du säjer vi är alla olika, o så får det ju gärna vara :-)

Här är en kvällsbild till från Pythagorio ( Den går visst också i repris :-) )

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

Quote from: \"Tommy\"[Käre JohnS, jag tror du har skrivit detta om dina intryck av Samos o Pythagorion tidigare i en annan tråd ? Det låter lite som opprepning i mina öron.]

Når man av og til sender innlegg til flere forskjellige fora, skal man ha god hukommelse for å holde rede på hva man har skrevet tidligere og hvor.  Og den gangen bomma jeg altså, ser det ut for, og beklager det.  Det var ikke meningen å plage mine medmennesker med repetisjon, selv om det var aldri så velment.   Kan det være noe med alderen, tro.............. ?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Hellasfrelst

Samos er en herlig øy, det kan jeg si meg helt enig i.  Noen år siden vi var der nå, og da kombinerte vi Samos med Patmos. En uke på hver øy. Det var egentlig perfekt, for  de to øyene er jo veldig forskjellig. En er liten og karrig, og en er stor og frodig. Vi kjørte rundt på øya med moped og med bil og fikk opplevd mye. Og kveldene i den trivelige havna i Pythagorion var nydelige.
i zoi ine tora - livet er nå

Laila

Quote from: \"Tommy\"Samos är en härlig ö, med mycket variation att bjuda en besökare Torill så dom har helt rätt, din syster o svåger. Jag har bara varit där 2 gånger, men snart är jag där igen. O då kanske jag kan oppleva denna stämningen om kvällen nere vid hamnpromenaden i Pythagorio.

O till Laila, visst har jag fler bilder, o lite då o då lägger jag gärna in någon mer här, men inte för ofta. Det får ju inte bli för mycket av det goda :D

Men här är en fin bild av min gode vän Inge, som bor där nere nu.


Nydelig bilde, jeg savner dypt denne skjønne byen

Tommy

Ja Laila, det är ju så vackert o stilla på denna bilden här ovan så det nästan gör ont, o det ska verkligen bli skoj att oppleva denna by offseason :D

Mer bilder kommer längre fram :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Johanne

Quote from: \"Tommy\"Ja Laila, det är ju så vackert o stilla på denna bilden här ovan så det nästan gör ont, o det ska verkligen bli skoj att oppleva denna by offseason :D

Mer bilder kommer längre fram :-)

Vad trevligt Tommy att du nu också får uppleva Samos vintertid! Jag har bara varit på Samos en gång sommaren för två år sedan (då du var på tur med Hildur) och vi trivdes kjempebra. Jag har väl fått med mig över 20 resor till Hellas och har nog inte haft en misslyckad resa till någon av öarna eller platserna jag varit på. Det finns alltid något glädjande och positivt att ta fram vid varje plats och alltid något att lära. Samos var intet untak och kommer att återbesökas.

Vi hyrde bil på Samos ett par dagar och körde väl nästan hela ön runt. Vi fick uppleva en fin natur och lugna landsbyer med skön atmosfär. Vägarna kröp brant uppåt.... och neråt själklart. Men det var en charm att köra där och utsikten är inte att förakta!

Fina bilder med fin stämning!

Johanne :iconbiggrin:

Ole

Her er en ny side fra ei norsk dame som bor i Pythagorion: http://www.123hjemmeside.no/dagrunta
Fant siden gjennom Inges blogg, og den er absolutt verdt et besøk.

Tommy

Quote from: \"Johanne\"
Quote from: \"Tommy\"Ja Laila, det är ju så vackert o stilla på denna bilden här ovan så det nästan gör ont, o det ska verkligen bli skoj att oppleva denna by offseason :D

Mer bilder kommer längre fram :-)

Vad trevligt Tommy att du nu också får uppleva Samos vintertid! Jag har bara varit på Samos en gång sommaren för två år sedan (då du var på tur med Hildur) och vi trivdes kjempebra. Jag har väl fått med mig över 20 resor till Hellas och har nog inte haft en misslyckad resa till någon av öarna eller platserna jag varit på. Det finns alltid något glädjande och positivt att ta fram vid varje plats och alltid något att lära. Samos var intet untak och kommer att återbesökas.

Vi hyrde bil på Samos ett par dagar och körde väl nästan hela ön runt. Vi fick uppleva en fin natur och lugna landsbyer med skön atmosfär. Vägarna kröp brant uppåt.... och neråt själklart. Men det var en charm att köra där och utsikten är inte att förakta!

Fina bilder med fin stämning!

Johanne :iconbiggrin:

Hej Johanne o tack för goda ord.

O nog minns jag när vi träffades i Pythagorio, trots det blev bara 1 dag, det blev ju en mysig tavernaträff om aftonen innan ni for hem dagen därpå.



Du sitter närmast kameran här, men vad de andra heter minns jag faktiskt inte, denna bild är utlagd vid annat tillfälle på gamla forumet, så jag hoppas ingen av personerna på bilden tar illa opp av att jag lägger ut den här.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Laila

En hilsen fra svunne tider

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....