Logg inn med Facebook eller Google!

Julhälsning från Samos o Pythagorion

Started by Tommy, 13. Dec 07, 16:30:30

Previous topic - Next topic

Tommy

Här kommer en julhälsning till forumet från Samos o Inge med prinsessan Felicia i famnen  :santa:



Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Laila

Ooooo"¦.heldige du. Der har jeg bodd i fem aar foer vi flyttet til fastlandet for mer enn et halvt aar siden. Av alle de femten oeyer i Hellas som jeg har besoekt er Samos den aller vakreste og den med mest mangfoldig natur. Og Pythagorion er en herlig by med herlige innbyggere. Alt er saa avslappet i den lille byen selv om sommeren naar det er en del turister der. Om man staar ute paa den store moloen og ser innover byen skulle man tro at der ikke fantes noe hotell. Alt ser ut som bolighus, noen litt stoerre enn andre. Men saa er det jo heller ikke lov aa bygge store koloss der paa grunn av at byen tilhoerer verdens kulturarv. Aa hvor jeg lengter tilbake til den vakre og trivelige lille Pythagorion og jeg leser i din blog at du trives der.
Oensker deg en riktig god jul selv om jeg ikke kjenner deg.

Ole

God jul i Egeerhavets perle!

 :bigsmurf:

Riitta

Inge ser ut och och ha det gott :bom:
Riktigt God Jul till dig Inge där i paradiset :bom:

Riitta


nille

Ser fantastisk stemningsfullt ut! Ønsker Inge (og alle andre Hellaselskere) en riktig god jul  :bigsmurf:  Alle slike bilder er bare med og forsterker at jeg gleder til min egen Pythagorion-reise til våren!
Og så er det noe eget med greske katter....min egen Penelope (som bare er gresk i navnet) hilser lett misunnelig :cat:
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Torill

Det hører med til historien med Inge at han trodde hans kjære Felicia var tapt for alltid! Heldigvis ble det ikke sånn  :cheers:  :bigsmurf:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Laila

Seeeeeee"¦. de fine bildene som Inge har tatt paa frodige Samos. Jeg gleder meg til vaaren for han vil sikkert forevige blomstringen paa den deilige oeya. Aa hvor jeg lengter tilbake.

http://picasaweb.google.com/inge.stromsnes/FrodigeSamos02/photo#s5144236304696091122

Tommy

Quote from: \"Laila\"Seeeeeee"¦. de fine bildene som Inge har tatt paa frodige Samos. Jeg gleder meg til vaaren for han vil sikkert forevige blomstringen paa den deilige oeya. Aa hvor jeg lengter tilbake.

http://picasaweb.google.com/inge.stromsnes/FrodigeSamos02/photo#s5144236304696091122

joorå, det vill han nokk den gamle uven, o jag hoppas också kunna bidra med en del bilder här på forumet från den gröna ön i tidig vårskrud. Far dit i slutet av februari, o zusammen ska Inge o jag farta runt på lite på ön o göra gemensamma exkursioner. Till smultronställena runt om på ön, har vi tänkt.

Det ska bli gött :D

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

nille

De bildene var bare fantastiske....jeg skjønner mer og mer at jeg har valgt riktig øy å reise til i mai.  :cheers: Tommy, så heldig du er som slipper å vente så lenge!
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Tommy

Quote from: \"nille\"De bildene var bare fantastiske....jeg skjønner mer og mer at jeg har valgt riktig øy å reise til i mai.  :cheers: Tommy, så heldig du er som slipper å vente så lenge!

Jo nokk e jag heldig som har möjlighet att resa ner så tidigt på året till Samos, en e nokk lite priviligerad på det viset. Tror inte jag hade kommit på ide´n om jag inte haft kontakt med Inge därnere.

Men du vet, när väl januari är över går det rätt raskt framåt igen. O maj månad är ett gott val att resa ner på tycker jag  :flower:

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

nille

Det er så sant som det er sagt....når de verste vinterstormene er over, og sola er tilbake ut i januar en gang, til og med her oppe i mørketidslandet :) så går det bare fremover, og da er våren der før man vet det....
Mai og september er erfaringsmessig herlige måneder å reise i, da unngår man både den verste varmen og den verste turismen. Men februar høres jo veldig spennende ut, da, da kommer man nok \"under huden\" på stedet og lokalbefolkningen på en helt annen måte...Hadde vært flott å prøve en gang.
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...