Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes og Kythira april-mai 2019

Started by stein, 17. Jan 19, 08:29:06

Previous topic - Next topic

stein

Quote from: TOMS on 25. Jan 19, 15:24:52
For ein spesiell rom/hotell opplevelse i Kardamili anbefaler eg Polismata Stein. https://www.polismata.gr/en/
Liknande som Malvasia kan det sjå ut som - men her får du blant anna badestamp på verandaen  ;)

Det var jo bare lekkert, TOMS  8)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Quote from: Katherina on 25. Jan 19, 12:03:53
:D Velkommen til Karamili, Stein! :D Vi skal være i Kardamili 24. til 30.april. Har du funnet bosted der? Vi blir, som vanlig, boende på Pierides.
I august skal vi bo på Paradeisos. Dette er et helt nytt sted for oss. Ligger litt lengre fra sentrum, men nærmere stranda.
Bare spør, hvis du lurer på noe.


WOW, da treffes vi 29.april. Det blir skikkelig hyggelig. Synd dere ikke blir litt lenger. Vi lurer på 4 netter, til fredag. Det ser ut som ferga til Kythira går klokka 1430 på fredager, Da kan vi rekke en snartur over til Elafonisos.
Jeg sender en mail til Pierides  :) Noe spes av studioene du vil anbefale, vi ønsker oss terrasse eller balkong? 
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Hm, prøvde å sende mail til pierides-suites@hotmail.gr, men den adressen finnes tydeligvis ikke. Noen som har en annen?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Katherina

Hei Stein! Jeg har sendt deg en PM.
Hvilken leilighet? Pierides er et spesielt bygg. Leilighetene er i et verneverdig bygg med spesielle restriksjoner og derfor har hver leilighet sitt særpreg. Utvendig har de ikke lov til å gjøre forandringer og det er derfor kun en leilighet som har veranda. Denne ligger i 2.etasje og er en 1-romsleilighet. Enkelte foretrekker denne på grunn av verandaen, men vi liker bedre 1-romsenter på bakkeplan, fordi den er litt større. Dette er leilighet nr 1. Denne kan oppleves som litt lite skjermet, fordi den er rett ut på «området». Men på Pierides er det mange andre steder å sette seg ned for seg selv og vi synes ikke dette gjør noe. Det er tre leiligheter til på bakkeplan og alle tre er 2-roms. Her er man mer skjermet. 2 på baksiden av huset. Her er det også en liten gressplen. Her foretrekker vi den som er lengst bort. Tror det er nummer 7. Den tredje er i enden av bygget. Så er det to 2-roms i andre etasje. Her er det bare et lite bord på utsiden av leiligheten. Men leilighetene er bra. Vi har bare bodd i den ene (4).

:) Vi reiser som sagt vidre dagen etter at dere kommer. Men hadde vært koselig å få hilse på dere.

stein

Hei Katherina. Takk for fyldig svar. Et spørsmål til. Har leilighetene på bakkeplan dør ut slik at vi kan ta med kaffekoppen og sette oss ut rett fra rommet? Skal ringe til Anna senere i dag. Men tipper slik er lit komplisert å spørre om.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Katherina

Hei! Alle leilighetene har egen dør ut. Litt usikker på nummerene, men mener at den vi har bodd i er nr7. Det er god plass på baksiden. Plusset med Pierides er at det er lett å føle seg hjemme her og man blir godt ivaretatt

stein

Snakket med Anna og booket nr.7.   :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Katherina

👍Flott, Stein. Fint at det ordnet seg. Gleder meg til å treffe dere. 😀

stein

27. Jan 19, 18:25:35 #20 Last Edit: 13. Mar 19, 15:10:14 by stein
Skikkelig moro å planlegge en slik tur  :) Men god hjelp på forumet og facebook  :hjerte:

Dette er de tingene som skal bestilles på forhånd:
1. Bestille parkering på Gardermoen.
2. Bestille flybilletter tur/retur Athen. Utført
3. Bestille leiebil. Hertz. Utført
4. Bestille en natt på hotell i Nafplio. Utført 
5. Bestille 4 netter på hotell i Kardamili. Utført
6. Bestille ferge tur/retur Kythira. Utført
7. Bestille 3 netter på hotell på Kythira. Utført
8. Bestille 3 netter på hotell på Monemvasia. Utført
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Katherina

 ;D Så enig, Stein. Vi holder på med det samme i forhold til vårturen vår. Deilig å ha noe slikt å holde på med i den norske vinteren. Særlig når man er mer sommer enn vintermenneske.
Lykke til med restena v planleggingen.

stein

Har hatt en hyggelig prat med Pelagia på Kapsali Sun. Booket en 2-roms med balkong og havutsikt for 3 netter. Bookingen er konfirmert på mail og jeg skal betaler et depositum på 50 Euro i morgen.
Vi har basert oss på avgangstidene som har vært på Porfyrousa, Håper de er de samme i mai. Pelagia bekrefter at ferga har rute til Kythira hver dag.
For meg, som er en typisk booking.com-kar, har de 3 bookingene jeg har gjort via telefon, mail og messenger i det siste, vært en veldig positiv erfaring. De jeg har booket hos viser tydelig at de er glade for kontakten og bookingene. 
Navigare necesse est, vivere non est necesse

kaka

Det er morsomt å lese om planene for vårens fastlandstur, Stein, - og å se din begeistring og dine positive forventninger når  Katherina stadig deler velvillig av sin "Sareptakrukke".
Jeg forbinder deg jo med båt og hav, og har sett mange fine båt- , sjø- , og havn-bilder. Artig å følge deg i andre baner også. Synd jeg ikke er i Kardamili/på Pierides når dere kommer. Hadde vært artig å hilst :) (reiser hjem 3 uker før).
Fortsatt god planlegging.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...