Logg inn med Facebook eller Google!

Samos - bosted i Pythagorion

Started by nille, 02. Nov 07, 10:09:37

Previous topic - Next topic

nille

Jeg har bestilt drømmeuken min på Samos i mai 2008.
Er det noen som kjenner eller har bodd på leilighetshotellet Penelope (Star Tour), der vi har bestilt rom?
Det er min første tur til Samos, og valget av Pythagorion som base ble nok basert på en god del tilfeldig magefølelse der og da. Har lest mange forumposter etterpå som har styrket den gode følelsen min på dette valget, og nå gleder jeg meg bare til å stifte bekjentskap med Pythagorion i virkeligheten. Har på følelsen at det kan bli flere Samosturer etter hvert!

Når det gjelder Penelope, derimot, finner jeg absolutt ingenting på nettet.
Det står Karbovolos som beliggenhet hos StarTour, så det kan ikke være identisk med det strandhotellet med samme navn i Potokaki, som har vært omtalt tidligere i dette forumet.
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

gesse

Quote from: \"nille\"Jeg har bestilt drømmeuken min på Samos i mai 2008.
Er det noen som kjenner eller har bodd på leilighetshotellet Penelope (Star Tour), der vi har bestilt rom?
Det er min første tur til Samos, og valget av Pythagorion som base ble nok basert på en god del tilfeldig magefølelse der og da. Har lest mange forumposter etterpå som har styrket den gode følelsen min på dette valget, og nå gleder jeg meg bare til å stifte bekjentskap med Pythagorion i virkeligheten. Har på følelsen at det kan bli flere Samosturer etter hvert!

Når det gjelder Penelope, derimot, finner jeg absolutt ingenting på nettet.
Det står Karbovolos som beliggenhet hos StarTour, så det kan ikke være identisk med det strandhotellet med samme navn i Potokaki, som har vært omtalt tidligere i dette forumet.

Kjenner ikke hotellet, men ser at det ligger 1,2 km utenfor sentrum av Pythagorion. Ovenfor den nye marinaen.
Ser ut til å være et riktig bra hotell.

Selv foretrekker jeg å bo nærmere sentrum, men det er selvfølgelig en smaksak.

Håper du kommer til å trives like godt i Pythagorion som jeg har gjort. Etter 3 turer lengter jeg fortsatt tilbake. :flower:

Mikke

Du kan säkert få hjälp av Inge, som numera bor i Pythagorion.Han har ju dessutom startat en klubb, Pythagorion Club, där medlemmarna får diverse rabatter på diverse ställen....... :D Tommy å ja e medlemmar....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Retsina

Hei.
For meg var Penelope ett nytt navn, men heldigvis har jeg en Star Tourkatalog i huset og fant hotellet der. Hotellet ligger ca. 1.2 km øst fra Pythagorion med utsikt over den nye havnen og over mot Tyrkia. ( Altså ikke på Potokaki som er på motstt side av byen) Det er bygget flere nye hoteller i dette området de senere årene. Hotellet ligger høyt og fritt med god utsikt. Når var det du skulle reise nedover? Jeg håper å kunne reise 24. mai, men har endel personlige forhold som må datofestes først - men 6 ukersturen til høsten er bestilt. Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på.

nille

Tusen takk for hyggelige svar, alle tre. Det  høres spennende ut med Pythagorionklubben. Blir det flere turer på meg etter hvert, er det jo fantastisk at det finnes en slik ressurs, og en stor lokalkjennskap/-kunnskap å høste av. Min datter og jeg reiser nedover 18.mai. Er det andre av dere som er der på den tiden, så si endelig fra.
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Retsina

Quote from: \"nille\"Tusen takk for hyggelige svar, alle tre. Det  høres spennende ut med Pythagorionklubben. Blir det flere turer på meg etter hvert, er det jo fantastisk at det finnes en slik ressurs, og en stor lokalkjennskap/-kunnskap å høste av. Min datter og jeg reiser nedover 18.mai. Er det andre av dere som er der på den tiden, så si endelig fra.

Får jeg det til så reiser jeg også 18. mai - men endel må avklares først.

IngerMarit

Jeg er også en av de Samosfrelste, har vært på øya 7 ganger. Hadde med mine døtre i mai, de er 9 og 12 år, laget et innlegg under reiseskildringer, til Samos med barna. Inge sin side finner du her: www.pithagorio.net. :flower:

Mikke

....den linken<www.pithagorio.net> funka inte på min dator....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Ole

Det er fordi linken avsluttes med et punktum. Prøv denne: http://www.pithagorio.net

Mikke

Jo, Pinge skicka melding om dette via Skype, så eg aer helt ok og har dutta dit noen rad paa hans gjestebok.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

IngerMarit

Quote from: \"Mikke\"....den linken<www.pithagorio.net> funka inte på min dator....
Mikke

Beklager at jeg kom til å slenge på et punktum til slutt, det var ikke meningen, men fint at Ole oppklarte det. Inge sin side er kjempefin, og det er så morsomt å følge med på livet der nede :bom:

Tjorven

Min første Hellastur gikk til Pythagorion,(3 dager i Aten først.)i -84. Etter den 3-ukers ferien ble jeg helfrelst Hellasfan,så Pythagorion vekker alltid gode minner. God tur og kos deg, Nille :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...