Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos

Started by Torill, 23. Oct 07, 18:19:43

Previous topic - Next topic

bengalow

Det är bara några kilometer till Plomari, och det går lätt att gå, men har du sett \"fortov\" utanför städer i´Grekland? Det finns inga sådana alltså, men bilisterna vet att det går folk på vägen.....vi brukade gå där när det inte ens fanns gatlysen, och det gick bra.
Vad jag kommer ihåg så var Agios Isidoros en sandstrand, med inblandning av rullsten - och hur det nu än kommer sig, så finns det alltid en sten under min ligghandduk!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bipbap

Det går greit å gå til Plomari, men det er et stykke altså (temmelig mye trafikk). Kan bli for langt hvis det er veldig varmt, eller med barn som ikke liker så veldig å gå. Tror ikke det var fortau .. Ellers er det taxi over alt, og det kostet lite.

Jeg dro på dagstur til Molivos, med mye stans. Er et stykke å kjøre dit, men det gikk fint med dagstur. Varme kilder kjenner jeg ikke til. Ha en fin ferie - Lesvos var en veldig fin øy

Torill

Er det ikke varme kilder i Molivos da tru? Mener jeg har hørt det. Er temmelig sikker. Tarti Beach,er det den som ligger ved Petra?
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Joda, det er flere varme helsebringende kilder på Lesvos. Jeg var på et \"badehus\" i Eftalou, et par km fra Molivos. Det går busser dit daglig. Mener jeg har skrevet om det her eller i en annen Lesvos -tråd tidligere. Kan anbefales!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Haris

Det går fint å kjøre til Molivos på dagstur. Bruker ca. 1 1/2 time fra Plomari.
Har også vært dagstur til Sigri og den forstenede skogen, den er absolutt vært et besøk, men dette tar en hel dag da veien er litt smale og svingete i dette området.

Kjenner ikke til varme kilder i umiddelbar nærhet til Plomari. Nærmeste jeg kjenner til er i Polihnitos(kan kombineres med det floltte stedet/stranda Vatera). Ellers er det en i Pirgi nord for Mytilini, under en times biltur unna Plomari.

Veien fra Isidoros inn til Plomari har ingen fortau, men det er ok for alle vet at mange(turister) går her. De fleste viser hensyn. Bare hold langt ut i veikanten og husk at midt på dagen kan det være en varm tur. Det er litt over en kilometer inn til torget i Plomari og ta 10-15 min å gå.
____________________
Redskaper er best nye, men vennskap er best gammelt

bipbap

Quote from: \"Torill\"Er det ikke varme kilder i Molivos da tru? Mener jeg har hørt det. Er temmelig sikker. Tarti Beach,er det den som ligger ved Petra?

Nei, det ligger et stykke fra Plomari, i retning Mitilini by. Må ha bil for å komme dit. Aldeles idyllisk strand - absolutt verdt et besøk (eller flere)  :flower:

gunn

Mye fin informasjon her igjen. Dette kommer til å bli en fin tur for vår lille familie! Gunn

eleid

Vurderer å reise til Lesvos - nærmere bestemt Plomari. Noen som kjenner til hotellene Maria og Panorama?
ee

kaka

Quote from: \"eleid\"Vurderer å reise til Lesvos - nærmere bestemt Plomari. Noen som kjenner til hotellene Maria og Panorama?

Jeg har ikke bodd på noen av disse hotellene, eleid, men snakket en del med et par som bodde på Maria i sommer. De var storfornøyde! Sa det var det flotteste stedet de hadde bodd i Hellas.
Begge hotellene ligger bratt til , men har også flott utsikt, så vidt jeg vet.
Et lite inntrykk av trappen opp til Maria:
KariK

eleid

Høres bra ut. Ser idyllisk ut på bildet ditt, men relativt bratt! Ja må jo tro at det også er en annen vei man gå med koffertene!
ee

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...