Logg inn med Facebook eller Google!

Hotel Agios Nikolaos + strender

Started by sommer, 28. Oct 12, 10:19:08

Previous topic - Next topic

sommer

Trenger også hotel anbfl rundt Agios Nikolaos og strender samt anbfl på tavarnar og spise steder.

Morten

Hei

Det tok litt tid før du fikk noe svar her og jeg kan vel heller ikke si at jeg kjenner Agios Nikolaos så godt etter bare et besøk på 3 dager. Spinalonga er vel kanskje et must når en er så nær. Det går båter både fra Agios Nikolaos, Elounda og Plaka ut til Spinalonga. Bademuligheter er det helt inne i sentrum i A.N. ved siden av havna, Ammos Beach - med flere fine tavernaer. Ellers er området rundt "innsjøen" i sentrum et sted med mange tavernaer som ser fine ut ihvertfall.
Vi spiste der en kveld og ble vel egentlig litt lurt i og med at vi ba kelneren om å sette sammen en buffe og når da det besto av mange fine småretter og 4 hummer til 50euro pr stykk...... Har lært å være litt tydeligere etter dette :-)

Av hotell kan jeg godt anbefale et lite hotell som vi bodde på "Hotel Pergola"
http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189414-d645053-Reviews-Pergola_Hotel-Agios_Nikolaos_Lassithi_Prefecture_Crete.html

Lykke til!




Κρήτη στην καρδιά μου.

JohnS

12. Nov 12, 21:42:07 #2 Last Edit: 13. Nov 12, 11:16:58 by JohnS
Når det gjelder tavernaer, kan jeg bare sitere hotellverten der vi bodde, som var helt klar:  Hold  dere borte fra havnen og innsjøen, så er det meste bra og billig.  Det stemmer helt med våre erfaringer fra f.eks. Chania og Rethymnon, så vi holdt oss til hans anbefaling.  De stedene som får inn folk uansett pga beliggenheten, behøver ikke anstrenge seg så mye når det gjelder matkvalitet og service.  Vi fant et par favoritter utenfor bystranda, i retning mot marinaen, og også et lite beskjedent sted oppe i nærheten av sykehuset, hvor vi bare så greske gjester utenom oss selv.  Stedet så ut som bare ei take-away-sjappe for gyros og andre enkle grillretter, men hadde en del bord "gjemt" på bakrommet.

Jeg må bare ta et forbehold om at det er noen år siden vi var der, så mye kan ha forandret seg....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

Hvis man følger det generelle rådet om å gå der hvor grekerne selv går så er mye gjort!

JohnS

Quote from: mouche on 13. Nov 12, 11:07:26
Hvis man følger det generelle rådet om å gå der hvor grekerne selv går så er mye gjort!


Problemet for mange turister er jo at de aldri finner ut hvor grekerne går, siden grekerne som regel går så seint ut og spiser at de fleste turistene for lengst har spist ferdig, betalt regningen og gått til nærmeste bar (eller hjem i senga på hotellet) når grekerne kommer.   :D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

Når man går hjem første kvelden (etter middag og barbesøk) så ser man hvor grekerne er og så går man dit neste kveld? Problem solved for de av oss som liker å være et sted mere enn en natt om gangen! ;D

sommer


Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...